april 29, 2024, 22:10:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har noen prøvd oljetrykksbryter fra 34 hk i en 30 hk 1200??  (Lest 830 ganger)
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« på: november 07, 2008, 23:08:22 pm »

Nå er motoren ute av bobla i forbindelse med bytte av clutchen. Når alt var ute og steamet rent oppdaget jeg at den gamle oljetrykksbryteren er gåen. Den har en sprekk som det siver litt olje ut av. Den gamle har M10 fingjenger (stigning 1 eller 1,25 tror jeg), 28 mm nøkkelvidde og skrukobling til ledningen foran. Siden maken til denne ikke er å oppdrive enkelt tok jeg sjansen på å bestille en til 34 hester hos unneberg. Denne er litt mindre med 24 mm nøkkelvidde og vanlig "stikk" til kabelsko isteden for skruen. Men jeg vet ikke sikkert om denne vil passe.
Har noen der ute prøvd bryteren fra 34 hk (fra måned 7 1960) på en 30 hester??

Eventuelt vet noen hvor jeg kan få kjøpt en som er mere lik orginalen? Har blitt gammel nå og ønsker derfor helst å ha orginale deler på bilen (med unntak av hjuloppheng og felger/dekk) Blunker
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: november 07, 2008, 23:59:57 pm »

Den passer. Men er som du sier mindre og med kabelskotilkobling.
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #2 på: november 08, 2008, 00:10:31 am »

Så på nettsiden til wolfsburgwest at de hadde hatt en som lignet på orginalen min, men denne var selvfølgelig ikke på lager lengere.

Godt å høre at jeg kan bruke den som er bestilt. Får heller prøve å kamuflere den så den ikke synes så godt. Eventuelt strippe den gamle å se om det går å bygge den om til et deksel som passer utenpå den nye?Hæ?
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: november 08, 2008, 17:09:00 pm »

Om du vil ha en gammel, ta kontakt med veteranklubben evt. Hotshop, de har mye deler til 30hk.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!