Ketil S.
Supermedlem
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
|
« Svar #60 på: juli 08, 2010, 21:28:46 pm » |
|
10 cm blir litt mye synes jeg. Har vurdert 5 cm senkefjører på originale dempere. Ville da gått opp på felgdim for å fylle skjermbue. Bor i Sandnes/Rogaland og her er det skikkelig populært å bygge fartshumper overalt, og da er det greit å ikke bli hengende på midten!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #61 på: juli 08, 2010, 22:04:23 pm » |
|
Skal bli godt å få senka Putte skikkelig i front og i hekken.
Putte har jo nydelig høyde fra før! Er det orginale dempere med senkefjører?
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #62 på: juli 09, 2010, 08:32:32 am » |
|
Nye "orginale" KYB dempere foran og bak med senkefjører foran (50 mm). Putte trenger bitte litt senking foran, og et par cm bak så blir han perfekt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #63 på: juli 09, 2010, 20:00:03 pm » |
|
Ok. Tror jeg må ha de fjørene forran. Min er aaaaaaalt for høy i front.. Men eneste jeg er litt usikker på ang. de fjørene, og om dekka vil gå i skjermene med f.eks 2 stk i bil, full tank + litt bagasje i front og kjører i en hump.. ettersom at dekke stikker litt utafor skjermbuene
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
jubaluba
|
|
« Svar #64 på: juli 10, 2010, 00:14:57 am » |
|
Ikke noe å bekymre seg for.
|
|
|
Loggført
|
1972 1302 Delebil som ble til spiker. 1971 1302s "frøken Blå". 1963 1200 "frøken Rød" 1973 Transporter "Hippie container" (medeier). 1992 Polo (løste seg opp i regnet). 1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).
(o\ ! /o) (o\_!_/o) (o=|=o) |o\*/o| |o```o| |o| ° |o|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #65 på: juli 10, 2010, 00:21:42 am » |
|
Får prøve. Ser på "Putte" som har de fjørene, at det er grei klaring men. Får i værste fall bytte felger med annet ET fremme
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
hovdingen
Seniormedlem
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
|
« Svar #66 på: august 21, 2010, 20:45:47 pm » |
|
Her min 1303 S fra 1974. Originalbil som kun er sveiset litt på spissene bak. Trenger ny lakk. Har liggende to senkefjærer som det visstnok skal være mulig å få godkjent hos BT med papirer fra møller (står et nr. på dem) Hva bør jeg ellers gjøre for å få "riktig" høyde på bilen?
phpnc2m8hPM.jpg (228.97 KB. 968x648 - vist 902 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
tambur4
Seniormedlem
Innlegg: 367
Bosted: Halden
|
|
« Svar #67 på: august 21, 2010, 21:17:17 pm » |
|
Flott bil. Har selv en 73-modell 1303 Big http://www.vwnorge.no/index.php/topic,25493.msg254967.html#msg254967Klistremerkene får du kjøpt her et sted (?) Ser at du har gummi på støtfangerne, er det USA-modell eller er det spesifikt på 74-modellen?
|
|
|
Loggført
|
VW 1303 BIG 1973 Sauer&Sohn VW Golf Variant 1,9Tdi Sportline 2008
|
|
|
jubaluba
|
|
« Svar #68 på: august 21, 2010, 21:18:37 pm » |
|
Senkefjørene er ikke noe problem og få godkjent. Har sånne på min 1302. De senker omtrent 5 cm. Hvis du vil ha enda lavere, så kan man sette på justerbare fjærbein. Hvis du vil senke bak også, er det bare og vri på torsjonstavene. Er litt mer kronglete og senke bak på en bil med irs bakvogn enn en med svingaksler men det er ikke veldig vanskelig. Står litt om det her: http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=391890
|
|
|
Loggført
|
1972 1302 Delebil som ble til spiker. 1971 1302s "frøken Blå". 1963 1200 "frøken Rød" 1973 Transporter "Hippie container" (medeier). 1992 Polo (løste seg opp i regnet). 1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).
(o\ ! /o) (o\_!_/o) (o=|=o) |o\*/o| |o```o| |o| ° |o|
|
|
|
hovdingen
Seniormedlem
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
|
« Svar #69 på: august 24, 2010, 16:51:13 pm » |
|
Det er trolig ekstrautstyr. Se ellers denne artige siden om 1303: http://www.thedriverfamily.co.uk/
|
|
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
hovdingen
Seniormedlem
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
|
« Svar #70 på: august 24, 2010, 17:07:05 pm » |
|
Her er en del som jeg hadde mye styr for å få tak i:
020-2000-07.jpg (57.78 KB. 570x319 - vist 698 ganger.) Monteringsplate for radio i dashbordet. Den passet perfekt. Fikk tak i den hos Hoffmann-Speedster.com
|
|
« Siste redigering: august 25, 2010, 10:13:06 am av hovdingen »
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
tambur4
Seniormedlem
Innlegg: 367
Bosted: Halden
|
|
« Svar #71 på: august 26, 2010, 13:33:09 pm » |
|
Denne var jo bra. Skal kose meg med den i kveld Fikk tak i den hos Hoffmann-Speedster.com Mye interessant her ogsÅ!
|
|
|
Loggført
|
VW 1303 BIG 1973 Sauer&Sohn VW Golf Variant 1,9Tdi Sportline 2008
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #72 på: august 26, 2010, 21:22:59 pm » |
|
Får slenge inn noen av mange fete 1303 på SCC
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
|
« Svar #73 på: august 26, 2010, 21:32:51 pm » |
|
Du vet ikke hvem den øverste sin er? Den med gravsteiner
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #74 på: august 26, 2010, 22:37:40 pm » |
|
Du vet ikke hvem den øverste sin er? Den med gravsteiner
Mener det er JHU er inne sin. Egentlig en fet stil på en 1303!
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
|
« Svar #75 på: august 26, 2010, 22:58:39 pm » |
|
kk har litt planer for bakluka, så ble interessert i skiltlysløsninga
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #76 på: august 26, 2010, 23:06:30 pm » |
|
Nydelig løsning, men ikke så særlig hvis man har orginal eksos
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #77 på: august 27, 2010, 07:39:51 am » |
|
Den grønne på bildet til Bjørn er vel RZR-Greenbug sin!? Skikkelig strøken hvertfall. Gamlebilen til Knut Andersen. Verdt en titt om man er interessert i 03
|
|
« Siste redigering: august 27, 2010, 07:45:33 am av Gunnar|Rennfahrer2 »
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #78 på: august 27, 2010, 07:44:43 am » |
|
Den grønne på bildet til Bjørn er vel Greenbug sin!? Skikkelig strøken hvertfall.
Det kan stemme det. Tenkte på den røde jeg
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #79 på: august 27, 2010, 07:51:53 am » |
|
Den grønne på bildet til Bjørn er vel Greenbug sin!? Skikkelig strøken hvertfall.
Det kan stemme det. Tenkte på den røde jeg Jepp skjønte det skulle bare fremheve den grønne. JHU sin som du nevner er kul ja, det morsomme er jo at når orginalen som JHU har etterliknet ble bygget, var det en så og si ny bil. Clean uten tvil. Jeg for min del syntes at bobler er finest med skiltnesa si på rette plassen, og av en eller annen merkelig grunn liker jeg elfantlykter bedre enn gravsteiner.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #80 på: august 27, 2010, 08:18:10 am » |
|
Og jeg liker best 68 lyktene... har man slike kan man ha folkevogn skjermer bak... istedet for "forskjermer" Det skal heller ikke stikkes under en stol at jeg liker best at skiltet sitter på baklokket, men ikke F om jeg flytter det opp igjen... Har vi bestemt oss for en stil så kan man ikke bland inn personlig smak... om man vil ha valuta for kronene
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #81 på: august 27, 2010, 08:45:00 am » |
|
Og jeg liker best 68 lyktene... har man slike kan man ha folkevogn skjermer bak... istedet for "forskjermer" Det skal heller ikke stikkes under en stol at jeg liker best at skiltet sitter på baklokket, men ikke F om jeg flytter det opp igjen... Har vi bestemt oss for en stil så kan man ikke bland inn personlig smak... om man vil ha valuta for kronene
Finnes orginalen enda? Bra du tar vare på bilen som den er, det blir jo ikke det samme om du plutselig endrer den igjen Jeg digger den selv om jeg ikke liker lyktene, uten hadde den ikke "vært seg sjæl" Litt OT: Vet ikke om så mange tenkte over det i helga, men spekteret av bila til Screwdrivers i helga var bredt. Cal-look i tre forskjellige årganger, litt skikkelig old school med Rocket sin, Rune og Alien sine i ganske samme periode, og JHU sin i litt senere stil med alle igjensveisa lister og av alle ting en 03. Samt 2 stk "tidlige" coachbuild liksom litt før cal-look.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kramer2k
Nybegynner
Innlegg: 2
Bosted: Kristiansand
|
|
« Svar #82 på: august 30, 2010, 20:33:06 pm » |
|
Her er en del som jeg hadde mye styr for å få tak i: [ Vedlegg ] Monteringsplate for radio i dashbordet. Den passet perfekt. Fikk tak i den hos Hoffmann-Speedster.com
ang. denne nettsiden, vet du hva alle tallene står for? eks på "Door, Sedan, 8.59-7.64, left" her står det i beskrivelse: "Beetle 8.59-7.64" (søk på item no. 050-1255-01) Må vel bety noe med mod.?
|
|
|
Loggført
|
Kjører for tiden rød, Vespa Bravo -87 mod., men etter billappen er i boks, er det 1303s som er drømmen!
|
|
|
vw
Seniormedlem
Innlegg: 474
Bosted: Ørskog
|
|
« Svar #83 på: august 30, 2010, 21:54:33 pm » |
|
månad og år vell !! aug 1959- - til--juli 1964
|
|
« Siste redigering: august 30, 2010, 21:56:34 pm av vw »
|
Loggført
|
|
|
|
JonB
Supermedlem
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
|
« Svar #84 på: august 31, 2010, 18:44:45 pm » |
|
Fra kvikkfiks til langtidsprosjekt.. 1973 mod, registrert første gangen i 1972. Gått mesteparten av sitt liv i Lillehammerområdet. Sto en liten tid i garasje i Tønsberg før jeg kjøpte den i 2000 og tok den med over på riktig side av Kanalbrua. Ble med "hjem" til Lillehammer da jeg flyttet dit for å studere i 2003. Nå er den tilbake på Nøtterøy og plassert innerst i garasjen med nye sko. Må sveise inn store deler av plata bak førerdøra. Mer eller mindre helt ribbet for interiør da tepper og taktrekk ble vannskadet ifjor sommer. Vinduslistene fra Hot Shop var langt fra tette, så bilen tok inn vann. Muligens på veien igjen i 2012.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #85 på: september 14, 2010, 12:05:47 pm » |
|
Her er min nyanskaffede 1303S gullboble Planene for bobla er litt senkig foran ca 5 cm med senkefjærer og senkedempere. Ellers orginal med allycatfelgene som sitter påbilen
|
|
|
Loggført
|
VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
sandegut
Nybegynner
Innlegg: 22
Bosted: ålesund
|
|
« Svar #86 på: september 14, 2010, 12:09:10 pm » |
|
vart lakt inn på feil tråd! Gull den boblen:)
|
|
« Siste redigering: september 15, 2010, 11:30:04 am av sandegut »
|
Loggført
|
|
|
|
hovdingen
Seniormedlem
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
|
« Svar #87 på: september 15, 2010, 10:07:46 am » |
|
Og problemet er??
|
|
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #88 på: september 22, 2010, 19:21:13 pm » |
|
Fant et bilde av min 1303 som jeg brukte daglig, også en periode som arbeidsbil (elektriker). Kundene lurte nok på hva som kom på besøk. Men det er hundre år siden...
image2 (Large).jpg (120.14 KB. 1024x694 - vist 888 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #89 på: september 25, 2010, 16:13:27 pm » |
|
Denne har jeg angra på at jeg solgte
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
|