april 16, 2024, 22:28:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forskjell på Type3 vs Type1 Bakakslinger  (Lest 2950 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2084
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« på: oktober 25, 2008, 17:33:29 pm »

Noen som vet hvor mye kortere Type1 akslinger er?
« Siste redigering: oktober 12, 2009, 09:43:19 am av Endre S » Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 25, 2008, 17:46:23 pm »

alle type 3 bruker lange "type1" akslinger
mulig det er forskjell på splines lengden før og etttter 65 ( 5 bolt vs 4 bolt)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2084
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 25, 2008, 18:22:00 pm »

er ute etter hvor mye kortere de korte akslingene er da...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 25, 2008, 19:07:04 pm »

er dte ikke ca 2,5 cm da.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2084
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 11, 2009, 21:16:39 pm »

Har demontert hele girkassa og akslinger. På 67en så er det påsveist noen "ører" på hver aksling som er i forbindelse med et stabstag som ligger på tvers (skrudd fast i karosseri)over til motsatt aksling. Disse ørene ser eg ikkje igjen på korte akselrør. Er det bare å fjerne hele staget eller bør eg flytte over "ørene" Eg skal jo senke kjerra så da forsvinner vel hensikten litt med det staget. Eller hva?


* DSC01472.JPG (167.41 KB, 1280x960 - vist 331 ganger.)
« Siste redigering: oktober 12, 2009, 21:33:10 pm av Endre S » Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!