juni 01, 2024, 08:47:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Frakt med UPS (fra Cip1)  (Lest 2206 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: oktober 15, 2008, 22:10:36 pm »

Sist gang jeg bestilte en del smådeler fra Cip1 fikk jeg en kjedelig overraskelse i posten en uke etterpå: en regning på 1177 kr. Deler av denne var selvsagt forventet, dvs. betaling for MVA/moms de hadde lagt ut for (397 kr) og et utleggsgebyr (120 kr), men i tillegg var det også noe som heter "Complex entry", til den nette sum av 660 kr. Hva er dette, og hvorfor må jeg betale dette også? Jeg har jo allerede betalt for frakten når jeg betalte bestillingen. Jeg fikk delene levert på døren, men dette var ikke noe jeg valgte eller kan velge vekk.

Jeg trenger nå flere deler, og lurer derfor også på om dette "Complex entry"-gebyret varierer med prisen på det jeg kjøper? Er det kun UPS som opererer med dette gebyret, eller må jeg betale noe lignende om det er USPS eller FedEx som frakter?

Til dere som er interesserte kostet det jeg bestilte $233, og frakten jeg betalte til Cip1 kom på $77.
(Jeg trenger ingen som minner meg på at smådeler og slikt helt sikkert blir billigere å kjøpe fra Norge, delene jeg trenger får jeg ikke tak i i Norge)
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 15, 2008, 22:13:31 pm »

Jeg har fått mye deler levert med UPS og har fremdeles aldri hørt om dette du har fått på regningen. Jeg ville ringt ups og bedt om en forklaring fra dem på hva dette er for noe...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 15, 2008, 22:14:56 pm »

Jeg har fått mye deler levert med UPS og har fremdeles aldri hørt om dette du har fått på regningen. Jeg ville ringt ups og bedt om en forklaring fra dem på hva dette er for noe...

Det Trond skrev Gliser
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 15, 2008, 22:17:57 pm »

Hmm, litt sent kanskje mtp. at bestillingen ble gjort i begynnelsen av august, men jeg får ringe de i morgen og høre hva de sier.

Tror dere det kan ha noe å si at jeg fikk pakken levert på døren, eller at jeg ikke var hjemme første gang de prøvde å levere?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 15, 2008, 22:30:08 pm »

Fant dette på Diskusjon.no

Sitat fra: sascha66
Har ikke opplevd noe så drastisk fra UPS, men jeg har fått et gebyr noe de kaller "Complex Entry" flere ganger nå. Dette er visstnok et gebyr hvor de tar 60,- per ekstra linje som beskriver innholdet. Den ene pakken måtte jeg betale 240,- pga. dette tullegebyret, nå sist var det 300,-

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=909798

Om dette er sant så skjønner jeg at dette gebyret ble så stort, iom. at eg bestilte en haug av småting. Men jeg forstår ikke helt hvorfor ikke alle får dette gebyret...
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 15, 2008, 22:38:19 pm »

Jeg pleier å bestille impulsivt :-D så det blir ofte store pakker med få ting.. hehe
desverre

hva med gutta som får store sendinger med allslags smådeler.. hva har dere erfart? prosjektgutta..
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #6 på: oktober 15, 2008, 22:43:57 pm »

Jeg pleier å bestille impulsivt :-D så det blir ofte store pakker med få ting.. hehe
desverre

hva med gutta som får store sendinger med allslags smådeler.. hva har dere erfart? prosjektgutta..

Har fått hganske store leveringer fra cip, men ikke sett noe til det der..... men når det er sagt så bruker jeg nesten utelukkende vwparts, så Mexicaneren får svare han....
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 16, 2008, 09:52:17 am »

Det er jo ikke for sent å ringe UPS og høre hva det gebyret er. Det virker jo urimelig dyrt, så det er greit å være klar over hva det er til neste gang. Det er derimot muligens for sent å prøve å redusere gebyret eller sånne ting, men det oppnår du jo ikke ved å spørre oss heller Glad
Loggført

1969 Militær-buss
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 16, 2008, 12:08:59 pm »


hva med gutta som får store sendinger med allslags smådeler.. hva har dere erfart? prosjektgutta..

Hadde nettopp en sending fra CIP1 med UPS. Masse små ting (ca 15 forskjellige typer deler). Ikke noe slikt gebyr på denne, bare MVA og ekspederingsgebyr. På regningen sto det "Vintage VW parts" på én linje.

Har heller ikke opplevd ekstragebyrer med UPS før.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 16, 2008, 12:41:28 pm »

På regningen sto det "Vintage VW parts" på én linje.

Det var vel derfor.....
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 16, 2008, 13:28:28 pm »

Vel, jeg er vel en av de som vil få julekort fra både Cip1 og UPS/Fedex i år... Blunker

Jeg har ALDRI fått dette på noen av mine xxxxxx sendinger!

Står slik på sidene til UPS..
Sitat
Complex Entries:
A live entry is a type of U.S. Customs and Border Protection entry that typically requires a visa license from the export country, when mandated by U.S. Customs and Border Protection (such as textiles). These shipments usually require a formal entry and an additional day of customs clearance.
Antidumping/Countervailing Duty entries help U.S. companies compete with foreign industry and require additional information for U.S. Customs and Border Protection. A fee applies if the commodity and country of origin require Antidumping/Countervailing Duties.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 16, 2008, 14:13:30 pm »

Og da blir spørsmålet, hva var inni den pakka? hehehe
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 16, 2008, 14:26:37 pm »

Jeg vet man kan få tillegg hvis det man bestiller er av ukurrant størrelse eller form, men jeg har jo også bestilt bensintank og eksosanlegg.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 16, 2008, 16:42:38 pm »

Pakka jeg bestilte var vell kanskje 35*20*20 cm, så jeg ser ikke hvordan den kan ha noen ukurant form eller størrelse. Hva som var oppi den var alt fra noe reservedeler til fordelere, torque-master verktøy, diverse pakninger, 36mm pipe, vindussveiver og en del andre småting. Dessverre tror jeg selve esken er forsvunnet, så jeg har ikke oversikt over hva som stod på pakken/deklarasjonen. Jeg har vert litt opptatt i dag så jeg fikk aldri tid til å ringe, så jeg får gjøre det i løpet av morgendagen.

Når jeg leser gjennom det det DrLaban har sitert så minnes jeg at jeg måtte levere inn et bilde av visakortet mitt og et ID-kort når jeg bestilte, men jeg regner ikke med det er det som menes med "visa license". Slik jeg forstod det har det med ting som er beskyttet av tollvesenet i USA.

Kjipt at jeg fikk dette på regningen når ingen andre har fått det, men er jeg heldig får jeg kanskje tilbakebetalt noe. Når jeg mottar de neste pakkene mine skal jeg i alle fall sjekke opp alt som står på evt. regninger som kommer etterpå. Jeg tenkte bare at dette gebyret var for frakten inne i Norge, men dette stemmer jo ikke.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: oktober 16, 2008, 18:30:43 pm »

har bestilt myye både fra cip1 og vwparts,men har aldri sett dette
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #15 på: oktober 16, 2008, 19:59:15 pm »

Kom til å tenke på en sak. Jeg har vel hatt 9-10 store bestillinger fra Cip1, men det er kun de to første som ble levert av UPS. Alle de andre har kommet med FedEx, og disse kom mye kjappere enn via UPS også.
Sjekket fakturaene fra UPS og det står ikke noe om den avgiften der.

Det med kopien av ID ved første bestilling er kun for å bekrefte at du er rett eier av VISA-kortet.
Standard prosedyre hos Cip1.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: oktober 16, 2008, 20:02:36 pm »

aldri fått noen sån extra gebyr jeg heller.
Ring og hør hva F#!" dette er!?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!