april 24, 2024, 07:22:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: overhals manual P915  (Lest 1228 ganger)
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« på: januar 05, 2008, 13:35:36 pm »

Er det noen som har en overhalsmanual eller delekatalog eller annen dokumentasjon på porsche 915 girkasse liggende?
Kunne gjerne trengt kopier eller pdf om mulig.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: januar 06, 2008, 09:58:37 am »

Har du lagt ut noe på forumet til www.porsche-club-norge.no ? Deler av forumet er åpent for gjester som ikke er medlem.
Loggført

1961 T1 - Custom
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 06, 2008, 15:20:52 pm »

Pro Competition Series Performance Porsche Transmissions

Motor Meister's Pro Competition Series transmissions are popular for the Street Performance driver or full time road racer.

RS/RSR style short geared ring and pinion set up to provide you with the power band you will need in increasing your bottom end power. This will make your power band come on 1000 rpms sooner in ALL gears (it feels like a gain of 50 HP, since Porsches are made to be driven at top end on the Autobahn).

Laser Cut Light Weight Aluminum differential spacer.

We then install a new Torque Biasing Differential enables your Porsche to accelerate quicker and corner faster. The Torque Biasing Differential powers both drive wheels under nearly all conditions, instead of just one. All factory performance Porsches came factory with a LSD installed.

Aluminum Factory Differential Side Plate for  less flexing and added strength.

Billet Bearing Cage which will help from premature damage of bearings and main shaft which can bounce around from the stock cast iron plates. The stock 915 uses two cast iron plates and when under heavy loads from performance or race driving these will get damaged and will let the bearings move in and out and will damage the internal parts of the 915, including the transmission case.

Full External Lock Nut Kit and Washers for not premature loosing of hardware.

Complete Rebuild of transmission with, complete factory gasket set and new synchro rings.

Total Cost $3995.00, call for details!


--------------------------------------------------------------------------------
 
Var vell ingen upris dette? Løp og kjøp Blunker
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!