juni 09, 2024, 22:48:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Pelle ble avskiltet :(  (Lest 8458 ganger)
v14127
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Høylandet



Vis profil
« Svar #30 på: oktober 25, 2008, 20:34:44 pm »

For meg kan Politiet kjøre i sivile biler, noe de også gjør når de er på lur. Vel for å være sakelig, Jeg synes dette er en fillesak. Det er trist synes jeg, at resjusjene blir satt inn på dette. Jamnfør det omdømmet Politet holder på å få i det Norske folk med tanke på omtale media. Dette gjelder manglende etterforksning, henleggelse osv. osv.
Synes også Politi juristen burde bruke tiden noe mere kreativt, men det er vel ikke henlagte saker eller kriminaltet i etterslep der nede.

I alle fall er jeg helt enig i magnetskiltet. Pelle Politibil er et positivt tiltak og det er vel fint at noen bruker tiden på forebyggende tiltak med barn og barnehaver og det trolig uten betaling fra det offentlige.

I steden for å grave skyttergraver burde de to partene løse denne saken med litt samarbeidsevne i dette tilfellet.
Er helt enig i at det er en fillesak. Poenget mitt var bare at vi har i grunn bare sett vinklingen fra eiers side, og ikke i lovverket. Det er ganske tydelig på akkurat dette punktet. Samtidig syns jeg det er rimelig greit at det står politi kun på politibiler.
Ikke for å være ugrei, men, hvem tar ei boble eller en toyota crown fra 60-70 for en politibil i teneste? Uansett om det står POLITI eller ambulanse på døra? De fleste i yrkesaktiv alder har da sett "Pelle politibil" i barneTV?
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #31 på: oktober 25, 2008, 21:03:59 pm »

For meg kan Politiet kjøre i sivile biler, noe de også gjør når de er på lur. Vel for å være sakelig, Jeg synes dette er en fillesak. Det er trist synes jeg, at resjusjene blir satt inn på dette. Jamnfør det omdømmet Politet holder på å få i det Norske folk med tanke på omtale media. Dette gjelder manglende etterforksning, henleggelse osv. osv.
Synes også Politi juristen burde bruke tiden noe mere kreativt, men det er vel ikke henlagte saker eller kriminaltet i etterslep der nede.

I alle fall er jeg helt enig i magnetskiltet. Pelle Politibil er et positivt tiltak og det er vel fint at noen bruker tiden på forebyggende tiltak med barn og barnehaver og det trolig uten betaling fra det offentlige.

I steden for å grave skyttergraver burde de to partene løse denne saken med litt samarbeidsevne i dette tilfellet.
Er helt enig i at det er en fillesak. Poenget mitt var bare at vi har i grunn bare sett vinklingen fra eiers side, og ikke i lovverket. Det er ganske tydelig på akkurat dette punktet. Samtidig syns jeg det er rimelig greit at det står politi kun på politibiler.
Ikke for å være ugrei, men, hvem tar ei boble eller en toyota crown fra 60-70 for en politibil i teneste? Uansett om det står POLITI eller ambulanse på døra? De fleste i yrkesaktiv alder har da sett "Pelle politibil" i barneTV?

Som jeg sa tidligere, syns du det er greit 200-300 biler det står politi på som ikke har noe med politiet og gjøre, hvis vi legger på brannbiler og sykebiler så blir det ca 600-900 biler i landet. Hvis disse også da skulle hatt blålys attpåtil, Skal love deg at ved en nødsituasjon som det koker litt extra i toppen til de som er på stedet, kommer til å lure på hvorfor i hel... den uttrykningsbilen ikke stoppet.
Hvis ikke blålysa skulle vært forbeholdt uttrykkningskjøretøy ville vi som bilister ikke reagert og sluppet dem frem i trafikken slik vi gjør i dag. Akkurat ordet politi tror jeg faktisk at er lovbeskyttet når det gjelder som tekst på bil. Gikk engang en volvo her i Larvik som var lakkert i gml politifarger, men som det sto poli10 på, Den hadde null problemer.
Greit å ha både sirene, blålys og tekst på bil på treff og lignende, men de bør og skal dekkes til ved kjøring på vei av privat personer.
Til og med nye uttrykningkjøretøy som ikke er i "tjeneste" skal ha dekket til blålysa. F.eks når bilen blir hentet i butikken i oslo og man kjører/transporterer denne til f.eks bodø.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #32 på: oktober 25, 2008, 21:05:34 pm »

.
« Siste redigering: januar 31, 2011, 15:04:53 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #33 på: oktober 25, 2008, 21:07:18 pm »

JIPPI!!!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #34 på: oktober 25, 2008, 21:51:44 pm »

skriver ikke dette for og være uhøflig mot politi.......men om alle skal følge loven kommer jommen verden til og bli sørgelig, og selv om det var jobben deres må det da vel gå an og vise litt meneskelighet.
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #35 på: oktober 25, 2008, 22:05:05 pm »

Håper den som klippte skiltene setter dem på i gjen. Godt at fornuften seiret. Så vidt jeg skjønte ble denne brukt i en samfunnsnyttig tjeneste.

Jeg har stor glede å ta med barn på en liten trille tur. De stråler bare de får lov å sitte oppi. Det skal jo så lite til i en tøff barne verden.

Og så kan de jo nå fortelle det nye eventyret om den gangen da onkel Politi klippte skiltene av Pelle da Pelle måtte på verksted fordi han fikk vondt i pumpa.
« Siste redigering: oktober 25, 2008, 22:42:55 pm av svenole » Loggført
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #36 på: oktober 25, 2008, 22:08:42 pm »

Ser poenget ditt, Even, men dette er statlig firkantethet i særklasse (har 20 års innside erfaring med dette, men annen etat!). Dette kunne vært løst uten å klipe skilt (vi kaller det "å bruke skjønn" noe jeg tror de fleste reglement og forskrifter åpner for). Den bilen har gjort mye for politiet allerede.

Husker forresten en Bay i Bærum på 80 tallet som var svart og hvit og hadde POTET på siden.

Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #37 på: oktober 25, 2008, 23:12:58 pm »

Har ikke vært uenig i at dette er en fillesak som burde vært løst på plassen, men noe av poenget er at vi prøver ikke sette oss inn i hvilket hel... regelverk de faktisk er pålagt til og følge. Det er juristene og mesterne som må ta avgjørelsene. de andre prøver bare å håndtere påleggende fra overordnede de. Og det er en kjensgjerning at statlige etater blir unødvendig hardt angrepet her inne, bare for at de ikke "skjønner" eller er "vrange" i trådstarteres øyne. Og det er veldig lett og hive seg på den bølga.

Har hatt mange rare situasjoner selv med statlige innstanser, men har lært meg til og være litt mer diplomatiske med dem, og det har hjulpet meg mye ved besøk hos dem, med ting/biler jeg vil ha forandret/ombgd til
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #38 på: oktober 26, 2008, 00:58:04 am »

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2733607.ece
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #39 på: oktober 27, 2008, 07:39:44 am »

Slår meg på Even her. Det er så enkelt som ett magnetskilt.... Det er mange muligheter for misforståelse når en kommer til utrykningskjøretøy.

Loven er dessverre til for å følges, veldig mange her inne veit at dem gjør noe galt hver gang de kjører bilen sin på offentlig vei og veit at det er deres egen risiko, og delsvis andres risiko også.

Ifølge loven gjorde også han med "pelle" noe ulovlig. Uansett kan det tipses om ett magnetskilt til denne fyren, om det ikke allerede er gjort.

Hadde det vært søkt om disp for å kjøre med evt tildekt sirene, logo og blålys så hadde dette sikkert ikke vært noe problem.

Uansett, det kunne jo ha gått an å sagt: Du må finne en måte å dekke til politi logoen med, så skal du nok slippe å miste skiltene....
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #40 på: oktober 29, 2008, 07:00:48 am »

dro på jobb i natt. og hamar purken stoppa like ved meg for å hente dagens aviser.. jeg nevnte denne saken til dem .litt pga at i sommer sto Petra utstillt utenfor den lokale stasjoen her og den er eid av en privat person.. dem syntes denne saken her var bare tull....han sa kanskje ikke at det var tull. brukte flotte fine ord. men i bunn å grunn betyr det det samme. Jeg måtte si meg enig.. Men bare for å nevne det ... "gråtass" har i mange år vært barnetv underholdning. egne filmer og et show.. og husker ikke årstall . men veltebøyler ble jo innført og jeg veit jeg leste en notis i ei avis at gråtass måtte utstyres med dette eller fikk den bruksforbud.. vel ..hvor kult er det å se en tidsriktig og nydelig restaurert gammel traktor med veltebøyle som brukes kun til kosekjøring og ikke landbruk?? hmm.. man kan undre seg hva disse folka som sitter på de fine kontorene sine tenker på når dem lager nye lover hver eneste dag for å gjøre livet surt for oss som bor i dette idiotiske landet....
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #41 på: november 04, 2008, 08:12:17 am »

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article623963.ece
Loggført
Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #42 på: november 04, 2008, 20:43:33 pm »

det fins vel gamle vw som er i brannbil tenester enda også så sjøl om det er gamle biler går det ann at folk forveksler dei . kanskje ikkje pelle då men .......
Loggført
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #43 på: november 04, 2008, 21:09:52 pm »

Hørt sangen da? "Æ kjenne en bil, han heite Pelle å e homofil. Han Onkel Rikard har vell aldri vært i tvil. Han får den stadig vækk i sin anal, ja han Pelle han e rætt å slætt brutal." Stakkars Pelle.... Han utsettes stadig vekk for sjikane..Å førr ikkje å snakke om han Onkel R.... Sint
Loggført

- har ikke bil -
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!