mai 01, 2024, 06:44:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: oppskrift på gatemotor med rundt 200hk? kom med tips :)  (Lest 6148 ganger)
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: november 17, 2008, 15:23:50 pm »

hva slags suppe kjører han påda Hæ
Såpass fortenning lukter høyoktan

Såpass fortenning bertyr bare at han har en dårlig forbrenning.....tenk hva effekten blir når han får orden på det.....
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #31 på: november 17, 2008, 15:30:44 pm »

ja det jeg skriver i en senere post..
så mye fortenning på en effektiv motor.
en veldig effektiv motor må ha lav fortenning.
men 247 hk ut av 1915 er jo "effektivt" på en måte .

tror ikke de tennings tallene stemmer helt jeg
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #32 på: november 17, 2008, 16:16:44 pm »

Aner ikke, han bare nevnte at wet-flow benken kunne hjelpe han å få ned temperaturen i toppene slik at han kanskje kunne kjøre med mindre fortenning men samme antall hk.


bare nyskjerigjeg skjønner du.
For å lære mer om dette tennings greiene
Derfor jeg stusset litt med så mye fortenning på en motor med så høy effektivitet

Johannes sier at 247 hesters toppene hans er helt ræva når det gjelder WetFlow..  dvs bensinen er dårlig fordelt i kammeret.. Derav latterlig fortenning. Han mener det er der (wet flow) han kommer til å hente mange av de hestene som skiller opp til målet 260 hester. Det... og sprut.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #33 på: november 17, 2008, 16:19:42 pm »

ved hvilke turtall har han disse tallene?
Hvis det er på veldig høye turtall så er kanskje ikke VE'tallene så veldig høye aliikevel. som litt av fortenningstallene kanskje røper.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: november 18, 2008, 10:29:42 am »

ved hvilke turtall har han disse tallene?
Hvis det er på veldig høye turtall så er kanskje ikke VE'tallene så veldig høye aliikevel. som litt av fortenningstallene kanskje røper.

Ja, den varver lagom  Gliser, og han har mer å gå på når det gjelder VE oppe i turtallsområdet.

fortenningen (les: dårlig forbrenning) er på høyde med hvilken som helst ræva V8, så jeg forventer mer i fra den kanten når alt er på stell.
Loggført

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!