juni 07, 2024, 04:26:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Påkjørsel uten lapp i ruta!  (Lest 2450 ganger)
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« på: november 11, 2008, 09:58:55 am »

Jeg kan nå føye meg inn i rekken over folk som har fått bilen sin påkjørt når den har stått parkert. Jeg kan også føye meg inn i rekken over de som har opplevd Hit and Run. Forrige søndag tok jeg turen ned til danmark for å lage en dokumentarfilm. Jeg kom opp igjen til Hamar i går tidlig og hva fant jeg? Jo en stakkars boble med kun ett frontlys. Bilen hadde da stått parkert på Vikingskipet motel og Vandrerhjem i Hamar i 8 dager. Når ugjerningen skjedde er uvisst, men det lå i allefall ikke noe lapp i ruta mi.

Det ser ut til at noen har rygget inn på den og knust høyre frontlys med hengerfestet. Skiltet er bøyd rundt fangeren i overkant, lykta er knust og bilen som har kjørt på den stakkars bobla mi har også skurret fangeren sin langs fronten av bilen. Bilen er en bruksbil og i helt grei stand. Skadene er derfor ikke værre enn at jeg raskt fikser det selv. Det hadde vært værre om det hadde vært en nyoppussa bil med strøken lakk. DET som irriterer meg er at vedkommende ikke har forsøkt å kontakte meg eller lagt igjen noen lapp. Det kan fort bli dyrt å kjøre på en bil, men dersom ha hadde tatt seg tid til å kikke på skadene så hadde han sett at dette neppe hadde gjort han blakk. Hvorfor gjøre seg til kriminell for så lite? Er det fordi det er så lett å tenke "Ingen har sett dette, så synd for han som eier bilen. Jeg gidder i allefall ikke å si i fra"

Min oppfordring er derfor: Sørg for å legge igjen lapp dersom uhellet er ute, og dersom du ser noen som stikker fra et uhell, så skriv ned skiltnummer og legg skiltnummer og en oppfordring om anmeldelse under vindusviskeren til den utsatte bilen.

Jeg snakket forresten med en venninne i dag om det som hadde skjedd. Da hun var 19 år var hun uheldig og rygget inn i en bil på en parkeringsplass. Hun la en lapp i ruta med teksten "Jeg har hilst på bilen din når du ikke var her, ring meg på tlf (tlfnummeret hennes) " Hun fikk en tlf senere på dagen der de kom i prat om hvor gammel hun var, hvilken bil hun kjørte (en oransj boble) osv. Vedkommende takket til slutt for en hyggelig samtal og sa at siden hun var så ærlig så skulle hun få igjen for det. Skadene var ikke store, og hun skulle slippe å betale noe for det.

Karma sier jeg bare.
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 11, 2008, 11:10:48 am »

Trist å høre - jeg kjøpte månedskort på bussen for min del i dag - tullerier å kjøre 5 min for så å parkere bilen på en kommunal parkeringsplass der den lett bulkes av alt og alle..
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #2 på: november 19, 2008, 12:32:06 pm »

dårlig gort av vedkommende!!!! men det er ingenting og gjøre med det Gråter
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 19, 2008, 14:28:14 pm »

Desverre ikke annet å gjøre enn å fikse selv nei. Jeg har fått bytta glasset i lykta nå men det viser seg at det har skjedd noe med det elektriske anlegget. Bilen blinker nå helt fint til venstre, men når jeg skal blinke til høyre vil ikke blinklysbryteren bli sittende på plassen sin. Det er liksom ikke noe hakk den smetter inn i slik som den pleier.
Jeg oppdaget dette på vei hjem fra garasjen.. Noen som har noen forslag på hva dette kan skyldes? Har blinklysbryteren tatt kvelden eller er det en kortslutning noe sted? Alle sikringene er hele i allefall, og dersom det hadde vært det burde vel blinklyset strengt tatt ikke funka i det hele tatt.
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 19, 2008, 15:45:22 pm »

blir så irritert av sånt, det er kanskje prinsippet " å erkjenne" som jeg blir mest irritert over at noen ikke klarer....
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: november 19, 2008, 15:55:19 pm »

det skjedde sist i sommer med meg , parkerte en renaut  Osteaktig . dro på båt tur , kom til bake og hadde bulk i bakluka og ikke no lapp . forbanna susenisser
Loggført

1 up
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #6 på: november 19, 2008, 16:56:58 pm »

også har du de som blir sett av andre når de kjører bort i en bil på en parkeringsplass og later som de er straite og skriver bare,,det var meg sorry,,,
Loggført

VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 19, 2008, 17:45:52 pm »

Er andre gangen dette skjer med meg nå. Første gang var i Oslo for ca et år siden. Da knerta verkommende lykta på andre side (pluss panser og karosseri). Ingen lapp da heller gitt.
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #8 på: november 19, 2008, 20:18:00 pm »

så bobla har fått litt juling oppjennom tia.
den blinkeren din høres bare ut som er blitt slitt. og sikkert bare et sammentreff med ulykka Tvilende eller er je helt på jordet....
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #9 på: april 09, 2009, 16:02:16 pm »

har vært i hemsedal en tur . kom hjem og så dette  Trist ikke no lapp

Loggført

1 up
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 09, 2009, 17:19:14 pm »

Jeg blir så forbanna på slike mennesker! Sint
Det samme har skjedd meg. Kjøpte meg ny (Brukt) bil i fjor sommer, bilen er en 2005 Subaru forester.
Det gikk bare 4 mnd. det, så var det en idiot som rygga borti og skrapte opp bakfangeren på høyre side bak.
Var det noen lapp på frontruta? NEI!!
Dette koster meg kanskje 6000 kroner å få fiksa, siden forsikring ikke dekker hærverk!
Hadde jeg fått tak i denne personen så spørs det om ikke han hadde fått et vondt kne, eller to...
Skjønner hvordan du føler det for å si det sånn.
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: april 09, 2009, 18:01:44 pm »

.
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #12 på: april 09, 2009, 18:44:15 pm »

Jeg blir så forbanna på slike mennesker! Sint
Det samme har skjedd meg. Kjøpte meg ny (Brukt) bil i fjor sommer, bilen er en 2005 Subaru forester.
Det gikk bare 4 mnd. det, så var det en idiot som rygga borti og skrapte opp bakfangeren på høyre side bak.
Var det noen lapp på frontruta? NEI!!
Dette koster meg kanskje 6000 kroner å få fiksa, siden forsikring ikke dekker hærverk!
Hadde jeg fått tak i denne personen så spørs det om ikke han hadde fått et vondt kne, eller to...
Skjønner hvordan du føler det for å si det sånn.
jeg skal lakke hele den bilen til sommeren så de gjør ikke så mye . mer det at folk bare stikker Sint det liker jeg ikke.
Loggført

1 up
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #13 på: april 09, 2009, 18:56:43 pm »

En god del stikker, de er bare slik. Har også oplevd lapp som mangler og lapp med streker, lagt på ruta for syns skyld og selvfølgelig uten info.

Men rekroden kommer, Jeg oplevde å finne den nye bobla mi etter parkering med støtfangeren i vinkel og ødelagt skjerm. Ellers  ingen info. Dagen etter ringte kjendt på jobben og spurte om det var min bil som ble ødelagt dagen før. Det var det og han kunne oplyse meg om synderen. Det var en av Trondhjems kondisjonerte leger med kontor i nærheten av parkeringen. Gjett om jeg dro på legebesøk med et salig glis. Vedkommende nektet, men da jeg hadde vitne og truet med anmeldelse da kom lomboka på bordet.  Osteaktig 

Hadde det vert meg så hadde jeg krøpet under skrivebodet med valium glasset å gjømt meg.  Flau

Jeg sjekker lappen om jeg ser noe.
« Siste redigering: april 09, 2009, 19:07:00 pm av svenole » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!