april 27, 2024, 06:08:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turbo kit  (Lest 1532 ganger)
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« på: januar 05, 2008, 22:25:40 pm »

Er d nokon som har prøvd dette.
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=286

For ca. 25 lappar kan jo dette vera ein enkel måte og få nok power på. Øyerulling


Loggført
Variant 412
Supermedlem
*****
Innlegg: 584
Bosted: 6612 Grøa


i e Sønndaling i


Vis profil
« Svar #1 på: januar 06, 2008, 17:16:10 pm »

Hellu..
 Ikkje prøvd men de såg ryddi å lækkert ut  Kult
Loggført

Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal


i har mange slike i
Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: januar 06, 2008, 20:19:38 pm »

Bør nok ha noe mer enn en vanlig 1600 å sette det på, hvis det skal være værdt det Rekker tunge

Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 06, 2008, 20:47:56 pm »

Er d nokon som har prøvd dette.
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=286

For ca. 25 lappar kan jo dette vera ein enkel måte og få nok power på. Øyerulling




Hideaway-turbosettet til CB har vært på markedet siden andre halvdel på 80-tallet i hvert fall, finnes noen sånne rundt i landet. Siklet lenge på et sånt fra Svendsen Motor dengang, men måtte kaste inn håndkleet for det var uoppnåelig dyrt den gangen. Prislappen da var vel ikke så ulik det den er nå, bare du nå får mye mer for pengene generelt. Nå kommer det vel med innsprut som standard i den pakken som gjør at du kan tune dette mye lettere enn før. Du kan visst logge motorstyringen opp mot CB via nettet har jeg hørt?
Uansett, ikke så smart å sette et sånt sett rett på en sleten motor, til det er det for dyrt om den skulle rase og ta med seg turboen. Longblocken bør bygges fra bunn av for turbo (les mer om dette hos CB). Og da snakker vi for samme beløpet en gang til. Men får du de til å bygge den også så er du jo et godt skritt videre. Turbo gir mest HK og NM for pengene, og passer nok bedre i en buss enn en som er trimmet for en lett folkevogn.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!