april 29, 2024, 20:53:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva syns dere om kalenderen?  (Lest 12248 ganger)
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« på: november 01, 2008, 19:53:20 pm »

Det er noen av dere her inne som har fått se kalenderen i sin helhet og noen har fått se deler av den, men hva syns dere?
Til dere andre, her er 2 av månedene



* oktober.jpg (75.45 KB, 593x738 - vist 537 ganger.)

* februar.jpg (82.08 KB, 592x737 - vist 537 ganger.)
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 01, 2008, 20:08:29 pm »

Har sett hele kalenderen og den er helt konge ! Fete biler og damene er jaggu ikke borte dem eller  Gliser Gleder meg til å få denne i posten ! WELL DONE Even!
Loggført
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 01, 2008, 20:15:22 pm »

Bra jobba Even! Damer og VW blir liksom aldri gæli!!

Men siden du spør, så kunne det vært jobba litt mer med grafiske oppsettet av kalendern. Hel-bilde av bilene passer dårlig inn i forhold til "dame-bildene" (som er veldig bra). Ser veldig klipp og lim ut.. Samme gjelder vel egentlig tekst, men nå er dette sett fra et sært grafikerøye, så du får ta det som konstruktiv kritikk og kanskje forbedre neste år Blunker
« Siste redigering: november 01, 2008, 20:19:19 pm av Kormi » Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #3 på: november 01, 2008, 20:57:21 pm »

Er imponert over jobben du har gjort Even! Jeg synes kalenderen er blitt utrolig bra, det er stor variasjon i både biler og damer, så det er noe for enhver smak. Eneste den kalenderen mangler er en lettkledd babe i brannbil Glad

Det er noen få her på forumet som har lett for å være negative og synse fra sofakroken, jeg håper vi slipper mer av det. Jeg synes er rått at noen i miljøet vårt er villig til å bruke så mye tid og penger på vår egen VW-kalender. All respekt for alt arbeidet du har lagt i kalenderen Even, gleder meg til å få hengt den på veggen i garasjen (Tror kanskje det blir januar hele året for min del Blunker )

(Kormi, du postet mens jeg skrev dette, kommentaren min er ikke rettet mot deg)
Loggført

1969 Militær-buss
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 01, 2008, 21:09:06 pm »

Er imponert over jobben du har gjort Even! Jeg synes kalenderen er blitt utrolig bra, det er stor variasjon i både biler og damer, så det er noe for enhver smak. Eneste den kalenderen mangler er en lettkledd babe i brannbil Glad

Det er noen få her på forumet som har lett for å være negative og synse fra sofakroken, jeg håper vi slipper mer av det. Jeg synes er rått at noen i miljøet vårt er villig til å bruke så mye tid og penger på vår egen VW-kalender. All respekt for alt arbeidet du har lagt i kalenderen Even, gleder meg til å få hengt den på veggen i garasjen (Tror kanskje det blir januar hele året for min del Blunker )

(Kormi, du postet mens jeg skrev dette, kommentaren min er ikke rettet mot deg)
Helt enig ! Virker som det er noen her inne som bare vil skape dårlig stemning ! Et sånn initiativ som Even har gjort her er det ikke mange som har tæl til ! Det står det respekt av ! Alle vi VW frelste burde takke og bukke  Glad
Loggført
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: november 01, 2008, 21:13:04 pm »

Kreativitet og initiativ er bra!
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #6 på: november 01, 2008, 22:47:59 pm »

For å si det sånn så er det noen år siden Wurth sluttet å lage kalendere med damer og verktøy i skjønn forening. Er nok en grunn til det.
Jeg kan styre meg for slike påfunn. Men jøsses, hvis noen vil sløse bort tiden sin på å lage slikt så gjerne for meg.
Kalenderen hadde etter mitt syn vært mye bedre hvis det ikke hadde vært for de silikonoppererte "tuppene" som står i veien for selve bilene.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #7 på: november 01, 2008, 22:58:57 pm »

Jeg kjøper kalenderen jeg  Øyerulling
Loggført

... it's an adiction ... 
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 01, 2008, 23:02:57 pm »

For å si det sånn så er det noen år siden Wurth sluttet å lage kalendere med damer og verktøy i skjønn forening. Er nok en grunn til det.
Jeg kan styre meg for slike påfunn. Men jøsses, hvis noen vil sløse bort tiden sin på å lage slikt så gjerne for meg.
Kalenderen hadde etter mitt syn vært mye bedre hvis det ikke hadde vært for de silikonoppererte "tuppene" som står i veien for selve bilene.
Det er faktisk noen av oss som liker kvinnfolk og biler og enda bedre når begge kombineres  Gliser
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #9 på: november 01, 2008, 23:09:57 pm »

All ære for initiativ og bruk av tid og penger.
Når Topic i tråden er "hva synes dere?" så må det være lov å komme med kritikk, spesiellt konstruktiv, uten at det oppfattes som negativ synsing fra sofakroken..
Selv skulle jeg gjerne sett noen litt mer naturlige jenter  Øyerulling i mer kunstneriske settinger med bilene, litt mer spennende. Må også si meg enig med Kormi når det gjelder klipp og lim med helbilde av bilene.
Det er hva jeg synes om kalenderen, ikke om Evens initiativ eller pågangsmot, og også noe jeg ville holdt for meg selv om ikke spørsmålet ble stilt.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #10 på: november 01, 2008, 23:12:59 pm »

Ser den. Men jeg kan spare meg. Når trådstarter spør som han gjør så ser jeg mitt snitt til å ytre min mening Blunker
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #11 på: november 01, 2008, 23:15:25 pm »

selger du disse kalenderene eller?
så fall vil jeg ha en Glad
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #12 på: november 02, 2008, 00:24:32 am »

For å si det sånn så er det noen år siden Wurth sluttet å lage kalendere med damer og verktøy i skjønn forening. Er nok en grunn til det.
Jeg kan styre meg for slike påfunn. Men jøsses, hvis noen vil sløse bort tiden sin på å lage slikt så gjerne for meg.
Kalenderen hadde etter mitt syn vært mye bedre hvis det ikke hadde vært for de silikonoppererte "tuppene" som står i veien for selve bilene.

Det hadde vært enklest å holde kjeft nå og det hadde sikkert vært smartest, men ærlig talt...

Konstruktive tilbakemeldinger er bra, og det er sikkert ting Even vil gjøre annerledes hvis han lager en til, men Empiboy - hva er det du håper å oppnå med sånt drit? Jeg synes det er så respektløst. Put your money where your mouth is, lag en egen kalender med kun biler hvis du tror du kan gjøre det bedre. Jeg kjøper den også jeg.

Jeg oppfordrer hvem som helst til å leie inn 12 modeller, hyre inn fotograf og sminkør 12 ganger, finne frem til og gjøre avtale med 12 bileiere over hele landet, finne tid og betale for reiser for minst 4 personer til overalt i landet for å ta alle bildene, etterbehandle bildene, finne og betale en grafiker til å brekke om kalenderen, gjøre avtale med trykkeri, finne riktig papirtykkelse etc og få det til å gå rundt økonomisk når markedet er bare et par hundre eksemplarer. Og alt dette skal du gjøre alene og alt skal betales av egen lomme. Det er fryktelig enkelt å kritisere ting man ville gjort annerledes selv - aller enklest er det å gjøre det i ettertid. Det Even har gjort er i mine øyne galskap, for det er et prosjekt som i beste fall går i null.

Det er åpenbart at han gjør det av kjærlighet til bilene vi alle er glad i (og damene Glad) Det er noe som i mine øyne fortjener respekt, uansett om man synes puppene på damene er for små eller for store eller du ville dypetset bildene bedre (jeg har sett hele kalenderen og silikonpupper er i mindretall). Det som gjør VW-miljøet så spesielt er nettopp at det finnes folk som satser på ville prosjekter - enten det er kalendere eller biler - som man aldri vil tjene penger på, men man gjør det av pur entusiasme og kjærlighet til luftkjølt.

Beklager Even, jeg skal ikke spore av denne tråden ytterligere.
Loggført

1969 Militær-buss
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #13 på: november 02, 2008, 01:08:27 am »

Et meget godt argument der!
Kjøper gjerne en 2008 også, dersom dette foreligger?
PM meg! =)
Loggført

... it's an adiction ... 
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: november 02, 2008, 01:47:03 am »

artig å se att Sparkel og Silikon har mange forskjellige bruksområder
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #15 på: november 02, 2008, 10:18:46 am »

Uten å kjenne noe særlig til modellverdenen; men får man noe særlig originalpupp der da?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 02, 2008, 11:24:55 am »

Jo da.. Er en greie på nettet der du kan tippe om det er silikon, eller flesk..
Jaggu har jeg tatt endel feil der altså.  Osteaktig
Synes kalenderen er kul jeg. Skal man først blande biler og bruder, må det jo gjøres som i gamledager. Dama foran... bilen bak...
Tror ikke det er mange som med hånden på hjertet her kan si at hovedfokuset er satt på bilene, sånn ved første øyekast.
Loggført

vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #17 på: november 02, 2008, 11:30:59 am »

jeg syns nå den blir kul jeg da Blunker.. gleder meg til jeg får kalendern jeg da:)
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #18 på: november 02, 2008, 12:12:55 pm »

Ser bra ut Glad Når er den å kjøpe?
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #19 på: november 02, 2008, 12:39:45 pm »

Sikkert flere av bilene som har det, så om damene også har litt REPRO montert så gjør da ikke det så mye?! Blunker
Da matcher de også formene på bilene ..hehe
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #20 på: november 02, 2008, 13:00:21 pm »

For å si det sånn så er det noen år siden Wurth sluttet å lage kalendere med damer og verktøy i skjønn forening. Er nok en grunn til det.
Jeg kan styre meg for slike påfunn. Men jøsses, hvis noen vil sløse bort tiden sin på å lage slikt så gjerne for meg.
Kalenderen hadde etter mitt syn vært mye bedre hvis det ikke hadde vært for de silikonoppererte "tuppene" som står i veien for selve bilene.

Det hadde vært enklest å holde kjeft nå og det hadde sikkert vært smartest, men ærlig talt...

Konstruktive tilbakemeldinger er bra, og det er sikkert ting Even vil gjøre annerledes hvis han lager en til, men Empiboy - hva er det du håper å oppnå med sånt drit? Jeg synes det er så respektløst. Put your money where your mouth is, lag en egen kalender med kun biler hvis du tror du kan gjøre det bedre. Jeg kjøper den også jeg.

Jeg oppfordrer hvem som helst til å leie inn 12 modeller, hyre inn fotograf og sminkør 12 ganger, finne frem til og gjøre avtale med 12 bileiere over hele landet, finne tid og betale for reiser for minst 4 personer til overalt i landet for å ta alle bildene, etterbehandle bildene, finne og betale en grafiker til å brekke om kalenderen, gjøre avtale med trykkeri, finne riktig papirtykkelse etc og få det til å gå rundt økonomisk når markedet er bare et par hundre eksemplarer. Og alt dette skal du gjøre alene og alt skal betales av egen lomme. Det er fryktelig enkelt å kritisere ting man ville gjort annerledes selv - aller enklest er det å gjøre det i ettertid. Det Even har gjort er i mine øyne galskap, for det er et prosjekt som i beste fall går i null.

Det er åpenbart at han gjør det av kjærlighet til bilene vi alle er glad i (og damene Glad) Det er noe som i mine øyne fortjener respekt, uansett om man synes puppene på damene er for små eller for store eller du ville dypetset bildene bedre (jeg har sett hele kalenderen og silikonpupper er i mindretall). Det som gjør VW-miljøet så spesielt er nettopp at det finnes folk som satser på ville prosjekter - enten det er kalendere eller biler - som man aldri vil tjene penger på, men man gjør det av pur entusiasme og kjærlighet til luftkjølt.

Beklager Even, jeg skal ikke spore av denne tråden ytterligere.


Det jeg prøver å oppnå med "sånn dritt" som du oppfatter det som er å svare på det trådstarter lurer på. Og da svarer jeg det jeg mener. Verken mere eller mindre.
Hadde det derimot stått: Hei folkens, kan dere som har sett kalenderen komme med kun POSITIVE tilbakemeldinger så hadde jeg nok holdt kjeft. For jeg har ikke noe positivt å si.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #21 på: november 02, 2008, 14:26:09 pm »

Hadde det derimot stått: Hei folkens, kan dere som har sett kalenderen komme med kun POSITIVE tilbakemeldinger så hadde jeg nok holdt kjeft. For jeg har ikke noe positivt å si.
[/quote]


Ikke bland meg inn i dette. Spørsmålet er riktig stilt fra meg, hadde ikke lagt ut de 2 sidene hvis ikke alle skulle kunne komme med sin mening. Kom gjerne med kritikk empiboy, men det er kansje på tide å prøve og være konstruktiv slik både kormi og Rocket- Racing er.
Noe av grunnen til at jeg stiller spørsmålet som jeg gjør er at jeg vil prøve og gjøre forbedringer på neste. Akkurat kalendere er det lettere at neste blir bedre enn foregående
« Siste redigering: november 02, 2008, 14:40:40 pm av Even Kirknes » Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #22 på: november 02, 2008, 14:35:44 pm »

ser grei ut kalenderen men jeg synes det hadde vært tøffere med ett stort bilde som innehold både bil og dame.. Jeg synes iallefall bilen skal være mere i fokus. men absolutt bra jobb.
Loggført

Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #23 på: november 02, 2008, 14:45:40 pm »

Uten å kjenne noe særlig til modellverdenen; men får man noe særlig originalpupp der da?
Jada Håkon, masse orginalpupp ute å går der, men er nok en overvekt av silikon. På de 2 sidene som er lagt ut er det ei med orginal og ei med silikon.
Du vet vel hvem som har hva siden det ene  serien er tatt hos deg
« Siste redigering: november 02, 2008, 15:13:51 pm av Even Kirknes » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #24 på: november 02, 2008, 15:16:10 pm »

Hvert til sitt bruk mener nå jeg... Damer er ok det, men hvorfor blande det med bilene våre???
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #25 på: november 02, 2008, 16:43:10 pm »

Det jeg prøver å oppnå med "sånn dritt" som du oppfatter det som er å svare på det trådstarter lurer på. Og da svarer jeg det jeg mener. Verken mere eller mindre.
Hadde det derimot stått: Hei folkens, kan dere som har sett kalenderen komme med kun POSITIVE tilbakemeldinger så hadde jeg nok holdt kjeft. For jeg har ikke noe positivt å si.

Hvis det mest konstruktive innspillet du har er å kalle det et "påfunn" og si at kalenderen er å sløse bort tid, er det ikke like greit å la være?
Loggført

1969 Militær-buss
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #26 på: november 02, 2008, 16:48:42 pm »

Det jeg prøver å oppnå med "sånn dritt" som du oppfatter det som er å svare på det trådstarter lurer på. Og da svarer jeg det jeg mener. Verken mere eller mindre.
Hadde det derimot stått: Hei folkens, kan dere som har sett kalenderen komme med kun POSITIVE tilbakemeldinger så hadde jeg nok holdt kjeft. For jeg har ikke noe positivt å si.

Hvis det mest konstruktive innspillet du har er å kalle det et "påfunn" og si at kalenderen er å sløse bort tid, er det ikke like greit å la være?

Ok brannmann Sam Sint
Nå legger jeg inn årene for denne gang siden du alikevel ikke har bedre ting å ta deg til enn å analysere det jeg skriver og i tilleg vrenge og vri på det til alt får en helt ny betydning. Jeg har sagt mitt i denne tråden.
Fortsatt god helg.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #27 på: november 02, 2008, 19:12:49 pm »

Hvert til sitt bruk mener nå jeg... Damer er ok det, men hvorfor blande det med bilene våre???
Hvorfor ikke egentlig? Pinup kalendere har vært laget i minst 50 år, og det er da ikke noe banebrytene at det ere biler med på bildene, ei heller gamle VW. Dette har de da gitt ut i statene i flere år. Hvorfor skal vi være så konservative i dette landet at det er fy, fy når vi blander disse to tinga?
Loggført
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #28 på: november 02, 2008, 19:49:32 pm »

Kjempefine bilder ! Gleder meg til den dumper i postkassa her så jeg får hengt den opp i garasjen !! På spiserommet på jobben har vi 5-6 forskjellige sånne kalendere med damer og dekk reklame på veggen å der er det ingen som har mistet matlysten av den grunn ! jeg har bestillt 50 stk selv med logo på ! Dekkmann Oppdal + tlf nr , de kalenderne slåss jo nesten kundene om ! Merkelig !!!

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #29 på: november 02, 2008, 20:52:22 pm »

Hvert til sitt bruk mener nå jeg... Damer er ok det, men hvorfor blande det med bilene våre???


HæHæHæ? Ja takk begge deler!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!