mars 28, 2024, 13:37:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vår 1303  (Lest 6363 ganger)
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« på: november 15, 2008, 19:44:26 pm »

Etter å ha tittet på alle prosjekter som blir presentert her på forumet må jeg si jeg er imponert over hvilket arbeid dere legger ned i bilene deres.
Har selv et prosjekt igang, men jeg kommer ikke til å presentere dette så detaljert som mange av dere andre gjør. Til det er tiden for knapp. Det vil nok også prege framgangen i prosjektet.
Bobla er en 1303 som kom inn i familien for ca ett år siden. Det var edste sønn i huset som kjøpte denne, og etter at far i huset hadde tatt en nærmere teknisk gjennomgang av klenodiet fant han det tryggest å sette igang en liten rehabilitering.
Bilen er relativt sterkt angrepet av rust, og det har vi tenkt å gjøre noe med.

Kommer med mer senere......


* Bilde 1.jpg (129.92 KB, 424x211 - vist 447 ganger.)
« Siste redigering: november 15, 2008, 19:53:56 pm av OP » Loggført
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #1 på: november 15, 2008, 20:08:40 pm »

ser bra ut den. Du får poste noen bilder etterhvert som det skjer noe. Glad Planer kan komme og gå de. Men er vell greit å ha en noenlunde oversikt? stå på.
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #2 på: november 15, 2008, 21:22:07 pm »

Ser jo ut til å være et ganske bra utgangspunkt!  Blunker
Lykke til med prosjektet  Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #3 på: november 15, 2008, 21:38:36 pm »

Jada. Det ser bra ut ja......men det er utenpå.
Begge kanaler skal skiftes, gulvplater begge sider skiftes, innvendig i baksjerm begge sider (Rammefeste), innerskjerm begge sider framme må repareres.

Bilen er pr. dato demontert, gulvplate er sandblåst og fungerer nå som "mal" når karosseriet skal få nye deler. Noe deler er anskaffet.
Planene for bilen forøvrig er å ha den i den stilen den hadde før demontering. Blir vel hevet ett hakk bak.

Time vill sjovv.
Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #4 på: november 15, 2008, 21:53:44 pm »

Det er driit tøft med revolution felger!! Gliser
Legg ut mye bilder av restaureringa!!
Lykke til videre med prosjektet!!
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: november 16, 2008, 00:45:12 am »

Bra prosjekt, med mykje arbeid Gliser

Bilder er viktigt, ja!

Og stå på!!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #6 på: november 16, 2008, 23:43:51 pm »

Ja Tistlo. Det er mye arbeid og det vet vel du alt om.
Beundrer ditt pågangsmot (har fulgt trådene dine)  tross din unge alder. Undrer bare hvordan du får det til, for du har bare 24 timer i døgnet du også.
Skal prøve å holde dere oppdatert videre, utfra hva tiden tillater...
Loggført
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #7 på: mai 06, 2009, 22:22:59 pm »

Fy flate. Det er nesten 6 mnd siden oppdatering her, så tia flyr no jæ... fort.
men i en trang og rotete garasje i Tistedal rett utenfor Halden har jeg nå gnudd og jobba på denne bilen innimellom foreningsarbeid snømåking og div andre syssler. noe har blitt gjort.
Byttet begge kanaler, framspisser og bakspisser begge sider, div lapping nede på torpedovegg og innvendig bak og under baksete. Har fått tatt noen bilder nå som viser noe av det som er gjort.
Gulvet sitter nå "på plass" for å sjekke at alt passer. Gulvplata ble sandblåst i høst men ikke gjort noe mere  med.  Begge sider må byttes.
Fikk dessuten en liten brann i bilen i vinter under sveisejobbinga, så jeg måtte desverre ta i bruk pulverapparatet. Det ble vel en dl eller to med pulver og det ble ikke mindre rengjøringsjobb etter det.
Vurderer å legg opp helt nytt el.anlegg med flatstiftsikringer plassert foran i bagasjerom. Noen som har peiling på pris for komplett kabelsett og hvor man får tak i det ??
Dert hvite på bildene er Jotun Jotamastic 87, 2komp. grunning i "offshore" kvalitet, som er penslet over alle sveisesjøter ++. Alt stål er i ferd med å bli pusset med stålbøret og innsatt med owatrol. Og til orientering.,,,det er ikke noe problem med owatrol under 2k produkter bare owatrolen er litt fortynnet og skikkelig tørr.
Inni hjulhus samt andre steder som ikke er synlige på en montert bil , vil bli behandlet med owatrol og JOTAMASTIC 87, samt at det vil bli et toppstrøk med slikkelig industrilakk. (jotun for det har vi på jobben :-) Owatrol vil også bli sprøytet i rikelige mengder inn i alle hulrom.

Det som er planen vider nå er å ta ut alle vinduene for så å gjøre grunnarbeidet for lakkering. Fargevalg er foreløpig ikke bestemt men har lyst til å gå for original farge - lysblå - (fargekode ??) men er usikker. Innspill.....


* DSC_0006-1.JPG (117.21 KB, 448x300 - vist 299 ganger.)

* DSC_0008-1.JPG (196.09 KB, 640x428 - vist 319 ganger.)

* DSC_0009-1.JPG (197.88 KB, 640x428 - vist 248 ganger.)

* DSC_0010-1.JPG (209.22 KB, 640x428 - vist 223 ganger.)

* DSC_0011-1.JPG (214.28 KB, 640x428 - vist 292 ganger.)

* DSC_0007-2.JPG (184.63 KB, 640x428 - vist 234 ganger.)

* DSC_0012-1.JPG (193.55 KB, 640x428 - vist 260 ganger.)
« Siste redigering: mai 06, 2009, 22:30:13 pm av OP » Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 06, 2009, 22:45:46 pm »

Jøss, mye godt arbeid der! Blir nok bra denne!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: mai 06, 2009, 22:57:48 pm »

Så absolutt! dette ser dritbra ut! Glad

alt dette på 6månader er vel faktisk ikkje så gale etter min tidsrekning ivertfall!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #10 på: mai 08, 2009, 17:33:22 pm »

Ja da ble det brått litt endring av planene.
Flere ting som passet sammen: Ledig lastebil, tomt sandblåserom og ledig tid i helga.
Fikk derfor karosseriet ned på jobben så tar jeg litt sandblåsing og sinkpriming.
Her er bilder fra transporten og boblas midlertidige hjem i helga.
Man blir litt bortskjemt med alle fasiliteter tilgjengelig.
Flere bilder kommer i løpet av helga.


*  (179.12 KB, 598x400 - vist 257 ganger.)

*  (145.99 KB, 598x400 - vist 240 ganger.)

*  (148.47 KB, 598x400 - vist 273 ganger.)
« Siste redigering: mai 08, 2009, 17:38:00 pm av OP » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: mai 08, 2009, 20:56:51 pm »

Du skal vel ikkje blåsa vekk all den gode malingen du hadde på??

Hendig sandblåserom forresten.. skulle hatt eit sånt!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #12 på: mai 08, 2009, 22:35:26 pm »

Når mulighetene lå til rette blir det sandblåsing (blåses med aluminiumsilikat som er en smule tøffere enn sand),påført et godt strøk 2K sinkpriming, deretter 2k grunning/mellomstrøk, og 2k toppstrøk på alt som ikke er synlig på montert bil. (Kanskje bedre rustbeskyttelse enn en oljeplattform)
Synlige karrosseripartier vil få en mer "skånsom" behandling....
Får ta det litt pent med blåsinga så at jeg ikke blåser hele greia rett til himmels..
Det er noe gammelt "grums" i resevehjulsbrønn og da er det godt å få dette helt rent både inni og under.
Flere strøk med forskjellige farger rundt og i motorom etc.
Når jeg begynte skulle jeg bare ta litt smårust, men dere vet jo hvordan ting "tar av..."
Loggført
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #13 på: mai 10, 2009, 17:20:52 pm »

Nå er godbilen tilbake i garasjen, sandblåst og sinkprimet.
Har smurt på ekstra forsegling over sveisesømmer og andre plateskjøter.
Det er godt å tenke på at nå er rustsveisinga på karosseriet ferdig, bare gulvplata igjen.
Tok ut daschbordet også, da det er stygt og at jeg vil legge nytt elanlegg.

Noen bilder for dere som liker det!


* DSC_0001-1.JPG (186.61 KB, 598x400 - vist 273 ganger.)

* DSC_0002-1.JPG (156.87 KB, 598x400 - vist 272 ganger.)

* DSC_0004-1.JPG (165.01 KB, 584x400 - vist 273 ganger.)
« Siste redigering: mai 10, 2009, 17:24:12 pm av OP » Loggført
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #14 på: mai 10, 2009, 20:09:16 pm »

Det går 2 plastslanger inn ved rattstammen på 1303. Er det noen her som kan fortelle meg hva de er til.  Kan ikke huske  at jeg har tatt bort noe der ved demontering.
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #15 på: mai 10, 2009, 20:10:21 pm »

Vindusspyleren
Loggført
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #16 på: mai 10, 2009, 20:30:30 pm »

Takk for svar. Artig teknologi :-)
Betyr det at spylerbryteren aktiviserer spylepumpa og samtidig åpner en ventil for spylevæska.
Loggført
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #17 på: mai 18, 2009, 12:38:24 pm »

"spylepumpa" er nok reservehjulet... Gliser
ved å dra i hendelen åpner du bare en ventil mellom slangene, slik at vinduspylerveska blir "blåst på ruta" Blunker
« Siste redigering: mai 18, 2009, 12:40:50 pm av Blaasarn » Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #18 på: mai 18, 2009, 13:17:53 pm »

På eldre modeller var nok dette riktig.
Så vidt jeg kan se er det el-pumpe i spylertanken på denne bilen, men jeg antar at stengeventilen på bryterhendelen vil forhindre at spylerveska renner tilbake på tanken. Genialt, for da har du alltid spylevæse helt fram i dysa.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #19 på: mai 18, 2009, 23:00:00 pm »

Spørs nok helt hva du mener med eldre modeller det. Det er kun noen få jeg har sett med orginal tank med elektrisk pumpe, jeg mistenker nok at det er ettermontert en tank med elektrisk pumpe, og da er det sannsynlig at den orginale viskerbryter armen IKKE aktiverer spyler pumpa. Hvis du forteller oss hvilken modell dette er og eventuelt ett bilde av tanken med spylerpumpe, kan vi kanskje hjelpe deg med å fastslå dette. På alle 1303 med vinduspyler som drives av trykket i reservehjulet er det slik at det kun er en ventil i armen som åpner når du drar i den, derfor går slangene opp til armen, det er ikke noe elektrisk bryter for dette på de modellene.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #20 på: mai 19, 2009, 12:41:41 pm »

Du har helt sikkert rett. Min logikk gikk ut på at, når det er en el.pumpe i en beholder som ser ut som at den alltid har vært der, finnes det også en bryter som aktiverer denne.
Har studert litt i et koblingsskjema og kan ikke se at jeg finner noen vindusspylermotor der.
Alt av kabler er fjernet fra bilen, så jeg klarer ikke å følge ledningene fra pumpe heller.
Jeg får ta det som en utfordring å få det til slik jeg trodde det var.
« Siste redigering: mai 19, 2009, 12:46:43 pm av OP » Loggført
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #21 på: mai 25, 2009, 07:30:27 am »

Trenger nytt kabelsett/ledningsnett. Noen som vet hvor dette er å få tak i.
Loggført
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #22 på: juni 20, 2010, 18:45:09 pm »

Det er helt utrolig. Det er over ett år siden jeg oppdaterte tråden min. Vel...har brukt all ledig tid i garasjen, og nå nærmer det seg EU-kontroll.
Status i dag = Bilde
Det har jo skjedd litt siden sist.


* 1303 - 20062010-1.JPG (104.52 KB, 448x300 - vist 316 ganger.)
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #23 på: juni 20, 2010, 22:27:33 pm »

ahh lekker bil Glad  bra jobba
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #24 på: juni 21, 2010, 09:24:03 am »

Takk for det. Har ikke tall på antall timer som har gått med her, men det er kanskje best å ikke vite. Her er hva som er byttet av deler:

Bakspisser
Gulvplater
Karosserifester bak
Rehabiliterte varmekanaler
Innerskjermer framme
Spisser framme
Fjærer framme
Alle bremserør
Alle bremseslanger
Håndbrekkswirer
Fjærplater bak med foringer
Alle ledninger (flyttet sikringspanel og montert flatstiftssikringer)
Taktrekk og ny ”lydmatte” i tak
Frontrute GB
Vinduslister inkl. dørvinduer
Dørlister
Gummilist frontluke
+ en masse annet småteri.....
« Siste redigering: juni 21, 2010, 09:26:01 am av OP » Loggført
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #25 på: juni 27, 2010, 20:11:39 pm »

Da tror jeg at jeg satser på PKK i morgen. Tror ikke det er noe nå som er glemt..... Tvi Tvi...

* 27062010 1303.jpg (146.15 KB. 660x441 - vist 279 ganger.)

Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #26 på: juni 27, 2010, 21:14:43 pm »

Den har jaggu vorte flott!! Grattulerar med vel gjennomført arbeid og bil Glad håpar den kjem igjennom kontrollen då!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #27 på: juli 01, 2010, 21:15:12 pm »

Onsdag morgen var PKK / EU-kontrollen gjennomført uten en anmerkning Glad
Da gjenstår det å få gjort resten.
Noen som har fine dør- og bakpaneler som passer til 1303 liggende til en rimelig penge ?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!