april 25, 2024, 11:35:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: prosjekt 02 roadster  (Lest 34519 ganger)
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« på: november 17, 2008, 20:14:39 pm »

bilen er en 1302 roadster. 13mai i år hadde jeg hatt den i 10 år.. en eks av meg døpte ho bobleline for jeg tilbrakte mer tid med ho.. Øyerulling

det som er gjort er/godkjent Gliser

bremser er porsche 993 turbo foran og porsche 965 turbo 2 bak
understel er gw justerbart rundt om.

neste fase nå er og få på plass ei porsche g.50 kasse. det er det det skal startes med nå. holder på med en dialog med bt nå,også fort jeg har hatt møte med dem og lagt fram tegninger og dem er enig så blir det og gå igang på bilen. men først en stor opprydning i garasjen:)
« Siste redigering: november 17, 2008, 20:37:07 pm av roadster72 » Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #1 på: november 17, 2008, 20:16:09 pm »

bilde av bilen


* B6L8D0070.sized[1].jpg (86.71 KB, 640x437 - vist 532 ganger.)

* B6L8D0070.sized[1].jpg (86.71 KB, 640x437 - vist 415 ganger.)
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #2 på: november 17, 2008, 20:24:01 pm »

bremser


* 7436148[1].jpg (34.37 KB, 512x384 - vist 370 ganger.)
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #3 på: november 17, 2008, 20:33:42 pm »

g.50 kassa


* 4110282[1].jpg (24.9 KB, 512x384 - vist 391 ganger.)
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #4 på: november 17, 2008, 20:35:14 pm »

coilovers


* 4109349[1].jpg (30.89 KB, 512x384 - vist 266 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: november 17, 2008, 20:50:24 pm »

Denne såg kjent ut! Har eg sett den på nettby?

Kul er den uansett Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #6 på: november 17, 2008, 20:58:10 pm »

stemmer det at du har sett den der:)
« Siste redigering: november 17, 2008, 21:11:16 pm av roadster72 » Loggført
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #7 på: november 17, 2008, 21:20:27 pm »

Et stykk _heftig: 02 det der! Gliser Gliser
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #8 på: november 17, 2008, 21:38:53 pm »

Jøss! En kul roadster!!
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 17, 2008, 21:41:56 pm »

Dette kaller eg vel gjennomført arbeid
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #10 på: november 18, 2008, 11:28:02 am »

svar til mandag på om det går i boks med girkassa..Glad
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #11 på: november 19, 2008, 20:02:55 pm »

fått gjort litt idag da. fått plukka ut motorn og pelt av kjøling på den da jeg skal få stima ta motoren onkelig og tetta en liten olje lekasje.

men kan noen hjelpe meg litt? kunne tenkt meg og få gjort den ren litt innvendig også uten og plukke den opp.

fylle den helt full med parafin/disel? bytte det et par ganger? eller er det noe annt lurt en kan gjøre?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #12 på: november 19, 2008, 20:05:33 pm »

Er det ikkje best å opne den, nå som du er så godt igang?

Då får du steam den HEILT rein inni, og samtidig har du muligheiten til å skifte veivlager og andre ting som har gjort sitt! Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #13 på: november 19, 2008, 20:15:20 pm »

næ... snakka me han som har byggd motoren og han mente det ikke var noe vits selv om motoren er byggt i 92..hehe
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: november 19, 2008, 20:27:18 pm »

Hva slags motor er det du har da? Hester/volum/deler osv
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #15 på: november 19, 2008, 20:30:44 pm »

dt er en type 4 motor, 2,5l og bremsa 176 utfra dem papirene jeg har på den.
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #16 på: november 19, 2008, 20:55:15 pm »

Motorbygger'n(e) er kjent for å få motorene til å snurre godt også de Blunker
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #17 på: november 19, 2008, 21:04:04 pm »

ja jeg vet ikke hvordan benken til tor øyvind skinne er jeg...regner me den er ok.. hehe
Loggført
Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #18 på: november 20, 2008, 18:07:16 pm »

Tøff bil  Gliser

Men er den motoren godkjennt? Eller slår BT seg vrang på tross av bremse oppgraderingen?
Loggført

Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #19 på: november 20, 2008, 18:24:46 pm »

Tror ikke motoren er godkjent per nå. Virker ikke sånn ut i fra denne posten han skrev i en tråd under German/Euro-look i alle fall:

Sitat
sånn jeg føler det så er ikke akkurat og få gjennom det prosjekte her med bedre bremser noe problem... mitt titta dem på i ti min, fikk beskjed og sette et ekstra feste på bremse røret så var det godkjent. men når dem titta på motoren min ble det noe annet. er bremsa 176hk.da ville bt ha dokumentasjon på at bobla tålte det,for møller sier bare 100hk. fikk da tak i kopier på papirer fra bremse setta som er tuf godkjente på 160 og 200 hk+en haug me vognkort som hadde mye mer hk en meg. det var ikke nok for selv om bremsesetta var godkjent for 160-200hk,SÅ måte jo tuf også ha godkjent bobla,med et eget tuf papir for at bobla tåler opp til 200hk.Så jeg prøvde og få spora opp det papiret som er fra tuf på at bobla tåler 200hk, noe vistnok noen skal sitte med her i norge og dem er på forumet her også men skjøner jo det er kun kliker som hjelper hverandre og ikke den STORE boble familien som er i norge.litt leit for dem som prøver og få til noe men men..sånn er det. så jeg måte vise bilen min med en 1600 og da var alt ok.. så holmen, du kommer garantert ikke til og ha noe problem med og få det godkjent,og du kan gjrene refere til bilen min, og jeg kan være bejhelpelig vist det skulle være noe du lurer på;da jeg synes det er hygelig og hjelpe andre som prøver på noe nytt.bt vil ikke sette navnet sitt på noe som har med hk og gjøre uten dokumentasjon. er sikkert mye skrive feil men ja jeg er ordblind så håper dere forstår va som står Øyerulling
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #20 på: november 20, 2008, 19:10:36 pm »

nei denne motoren er den ikke godkjent med.. selv med bremser som skal ta 408hk på 1500 kg foran og bremser som skal ta 320 hk på1430 kg bak. måte skaffe fram et tuf papir på at bobla tålte 200hk.. eller så mye som mulig da. selv med papirer på bremse setta som er tuf godkjent så fikk jeg det heller ikke igjenom. dem mente da at tuf måte ha et eget papir utenom bremse sette på at bobla tålte 200hk. dem er litt vrange om dagen med hk for dem vil ikke sette navnet sitt på noe som dem står til ansvarfor. MEN.. det skal vist nok finnes et sånn papir fra tuf.. på at bobla er godkjent med det her.. noen som vet det helt sikkert...?
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #21 på: november 20, 2008, 19:41:18 pm »

Kerscher selger jo bremsesett (fremme+bak) med TÜV-papirer opp til 160 hester, om motoren er bygd i 92 så kan den nok lett ha kommet seg ned til 160 hester frem til nå. Viss ikke er det alltid mulig å rote bort noen hester. Men poenget er at dette betyr jo at TÜV sier at en boble tåler 160 hester.

Kerscher har jo forresten også bremser med TÜV-papirer som godkjenner toppfart opp til 240 km/h. Jeg regner ikke med at du får toppfart over dette, selv med g.50 girkassa?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #22 på: november 20, 2008, 19:56:25 pm »

skjønner va du mener.. tror vel ikke jeg kommer over 240km, men greit tuf har godkjent bremse sett for 160 og 200hk, men da sier bt at tuf må også ha godkjent selve bilen for 160 og 200hk... der hele probleme er.. så selv om du kommer med ei boble med det sette for 200 hk og du sier du har 190 i motoren, så vil dem kansje ikke godkjenne det for selv om du har papirer for at bremsene dine tåler det, skal dem ha et papir på at selve bilen også tåler det..:)hehe
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #23 på: november 20, 2008, 20:01:00 pm »

Hmm, det var nå ikke spesielt logisk Rekker tunge En skulle jo tro bilen også var godkjent, når det er godkjenning for bremser på en boble. Er det en forsterket/modifisert boble det er snakk om bør jo dette stå i papirene fra TÜV.

Men hva med å henvise til vognkortet/registreringsnr. til biler som er godkjent med motor på 170-80 hester da? Om bilen er modifisert for å tåle høyere hastigheter skal vell også dette stå i vognkortet, dvs. står det ikke noe kan en gå ut i fra at resten av bilen er standard (utenom bremser og motor, som står i vognkortet).
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #24 på: november 20, 2008, 20:09:11 pm »

spør om jeg har prøvd æ:) sente med 8 vognkort, me da sier dem, da skal vi prøve og lete opp dem papirene og va som er gjort med dem, men er sjelden det er noe dokumentasjon på dem da dem er godkjent på skjønn...Glad så er det ikke noe dokumentasjon på dem bilene hjelper det meg heller ikke at dem er godkjent med feks 180 hk.

ja det er rart at papirer fra et sånn sett ikke holder, men det dem sier da... da skal tuf ha godkjent bobla(som det gjelder nå) med et eget papir for at den tåler 160-200hk... Tvilende
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #25 på: november 20, 2008, 20:48:40 pm »

Stram bil detta! Gliser
Når det gjelder BT så føler jeg med deg!Ikke lette å ha med å gjøre innimellom,men det meste går hvis man absolutt vil! Gå i skikkelig dialog med dem å hør hva som skal til for å få det godkjent.Ring til andre distrikter og spør etter folk som har peil på de tingene du lurer på,en dag treffer du rette fyren Gliser
Loggført

Alt MÅ ned!!
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #26 på: november 20, 2008, 20:58:13 pm »

han jeg snakker med er faktisk ganske rundt, han er i den spesial gruppa... det han sier...dokumentasjon dokumentasjon..hehe..så må nok bare få fram noen papirer...eller "selge" den til en i et annet distrikt som har en kæll i biltilsynest som han er kjempe venn med:)hehe
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #27 på: november 20, 2008, 21:13:01 pm »

ps..må bare si at når han tok bilde av bilen var han veldi heldi med lyset tror jeg... er ikke sååå blank i lakken..hehe Osteaktig
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #28 på: november 20, 2008, 22:42:56 pm »

Er irriterande med all denne dokumentasjonen dei krever... men kanskje du bør prøva å resa til eit ant biltilsyn? Dette var eit tema på vwacb sitt forum, og då vart det f.eks. sagt att det var ein som ikkje fekk godkjent bilen sin i bergen, men då han reiste til voss, då gjekk han glatt i gjennom!

Så kanskje det hjelper å prøve hjå nokon andre?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #29 på: november 20, 2008, 22:58:34 pm »

ja det er en mulighet det der.. men vet en egentlig skal vise den i sitt eget distrik da, da for min del i sarpsborg.. vet ikke hvordan det er og vise den på andre steder da?? noen som vet?
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!