april 27, 2024, 07:59:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Færsk i gamet.. So help me out..  (Lest 1361 ganger)
Byggern
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Akreshus


Vis profil

« på: desember 12, 2008, 19:06:03 pm »

Har null og nix peiling på VW, så om noen kan ta "Basic'en" for meg her, så hadde det vært fint!

Har en 1967 (Ca..) Snowtrack, i den sitter det en 1200cc motor. Både motor og girkasse er slitne, og 1200'en er jo veldig "dau" i utgangspunktet?

Så jeg ser meg om etter en annen motor. Men når dere begynner med "T1", "T2" osv, da fatter jeg ikke bæret.. Hva slags motor bør jeg stappe i denne Snow-tracken, ønsker meg mye volum, og mye bunndrag. Om man kan få 50-60 hk så begynner det vel å hjelpe, over 100 tror jeg blir helt meningsløst i en slik doning.

Noen som har erfaring fra Snow-track? Har blitt fortalt at det er noen endringer på ting som viftehus, eksosmanifolder o.l, så kan hende at jeg må bruke viftehus fra 1200motoren over på den jeg ev. ender opp med. Setter det noen begrensninger på utvalget?

Takker og bukker for alle svar....

Moderator: Redigert tittel på tråden.
« Siste redigering: desember 13, 2008, 21:54:40 pm av DrLaban (Thomas S) » Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: desember 12, 2008, 20:16:46 pm »

Hva er snowtrack? Bilde?
Vi bygde en belte VW for snø på 70 tallet. Understellet og forstilling var fra boble. Driv-verket var: Tvilling hjul foran og tvilling hjul bak, de var drivhjul og den gikk på transportbånd. Varebil gearboks med reduksjonsbokser. 30 hk motor. Doningen ble brukt på vinter fjellet i snø. Trakk 8 på ski uten problemer, men så kom disse reglene da.
« Siste redigering: desember 12, 2008, 21:07:29 pm av svenole » Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #2 på: desember 12, 2008, 20:48:13 pm »

Snowtrack er en org tråkkemaskin, bygd med boblemotor... Ikke no egenproduserte greier...
Ser ut som ei helt vanlig maskin fra 60-tallet med en form for "panser" om du vil Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Byggern
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Akreshus


Vis profil

« Svar #3 på: desember 12, 2008, 20:53:58 pm »

Her ser dere Snow-track.. (Min er ikke like strøken, da..)

http://en.wikipedia.org/wiki/Snow_Trac
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #4 på: desember 12, 2008, 20:57:53 pm »

 Gliser bygg deg en skikkelig værstingmotor,sett på slicksbelter og møt opp på scc,,da snakker vi kuriosa
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Byggern
Medlem
***
Innlegg: 128
Bosted: Akreshus


Vis profil

« Svar #5 på: desember 12, 2008, 21:02:58 pm »

Takk for tilbudet, men nå er det Ringerikes dype skoger og islagte vann som frister mest.. Sprengkald vinternatt, bensinvarmer, og en halv Jägermaister.. He, he.. Det hadde vært noe!
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: desember 12, 2008, 21:14:39 pm »

Lurer på om vi laga forløperen til denne doningen?
I alle fall denne turen inni grønska med jeger hørtes glupt ut. Melder meg på, slutta å dra på lokalet av alder å elde da jeg måtte løfte handa to ganger for å bli kvitt en (svenske). Håper ingen ble støtt.
« Siste redigering: desember 12, 2008, 21:18:17 pm av svenole » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!