oktober 24, 2017, 10:43:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T1 1965 JLH-Looker.  (Lest 21892 ganger)
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #210 på: mars 28, 2011, 20:46:38 pm »

Jada det skjer ting i garasjen.
Det som har skjedd i det siste nå er at jeg har pælma CB Upgrade kittet som satt i gasserene, og satt inn de orginale veturisene osv. Endelig viser den symtomer på å ville gå på tomgang. Det virker som om Kittet rett og slett ble for mye av det gode. (At det å¨en måte flowet for lett i gasserene). Mye av grunnen til at jeg valgte å prøve orginalt oppsett var av den enkle grunn at det var det siste vi ikke hadde prøvd. Vi prøvde to helger på rad å justere den med kittet, men fikk den ikke optimal (Ville ikke gå på lave turtall). Etter at kittet ble fjernet, så ble den mye mer villig til å gå på lave turtall, men selvfølgelig l bittelitt mindre responsiv på gasse av den grunn at gasserene nå er mer strøpte og har mindre flow. Venturiene som nå sitter i er 34mm, men tror at jeg kan dreie de opp til 36 eller 37mm for maksimal utnyttelse, men nå er første prioritet å få motoren til å gå slik den er, da sesongstart banker på døren og mye annet skal gjøres. Etter mye justering, gassing, starting, stopping osv, så er nå motoren demontert for sjekk og lakkering av deksler. dette må vente til det blir litt varmere i været. Nye innsug er også bestilt på grunn av en veldig porøs støp i de gamle. Kan sammenlignes med stratos melkesjokolade hehe.
Har også slitt med høyt oljetrykk, selv om oljetrykkventiler ble rensket og sjekket under overhaling. nye stempler er bestilt, men det ligger også mer og mer i kortene at min oljetrykksføler og instrumenter viser feil. skal derfor teste med mekanisk trykk når den tid kommer.

Har i vente på varmt lakk vær begynt på bilen i seg selv.


* Foto016 (3).jpg (60.52 KB, 448x336 - vist 134 ganger.)

* Foto015.jpg (40.09 KB, 448x336 - vist 118 ganger.)
« Siste redigering: mars 28, 2011, 21:26:59 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
Audi 90Q 1990
VW Caddy 2007
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1820
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #211 på: mars 28, 2011, 21:08:10 pm »

Det er good at den endelig går skikkelig.
Det der CB kitet er nok mest for dragrace og bilcross. Eller om man rett og slett har for små gassere.

Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #212 på: mars 28, 2011, 21:20:17 pm »

Har i forbindelse med vente på varmt vær fått begynt på bilen. Her er det en god del som skal ordnes, og jeg startet med Puma forstillingen, som det har vært noe galt med så lenge den har vært i mitt eie. Historien bak den lange ventetiden er den at man håpet rett og slett at den skulle gå seg litt til etter en lang lagringsperiode. Ble derfor bare fettet opp og brukt, men nå sluttet jeg å håpe, og tok saken i egne hender.
Derfor ble hele forstilling tatt ut og overhalt. Og var det en liten skrekk overraskelse. Etter å ha fått bilen i luften og tatt av tromler og spindler, så sto bærearmene for tur. Ikke rart jeg ikke har hatt fjøring. To av armene satt så godt fast som det går ann, og jeg måtte virkelig slå på armene med hammer så svetten sprutet for å få beveget de opp og ned. Jeg deljett til en gang og armen ble stående bom fast i den stillingen som den stoppet. Etter å så ha slitt, banket og svette litt til var alle bærearmer av. Her ventet en ny vekker. Forige eier av bilen hadde i tillegg til å banke på bærearmene klart å sette inn fjørpakkene 90 grader feil, dette vil da si at sett skruene ikke traff ned i de forsenkede hullene i fjørpakken. Pakkene hadde som etterfølge fått små skader i seg, men ikke for store til at de kunne brukes opp igjen.
Nå fikk vi ut resten av forstilling for å arbeide med den på benken. Her fikk jeg Gjort rent alle deler for møkk og dritt.
Problemet med forstilling var det at Uretanforingene i forstilling ikke var tilpasset bærearmene slik at de gikk lett. I denne forstillingen er det ikke nålelager. Fikk da surret litt smergelpappir rundt et støvsugerrør, og pusset rett og slett foringene innvendig til bærearmene gikk lett, ledig og fint. Fjernet også skader og grader på bærearmene Etter nok en rengjørning ble forstilling satt inn med fett og nye støvtettinger. Den fikk også en liten malingsoverhaling da lakken på forstilling ble så godt som borte under rengjørningen. Dette ble lekkert

I forbindelse med at forstilling var ute, så tok jeg også å bytte glider på giroverføringen i tunellen. Denne glideren sitter i en liten brakett med hulle i rett bak girspak. Du kan føle den med fingeren i tunell når girstang er ute, og overføring er dyttet litt frem i tunell. For å bytte den dro vi først hele giroverføring ut av tunell gjennom lokket foran på rammehodet. Ble da overasket av å finne ut av den gamle glideren var morken og borte. Ikke rart jeg har hatt slarkette giring. Beste måten å sette inn ny glider på var å sette den fast i hullet i braketten for å så tre giroverføring gjennom til slutt. Festet så giroverføring til girkasse igjen, og jeg har ALDRI hatt så tight giring som nå. I kombinasjon med ny CSP girspak, så ble det direkte pornografisk hehe.

Fikk også vasket og gjort rent hjulbuer foran for å så rust/Stensprut beskytte de. Enkelt når forstilling var ute.

Helt til slutt forsvant så forstillingen inn igjen med caster shims, og jeg har nå god fjøring til tross for seige kalde dempere. Måtte også justere vinkel på styresnekke betraktelig!!!

En meget god mekkehelg.... Gliser Kult


* Foto020 (3).jpg (54.75 KB, 448x336 - vist 202 ganger.)

* Foto023 (3).jpg (52.95 KB, 448x336 - vist 141 ganger.)

* Foto020 (2).jpg (70.24 KB, 448x336 - vist 155 ganger.)
« Siste redigering: mars 28, 2011, 21:26:17 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
Audi 90Q 1990
VW Caddy 2007
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17378
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #213 på: mars 28, 2011, 23:31:45 pm »

Thumbs UPP!  Kult
Loggført

-tlf. 97419035
rubenthorsen
Gjest
« Svar #214 på: mars 28, 2011, 23:40:41 pm »

Fikk gjort mye i helga du. Synes den bilen din ser tøff ut jeg. Gliser
Skal følge med i tråen.  Kult
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1820
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #215 på: mars 29, 2011, 11:36:42 am »

Det blir digg å få fjæring tenker jeg.
Dere er kommet skikkelig igang nå. Det er bra så å får jeg Gliser litt inspirasjon.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #216 på: mars 29, 2011, 20:18:26 pm »

Driver også å banner og sverter litt på hybelen også hehe.
Og for de som ikke skjønte kaka på forrige side, så er det en ledetråd til hehe. Avslører ikke hele greia før jeg har fått begynt på sluttfasen hehe...... Osteaktig


* SAM_0379.JPG (67.73 KB, 448x336 - vist 107 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
Audi 90Q 1990
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #217 på: mars 30, 2011, 18:33:02 pm »

Hei lurer på om det er noen som vet eller vet hvor jeg kan finne tiltrekkningsmoment på bolter/muttere på girkasse.  gjelder for det meste alt, men i første omgang mutterene på fremre del av kasse Lengst unna cluch hus). Moment på store bolter på gafler også. Eller stramme folket bare sånn på følelsen....?
« Siste redigering: mars 30, 2011, 18:35:33 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
Audi 90Q 1990
VW Caddy 2007
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4013
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #218 på: mars 30, 2011, 20:32:30 pm »

Hei lurer på om det er noen som vet eller vet hvor jeg kan finne tiltrekkningsmoment på bolter/muttere på girkasse.  gjelder for det meste alt, men i første omgang mutterene på fremre del av kasse Lengst unna cluch hus). Moment på store bolter på gafler også. Eller stramme folket bare sånn på følelsen....?
Spør far din Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #219 på: mars 30, 2011, 20:49:34 pm »

Eller lån Reiel sin magiske bok:How to
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #220 på: april 07, 2011, 21:43:45 pm »

Har fått gjort litt mer, bilder og litt forklaring kommer senere. Har ihvertfall fått tatt ut girkasse, bytte litt foringer +++ og fått den inn igjen. Litt annet er også gjort. Glad
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
Audi 90Q 1990
VW Caddy 2007
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #221 på: mai 02, 2015, 21:49:09 pm »

Kommer det snart bilder Kysser
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #222 på: oktober 12, 2017, 15:16:29 pm »

Har vist en prosjekttråd her jeg  Osteaktig

For å si det slik. Det har skjedd MYE siden 2011  Gliser

Skal prøve å lage en liten oppsummering og legge inn noen bilder. Men bilen lever selvfølgelig fortsatt i mitt eie, og blir i 2018 å se i mye Dragrace sammenheng med blant annet ny motor. (Ja, 1835'n har levd problemfritt siden den var ferdig bygget i 2011)  Kult


* motor.jpg (70.39 KB, 800x369 - vist 96 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
Audi 90Q 1990
VW Caddy 2007
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5418
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #223 på: oktober 16, 2017, 08:19:53 am »

Enda en farge på boble som kommer til å gå fort på SCC  Gliser

Begynner å bli endel biler med morsom motor nå  Glad
Loggført

10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

Sider: 1 ... 6 7 [8]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!