november 01, 2024, 03:22:55 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
t1 turbo
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: t1 turbo (Lest 1242 ganger)
volvo
Nybegynner
Innlegg: 2
Bosted: hordaland
t1 turbo
«
på:
november 07, 2008, 23:36:31 pm »
Skal byge meg ein turbo motor til bobla men har liten erfaring med bokser motor. Kva er forsjelen på type 1 2 3 og 4 motor?
Loggført
FreddyB
Supermedlem
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
Sv: t1 turbo
«
Svar #1 på:
november 08, 2008, 10:03:23 am »
Du har berre T1 og T4 å velge mellom. Type 2 var motorisert med ein T1 i starten, og så med ein T4. Type 3 kom med ein 1500 eller 1600 T1 med ombygd kjøling (forløpar til T4 - pannekakemotoren?). Type 4 kom sjølvsagt med T4-motoren, på anten 1,7 eller 1,8.
Begge er basert på Flat4.
Forskjellen er at T1 er originalt maks 1600, medan T4 er maks 2.0L. Så får dei lærde stridast i kva som er mest holdbart og sånn av T1 og T4 når det gjeld trimming..
Men du kan i alle fall redusere til å leite etter forskjellen på T1 og T4-motor.
Lykke til med prosjektet!
Loggført
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
volvo
Nybegynner
Innlegg: 2
Bosted: hordaland
Sv: t1 turbo
«
Svar #2 på:
november 08, 2008, 10:27:43 am »
Ok men kva tid kom type 4 motoren, og kva ca pris lig dei på brukt?
Er da noen som har erfaring med sylindersatser fra Hot shop as?
Loggført
FreddyB
Supermedlem
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
Sv: t1 turbo
«
Svar #3 på:
november 08, 2008, 10:42:33 am »
Den blei vel introdusert i 411 i 1968, med Solex 34 og 68 hk.
Loggført
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...