april 28, 2024, 22:34:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: indre vs ytre hakk  (Lest 1588 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« på: oktober 12, 2008, 15:03:47 pm »

hva utgjør forskjellen på indre vs ytre hakk? hvor mange cm ca?
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 12, 2008, 15:18:17 pm »

indre og ytre hakk på hva da? Rekker tunge
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 12, 2008, 15:28:18 pm »

litt dårlig forklart ja, hehe trudde de fleste viste hva jeg snakka om når man nevner "hakk" Blunker det er altså fjærplatene bak på splainsa.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 12, 2008, 15:52:03 pm »

Er ikkje eine halvparten av den andre??

Har sett ei sånn lista ei plass her...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 12, 2008, 17:08:50 pm »

http://www.glenn-ring.com/tech/low.html
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 13, 2008, 06:52:14 am »

skjønte ikke den tabellen jeg. men hvis jeg tar et indre å et ytre. hva får jeg da?
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 13, 2008, 08:03:09 am »

Indre og ytre er nesten helt like.. Men bare nesten. Derfor kan man finjustere ca 5mm på høyden ved å ta et hakk ute og et tilbake inne eller omvendt. Dette gjelder T1 da.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 13, 2008, 17:28:37 pm »

Hvis du skal senke to hakk, er det like greit å ta begge på de ytre. Da slipper du å rote med å holde styringen på indre og ytre splines. Men tar du ett ytre ned, og ett indre tilbake, får det lite effekt. Da hever du faktisk bilen 5mm..  Gliser
Tar du derimot et indre ned, og ett ytre tilbake, utgjør det ca 5mm senk. Kult
Når jeg sier ned, mener jeg senke.
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #8 på: oktober 14, 2008, 10:18:37 am »

tok et indre å et ytre jeg. å det utgjorde ca 8cm indre å 5-6cm ytre.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!