mars 29, 2024, 09:10:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bilder fra første møtet på torget i -94  (Lest 30092 ganger)
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« på: november 21, 2007, 20:32:05 pm »

Noen som har bilder fra denne lørdagen en gang på høsten i -94? Var med på dette, og et par småtreff til i starten men jeg tok ingen bilder selv. Husker også skvwettlappen som var "klubbavisen". Men vært artig med noen "flash-back" bilder. Legg ut dere som har.
Loggført
monarchen
Gjest
« Svar #1 på: november 21, 2007, 21:05:22 pm »

Mener å huske at jeg og var der, er det noen som har bilder av det der???
« Siste redigering: november 22, 2007, 01:02:49 am av monarchen » Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #2 på: november 21, 2007, 22:52:04 pm »

Jeg har annonsen vi satte inn i Adresseavisen ihvertfall. Skal se om jeg finner den i arkivet og scanner den. Jeg og Knut Eriksmoen som spleiset på den. Jeg har bilder fra torget også...til og med Aliens rosa miss piggy....
Loggført

SCREWDRIVER #2
monarchen
Gjest
« Svar #3 på: november 22, 2007, 00:33:13 am »

ja da må jeg ha vært der og, var knut der med den british racing grønne 03 sin da??!!! 
Den han kjøpte de tredelte BBS mine til??
Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: november 22, 2007, 08:38:43 am »

Ja Morten, om han var... det var jo en kongebil....


Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #5 på: november 22, 2007, 10:39:19 am »

Den bilen husker jeg også. Lever den fortsatt mon tro?
Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: november 22, 2007, 10:51:25 am »

nei den ble hugget så vidt jeg vet...desverre..
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #7 på: november 23, 2007, 01:15:22 am »

Husker også skvwettlappen som var "klubbavisen".
Tullebukkk!!
Det der var Vika Wikings sin avis det.
Ble lagt på is etter No 14...som var et reint streikenummer....der all teksten manglet.

Jeg tror jeg har alle Gliser
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #8 på: november 23, 2007, 01:31:04 am »

Husker også skvwettlappen som var "klubbavisen".
Tullebukkk!!
Det der var Vika Wikings sin avis det.
Ble lagt på is etter No 14...som var et reint streikenummer....der all teksten manglet.

Jeg tror jeg har alle Gliser

Jeg hadde ikke alle manglet 13-14 Trist.
Volkswagens gang het tvwk sin avis. Jeg har nr 1
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
monarchen
Gjest
« Svar #9 på: november 23, 2007, 08:25:59 am »

jeg har en del ex. av den jeg og, ikke helt sikker på hvilke, må ned i en kasse å se.
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #10 på: november 23, 2007, 09:50:31 am »

Husker også skvwettlappen som var "klubbavisen".
Tullebukkk!!
Det der var Vika Wikings sin avis det.
Ble lagt på is etter No 14...som var et reint streikenummer....der all teksten manglet.

Ops.....sorry Fusen, selvfølgelig var det vika wikings. Bøyer meg i støvet. Husket litt feil etter så mange år.
Loggført
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #11 på: november 25, 2007, 11:14:24 am »

Hei, jeg var også med på torget i -94, arti tid det der. Jeg hadde en rød 1303, som nå desverre er
hugget. Holder på med ny rød 03 nå. Prosjektslutt til sommern.
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #12 på: november 25, 2007, 12:39:50 pm »

Hvem er 1303s da? er det du Morten? eller er det du Knut?

Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
monarchen
Gjest
« Svar #13 på: november 25, 2007, 13:20:00 pm »

Det er ikke meg nei.....
Loggført
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #14 på: november 25, 2007, 14:53:27 pm »

Noen må jo ha bilder Hæ
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #15 på: november 26, 2007, 15:36:52 pm »

Samme lurer jeg på også. Jeg vet jeg så bilder i etterkant av de første møtene vi hadde. Flere ble pubilsert i utgaver skvwettlappen mener jeg å huske. Fusentast sitter sikkert på noen. Sender en Pm i den retningen jeg. Vært gøy med noen bilder der vi sto lina opp med våre biler.

Bilene jeg husker fra det første møtet er:

Den racing grønne 1303 til Knut med BBS felger og mørke onepiece (likte den godt), en rød 1303 u/fangere med 1835 og ATS, en turkis (?)T3 panel (peoples choise i Fredrikstad i -95, var det ikke?), en rød(?) 1300 med tredekorasjoner på siden (eid av en engelskmann, ble totalvrak etter påkjørsel av en elg tror jeg, skjedde på en cruising aften på E6), en lav roadster u/kallesje fra Hommelvik og vika wikings (fusentast kom vel i den, tror det regnet en skvett den kvelden også, men gutta hadde som motto; No guts, No glory Osteaktig), og så var det en til fra vika wikings med en original 1302 (var brun av farge, original), ja.....og så var det min da, en violett -80 talls kjærre med onepiece og hele pakka.

Godt mulig det var en eller to til, men her stopper min hukommelse. Noen andre som kan verifisere min husk, eller komme med tilføyninger?
Loggført
monarchen
Gjest
« Svar #16 på: november 26, 2007, 17:08:51 pm »

Jeg var der og, men må innrømme at lillehjernen ikke er som før og må litt pinlig innrømme at jeg ikke husker hva bil jeg kjørte, men mener at det var en grønn 1300s.
BBS kjøpte Knut av meg, hadde tidligere stått som vinter dekk på gamlingens 911 carrera som var kjøpt ny på motortrade i 87. Hadde de først på min 1300s, så kjøpte knut de for å ha de på 03 sin.
Kjøpte de tilbake av knut litt senre og hadde de på en annen 1300S jeg bygde, som var Audi paradisgrønn med brittax tak, senka,mener at det ble 1680 motor i den og. Kosta på den veeeeldig mye penger den gangen, var å henta den på min onkels verksted en helg, kom hjem til trondheim søndag kveld og skulle på veteran takst til Gjensidige onsdag, men tirsdag kveld ble jeg torpedert av en taxi som ikke overholdt vikeplikten sin.Traff meg rett i førersiden, snurra rundt og traff med rævva i en husvegg.knust på siden, bak og huet nesten gjennom frontruta. Da gav jeg opp og den havnet på Falken og ble senere hugd, taket havnet på Hegra visstnok, tre av felgene berga men den siste var knust, kosta 9000,- for en ny en så jeg gav faen.
Mener at jeg fikk igjen ca 30000,- for den.
Og det var min siste boble på en stund.Da hadde jeg vel hatt en 7-8 stk allerede og jeg var 23.
Woodyen til engelskmannen traff elgen ved av kjøringa til vikåsen,vi kjørte bak han og så at det smalt godt ja.Da var vi på cruising til Stav gjestegård på møte/treff,den sprang rett i siden/a stolpen på den og traff godt i begge henseende, han berga jævla bra, men bilen gjorde det ikke.
Jeg bygde og om en 69 variant til cab.Var godt rusta så det var mest for morro skyld vi begynte å kappe i den, fikk gamle Winter fra biltilsynet på besøk på lakk verksted jeg jobbet som skulle kontrolleres.
Han lurte på om vi skulle ha den godkjent, noe jeg ikke trodde noe særlig på, men skaffet jeg papir fra VAG på at det var samme bunnplate på den som på bobla og brukte samme stivere skulle vi få det.
Trodde vi hadde daua for Winter var slettes ikke den enkleste mannen å ha med å gjøre.
Den ble ferdig med pearl orange lakk, et golf 1 panser snudd feil vei som bak lokk, ca 40kg sparkel og den ble ganske kul egentlig, regna jo full hver gang det regnet, men ordnet det med å borre noen hull i dørken så det rant ut, før vi fikk sydd en enkel kalesje til den.
Noen som vet hvor den tok veien forresten?Hæ? Vært artig å vite det ja?Hæ
Loggført
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #17 på: november 26, 2007, 17:35:35 pm »

Han som kjøpte den av deg har den fortsatt, ble vel satt på en låve mener jeg å huske.... Blunker
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #18 på: november 26, 2007, 17:41:08 pm »

Jeg var der også, kjørte en grønn 1300 74 mod Gliser
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #19 på: november 26, 2007, 18:04:24 pm »

E å Dullumen å va der mæ en Blå Sierra !

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #20 på: november 26, 2007, 18:10:13 pm »

Tror jeg husker den blå Sierran. Det var den med 17" BRM og 48 IDA gassere ikke sant?

Uansett, da har vi nok pratet sammen gutter. Og trolig spist noen pizzaer sammen også på peppez. Men jeg husker ikke mange ansikt, der stopper det. Moro å se at det er flere som var der.
Loggført
monarchen
Gjest
« Svar #21 på: november 26, 2007, 19:09:35 pm »

Han som kjøpte den av deg har den fortsatt, ble vel satt på en låve mener jeg å huske.... Blunker

Vet du hvem og hvor da?
Loggført
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #22 på: november 26, 2007, 19:23:14 pm »

Tror Anders Lien vet hvem...
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #23 på: november 27, 2007, 07:49:17 am »

Jeg heter også Morten, hadde en rød 1303 med hvite revolution felger, litt breddet med glassfiberskjermer.
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #24 på: november 27, 2007, 08:33:31 am »

Ahh det var det jeg viste......GladGlad hvordan er det med morten da? det var jo Tommy Langolf, og Morten norlæning, som hadde de værste, og første trimma motorene... 1915 begge to... eller nei....Kristian Marken var først.. med utveksling i gir kassa som var med opp til 120 km.. og 2,3 liters motor i sin koks grå bil... ikke en bil av noe slag i Trondheim som klarte henge på den bobla... opp til 120 km.... helt konge... husker han hadde tømt gear kassen for gear, mens han kjørte piruetter på parkeringa til city syd.. det var jo helt vilt....


Morten, velkommen tilbake, bor du i Trondheim eller???

Alien   
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
monarchen
Gjest
« Svar #25 på: november 27, 2007, 09:19:42 am »

Er det noen som vet hvor det ble av den orange variant caben jeg laget da?
Vært artig å vite om den finnes enda?
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 720
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #26 på: november 27, 2007, 12:59:25 pm »

Samme lurer jeg på også. Jeg vet jeg så bilder i etterkant av de første møtene vi hadde. Flere ble pubilsert i utgaver skvwettlappen mener jeg å huske. Fusentast sitter sikkert på noen. Sender en Pm i den retningen jeg. Vært gøy med noen bilder der vi sto lina opp med våre biler.

Bilene jeg husker fra det første møtet er:

Den racing grønne 1303 til Knut med BBS felger og mørke onepiece (likte den godt), en rød 1303 u/fangere med 1835 og ATS, en turkis (?)T3 panel (peoples choise i Fredrikstad i -95, var det ikke?), en rød(?) 1300 med tredekorasjoner på siden (eid av en engelskmann, ble totalvrak etter påkjørsel av en elg tror jeg, skjedde på en cruising aften på E6), en lav roadster u/kallesje fra Hommelvik og vika wikings (fusentast kom vel i den, tror det regnet en skvett den kvelden også, men gutta hadde som motto; No guts, No glory Osteaktig), og så var det en til fra vika wikings med en original 1302 (var brun av farge, original), ja.....og så var det min da, en violett -80 talls kjærre med onepiece og hele pakka.

Godt mulig det var en eller to til, men her stopper min hukommelse. Noen andre som kan verifisere min husk, eller komme med tilføyninger?

Jeg husker best hu blide dama di jeg da.....har du hu ennå...?

...hvis jeg har bilder fra noen av de torgmøtene så blir jeg overrasket....skal se litt i noen gamle SkVWettlapper.....mulig det finnes noe i det arkivet....

Nope Fusen, dama er borte for leeenge siden, men er erstattet med en mye bedre en Glad.

Håper du finner noe i arkivet ditt. Vært gøy det.
Loggført
Asgeir
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #27 på: november 27, 2007, 20:01:03 pm »

Jeg har annonsen vi satte inn i Adresseavisen ihvertfall. Skal se om jeg finner den i arkivet og scanner den. Jeg og Knut Eriksmoen som spleiset på den. Jeg har bilder fra torget også...til og med Aliens rosa miss piggy....

Ahh.. Verden er ikke stor... Flysoldat Eriksmoens 1303 med usedvanlig kledelige BBS felger husker jeg godt... "Fast" eksteriør til Shell Elgeseter på første halvdel av 90-tallet... Kreftpasient etterhvert denne bilen også, så vidt jeg husker... Men fiiin (på avstand) til the bitter end...

Men hva med rag-en Eriksmoen hadde etter denne? Denne husker jeg som svært pen, påkosta og tilsynelatende velbygd, med alt det riktige tilbehøret... Porsche stoler, Empi 5-spoke, potent motor etc.  Husker denne ble annonsen i Adressa over en lengre tidsperiode som bobla med "sardintak"... Før Eriksmoen som sagt overtok denne.

Ruller denne bilen fortsatt? 
Loggført

(o\!/o)
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #28 på: november 27, 2007, 20:41:59 pm »

Ja det var tider det, Tiller bygget en av de bedre motorene han har bygget, men nå er det visst heller dårlig....
1915 med dobble 40mm dellorto. Gikk bra. Nytt prosjekt nå: 1974 1303 S, har akkurat vært til lakkering, rød selvsagt,
nærmere bestemt Marsrot 90. Bredda +4 forran og +8 bak, 7x15 og 9x15 ATS. Ikke noe krom i hele tatt. Håper det blir bra....
Har sett ett bilde......og da var det gjort.
Bor forresten i Sandnessjøen, flytta "hjem" og jobber som elektriker.
 
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
FosenXpressen
Seniormedlem
****
Innlegg: 343
Bosted: Leksvik, Fosen


TOTO


Vis profil WWW
« Svar #29 på: november 27, 2007, 22:06:01 pm »

Ja det var tider det, Tiller bygget en av de bedre motorene han har bygget, men nå er det visst heller dårlig....
1915 med dobble 40mm dellorto. Gikk bra. Nytt prosjekt nå: 1974 1303 S, har akkurat vært til lakkering, rød selvsagt,
nærmere bestemt Marsrot 90. Bredda +4 forran og +8 bak, 7x15 og 9x15 ATS. Ikke noe krom i hele tatt. Håper det blir bra....
Har sett ett bilde......og da var det gjort.
Bor forresten i Sandnessjøen, flytta "hjem" og jobber som elektriker.
 

Dæven Morten d va ei stund sia gitt!!!
Tok jaggu ei stund før æ tok dæ igjæn.
Huske godt den røde 03`n din æ ja. Knalltøff bil me masse stereo!!


TOTO!!

Kjøpte etterhvert denne gule av Fosseide.
Pella ut maskinisten solgte dongen til ei bærte på Sunndalsøra.
Maskinisten lever den dag i dag. (i hvertfall er d samme blokka!! hehe)


* 141020062337dtuynGbzjDA8uB6Egm.jpg (4.13 KB, 100x75 - vist 921 ganger.)
Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
   Member#1 & Founder
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
        it`s the smell
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!