mai 18, 2025, 01:36:20 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1. (Lest 1805 ganger)
RZR-Marius
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Bergen
Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1.
«
på:
november 05, 2008, 02:08:35 am »
Får jeg dette til å bli "pent" og tett uten å måtte lage blekket selv? Har du gjort jobben og vet hva jeg må booke hos f.eks cip1?
ps; 1600n stod i en 1303..
Takker og bukker
Loggført
The Terrifying Time Transporting Machine of Dr.Tregs!
OTO
Supermedlem
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
Sv: Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1.
«
Svar #1 på:
november 05, 2008, 14:28:42 pm »
Jeg satte 1600 motoren rett i min 58 modell uten noen form for modifikasjoner på blekket, så her har du bare innbit deg at det blir problermer
Lykke til.
Loggført
-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
Sv: Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1.
«
Svar #2 på:
november 05, 2008, 14:46:26 pm »
Om du har orginal bakplate på bilen din må du modifisere blekket som ligger over eksosen pga. annen bue i motorrommet.
Det kan jeg garantere deg ikke er innbilding.
Loggført
RZR-Marius
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Bergen
Sv: Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1.
«
Svar #3 på:
november 06, 2008, 11:40:44 am »
Var den biten jeg tenkte på ja.. Takk for tipset!
Ellers går det greit på sidene? Er det ikke forskjellig bredde på motorrommet og`?
Loggført
The Terrifying Time Transporting Machine of Dr.Tregs!
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
Sv: Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1.
«
Svar #4 på:
november 06, 2008, 14:36:56 pm »
"Hyllene" på sidene er litt forskjellige, men det er så lite at du trenger ikke å gjøre noe med det.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
Sv: Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1.
«
Svar #5 på:
november 07, 2008, 19:26:37 pm »
Ny motorromspakning er greit, M!
Loggført
OTO
Supermedlem
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
Sv: Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1.
«
Svar #6 på:
november 09, 2008, 13:53:23 pm »
Sitat fra: JS på november 05, 2008, 14:46:26 pm
Om du har orginal bakplate på bilen din må du modifisere blekket som ligger over eksosen pga. annen bue i motorrommet.
Det kan jeg garantere deg ikke er innbilding.
Tja jeg har ikke moddet noe i min bil, men bakplata er fra 1960 modell. utjør det hele forskjellen?
Loggført
-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
Sv: Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1.
«
Svar #7 på:
november 09, 2008, 15:12:27 pm »
Finn-Erik måtte kappe ganske mye av det blekket på sin 1960 modell når han satte inn 1600 i våres.
Jeg skjønner ikke hvordan du får dette til å passe og bli tett?
Om du holder opp et 30hk blekk ved siden av et til en 1600 motor ser du jo at det er STOR forskjell på den ytre buen?
Loggført
OTO
Supermedlem
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
Sv: Kjøleblekk v bytting til 1600motor i -58 T1.
«
Svar #8 på:
november 14, 2008, 12:28:02 pm »
Finn Erik, har den "gamle" bakplata. Jeg har den "nye". Det er nok forskjellen.
Loggført
-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...