|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #481 på: august 20, 2008, 09:50:22 am » |
|
når ca kommer scc dvdn ut?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #482 på: august 20, 2008, 10:34:33 am » |
|
Kurt klaga på veldig mye å gjøre... så det kan nok ta sin tid. Han håpa før jul.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #483 på: august 20, 2008, 23:40:47 pm » |
|
Jeg sitter og ser igjennom bilder fra SCC og det er et par minner jeg må dele. For en av tingene som stadig overrasker og imponerer meg, er hvor hjelpsomme folk i miljøet vårt er. Jeg har opplevd det så mange ganger selv, men her er et par anekdoter fra SCC. Årets største nedtur for meg på SCC var Jørans utrolige uflaks, jeg gledet meg sånn til å se han og Ghian in action. Men på første burnout røyk girkassa hans. Et tilreisende team har en ekstra kasse med seg og er villige til å selge den til Jøran så han får kjøre. Jøran får låne teltet til Jee & Co og mekker til kl 02-03 på natten. På lørdagen gjelder dessverre Murphy's lov fortsatt, og motorproblemer gjør at bilen må på bukkene igjen. Når jeg kommer bort i pitten står og ligger Jøran, raaen, Knastenrad og en mekaniker fra Losen racing team over/under/rundt Ghia'n. Alle hjelper til. Det var åpenbart en kjempenedtur for Jøran, men akkurat det bildet - å se alle som har noe å bidra med hjelpe til - imponerte meg stort. Et annet minne om hjelpsomheten på SCC er langt mer lystig. Holmsen kjørte drag etter drag med den orange dokan og jeg løp bort og henta time slip'er og venta ved piten for å fortelle hva tiden ble. Men etter et av dragene tok det veldig lang tid før han kom tilbake til pit'en. Synet som til slutt møtte meg, var derimot kostelig. Viste seg at Tekken kjørte rett etter Holmsen, men ATV'en som Barbro brukte for å trekke han tilbake til piten hadde gått tom for batteri. Så der kom Holmsen med Barbro i passasjersetet, ATVen på lasteplanet og Tekken i bilen slepende bak  Hvor mange andre drag racere kan ta med seg passasjer, en ATV og slepe en "konkurrent" tilbake til pit?  Får legge til at Jøran til slutt fikk kjørt noen drag på SCC. Holmsen, som den generøse personen han er, lot nemlig Jøran få prøve seg på stripa med Holmsens doka Bay. Og takket være poetisk rettferdighet endte de begge opp med bestetid på 15,9 sekunder  Det er ikke siste gangen jeg kommer til å si følgende: Åhhhh... jeg gleder meg til SCC09....
|
|
« Siste redigering: august 21, 2008, 10:45:55 am av EspenX »
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #484 på: august 21, 2008, 10:44:06 am » |
|
Om det ble nedtur for meg personlig, hadde jeg allikevel årets opplevelse på Gardermoen i helgen, mye takket være speakerbua. Over 50% av min tid ble nok tilbragt på rygg under bilen, men pga fantastisk informasjon over høytaleranlegget, rakk jeg å få med meg de fleste høydepunktene under årets SCC. Holy Moly Austin og Kid'a, dere gjorde en kjempejobb :-) Dette er og blir Nordens beste VW arrangement!!
Ellers er min takkeliste veldig lang, men jeg ønsker spesielt å dra frem vår alles bestefar Jee, Jon Georg Edseth, og Russel Ritchie. Uten dere hadde jeg ikke kommet til startplata i det hele tatt. Og til alle dere andre som hang rundt i verkstedet på Lie, og i teltet til Jon Georg, tusen takk for all hjelp og moralsk støtte, burgere, øl osv, osv.
Jeg bøyer meg i støvet for "the SCC spirit"!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #486 på: august 21, 2008, 13:49:01 pm » |
|
må bare få sagt at synes det var veldig dårlig gjort at ikke vinneren av "The Martin" fikk kjøre opp bilen sin. men alle de andre som fikk pris kunne kjøre fram, mange som sikkert kunne tenkt seg å tatt bilde av den bilen å, åsså hadde "arangøren" sluppet å ringe meg i går å spørre hvem som fikk den prisen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #487 på: august 21, 2008, 13:53:46 pm » |
|
Sjekk hvem som vant hva på sccevent.com !!!  Og med rett vinner i gatedekk supercharged - BRA!!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #488 på: august 21, 2008, 14:00:35 pm » |
|
Men jeg tror det er feil vinner på Longest distance. Det var vel Richie Webb som ble hentet opp til scenen men sendt ned igjen fordi Lee i buggyen vant den prisen også.
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #489 på: august 21, 2008, 14:03:00 pm » |
|
Men jeg tror det er feil vinner på Longest distance. Det var vel Richie Webb som ble hentet opp til scenen men sendt ned igjen fordi Lee i buggyen vant den prisen også.
Lee og Richie kjørte sammen og er naboer hjemme i UK. Men prisen het BEST longest distance.. altså den som kjørte lengst og med stil. Hadde gleden av å ha begge på besøk etter SCC og de er jammen en fin gjeng.. Gi dem egg, bacon og tevann så er dem happy 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #490 på: august 21, 2008, 14:12:12 pm » |
|
Å ja, så nå at det var to Longest distance-priser. My mistake 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #491 på: august 21, 2008, 14:18:25 pm » |
|
Bedre seint enn aldri! Takk for en super helg!! Magisk var den !! 6 rattar til SCC crewet ,værgudene og alle som har bidratt! Sympati til alle med ras... Ny pers blei det med Varianten ; 12.20@185. på gamle Subaru dekk meget godt fornøyd med tid og motor/driverk som funker bra. Jeg "persa" med 12,4 på real deal gatedekk. En pers som har stått i 9 år. Så dette blir husket. Jørn.. pass deg. Du skal slås  ...12,2 er ikke utenfor rekkevidde. Håper ikke du også kjøper jukse dekk nå.. Jeg tar utfordringen..men mulig det blir i en 300 kg lettere bil OG jeg må nok også over på "juksedekk" som du kaller det , jeg å. Gatedekk skulle jo være gatedekk , ikke Dotmerkede slicks. men slik var det ikke i praksis.tror slicks gir en fordel faktisk.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #492 på: august 21, 2008, 14:19:21 pm » |
|
må bare få sagt at synes det var veldig dårlig gjort at ikke vinneren av "The Martin" fikk kjøre opp bilen sin. men alle de andre som fikk pris kunne kjøre fram, mange som sikkert kunne tenkt seg å tatt bilde av den bilen å, åsså hadde "arangøren" sluppet å ringe meg i går å spørre hvem som fikk den prisen. Martin, vi beklager dette sterkt og vil gjøre premieutdelingen på en litt annen måte til neste år.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #494 på: august 21, 2008, 14:38:01 pm » |
|
Som sagt, det gjør vi på en annen måte neste år.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
nilsg
Medlem
  
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn
|
 |
« Svar #496 på: august 21, 2008, 15:07:26 pm » |
|
Jeg "persa" med 12,4 på real deal gatedekk. En pers som har stått i 9 år. Så dette blir husket. Jørn.. pass deg. Du skal slås  ...12,2 er ikke utenfor rekkevidde. Håper ikke du også kjøper jukse dekk nå.. Jeg tar utfordringen..men mulig det blir i en 300 kg lettere bil OG jeg må nok også over på "juksedekk" som du kaller det , jeg å. Gatedekk skulle jo være gatedekk , ikke Dotmerkede slicks. men slik var det ikke i praksis.tror slicks gir en fordel faktisk. [/quote] S k ”real deal gatedekk” er vel først og fremst et poeng hvis man har en bil som er beregnet for å kjøre på gata, dvs at den er registrert, går på drivstoff man får kjøpt på bensinstasjoner og har en del kjekt å ha ting som f eks kjøling og lyddemper ? Hvis jeg for egen del hadde en ren dragracebil der poenget var kun å kjøre fortest mulig rett frem på bane ville jeg ha satt på slicks (ikke-dot) med en gang. Jeg ser ikke helt poenget med å bruke masse tid og penger på andre deler av bilen for å få den til å gå fort rett frem, men så gi seg selv en bakdel med dårlige dekk ? Med mindre man da faktisk har en gatebil da..  Skal man klage på regelverk/klasseinndeling kan det være større grunn til å henge seg opp i at buggier havner i samme klasse som biler med alminnelig stålkarosseri. Buggiene veier jo ingenting og kan stort sett ha så feite bakdekk de vil uten å plages nevneverdig av skjermer. På den annen side er det vanskelig og kanskje heller ikke ønskelig å få race-klassene helt rettferdige. Det viktigst er vel at det skal være morsomt for de som kjører og helst også de som ser på. 
|
|
|
Loggført
|
1956 type 1 - 1200 oldspeed 1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #497 på: august 21, 2008, 15:17:12 pm » |
|
Dette er jo bare flise spikkeri fra "våres" side. Men som sparekniven jeg er kunne jeg tenkt å ha sjans på pengepremie  Er jo Cheap'O'Racing tross alt. Det viktigste er att det er morro . Og DET var det.  Men når man har først har 2 regler i en klasse , ser jeg ingen grunn til att begge skal følges?? Hvorfor skal den ene regelen ikke bety like mye som den andre?? enkleste blir jo da bare å droppe den ene reglen. Overladdat og NA. ferdig
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #498 på: august 21, 2008, 15:28:46 pm » |
|
NilsG: meget imponert over kjerra di 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #499 på: august 21, 2008, 15:34:28 pm » |
|
Dette sier regelverket om gatebilklassen; Kun dekk som oppfyller ECE/EEC eller DOT tillates brukt i gatebil klassen og dette skal være tydelig merket på dekket av produsent. Krav til mønsterdybde i henhold til vegtrafikkloven.
Og her er dem generelle drag reglene;
5. Felger og dekk 5.1 Dekk Dekk som er fabrikkert med mønster skal ha min. 1 mm mønsterdybde. Luftventil av skrutype er obligatorisk om slangeløse dekk benyttes på biler med ET 11.99 eller raskere.
5.1.1 Slicks Med slicks menes dekk som er fabrikkert uten mønster. Innerslange for slicks er obligatorisk. Slangeløs montering kan tillates om dekket er fabrikkert for denne type montering, og at felgen er i henhold til dekkfabrikantens krav. Ved denne type montering skal sertifikat fra dekkprodusent fremlegges. Se SFI 15.1. Innerliner anbefales. Alle former for regummierte dekk er forbudt.
Om en da velger å benytte radial eller DOT dekk får blir sjåføren sitt valg. Handler vel om å ha rett verktøy for anledningen.
Når det gjelder buggyer så kan jeg etter å ha snakket med Elnef nevne at dem slett ikke er så lett som mange tror. 700 - 750 kg er ingen uvanlig buggyvekt med bur montert. Og dem er ikke akkurat noen aerodynamiske vidundere heller... noe både Elnef og Janne sine slutthastigheter bevitner. Og begge de to nevnte er registrerte gatebiler.
Gratulerer til nye pb til både Nils og Jørn - imponerende!
Mvh Kalle
|
|
« Siste redigering: august 21, 2008, 15:56:56 pm av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #500 på: august 21, 2008, 15:36:40 pm » |
|
Nå fikk vi beskjed ved påmedling/teknisk, att DOT merkede slicks er Slicks og ikke gatedekk. Lurer på om de Dot slicks'a kommer unna med mønsterdybde 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #501 på: august 21, 2008, 15:41:20 pm » |
|
Nå fikk vi beskjed ved påmedling/teknisk, att DOT merkede slicks er Slicks og ikke gatedekk. Lurer på om de Dot slicks'a kommer unna med mønsterdybde  Og det "tok" jeg NDRG for.. de korrigerte dette raskt i ettertid men det tok tid for folk å bytte klasse. Og DOT slicks klarer lett mønsterdybdekravene til sommerdekk... vinterdekk derimot..
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #502 på: august 21, 2008, 15:43:28 pm » |
|
OK da gikk det meg hus forbi. trodde ikke DOT slicks hadde mønster jeg da.....  men har jo aldrig studert de hjula
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #503 på: august 21, 2008, 16:05:01 pm » |
|
Jeg spurte spesifikt hvilken klasse jeg skulle ha bilen i (kjører med MH dot slicks) og fikk beskjed om D klassen pga det var dot merka slicks med mønster og ikke vanlige slicks...
Som du sier Jørn blir det flisespikkeri uansett for med de deltakerene som var i de forskjellige klassene skal man strekke seg langt etter seieren :-P
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #504 på: august 21, 2008, 16:12:39 pm » |
|
Jeg havna i klasse E av en eller annen grunn og det var komplett umulig å få gjort det om i datasystemet visstnok. Nå gjorde ikke det stort siden jeg allikevel ikke fikk kjørt pga oljelekkasje men det hadde vært mer artig å kjørt mot likesinnede
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #505 på: august 21, 2008, 16:21:27 pm » |
|
Jeg havna i klasse E av en eller annen grunn og det var komplett umulig å få gjort det om i datasystemet visstnok. Nå gjorde ikke det stort siden jeg allikevel ikke fikk kjørt pga oljelekkasje men det hadde vært mer artig å kjørt mot likesinnede
Det merket jeg og det ga jeg beskjed om over sambandet, jeg kan bare beklage. Uansett klasse så var det hyggelig å se deg tilbake på stripa igjen!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #506 på: august 21, 2008, 16:24:22 pm » |
|
Jeg havna i klasse E av en eller annen grunn og det var komplett umulig å få gjort det om i datasystemet visstnok. Nå gjorde ikke det stort siden jeg allikevel ikke fikk kjørt pga oljelekkasje men det hadde vært mer artig å kjørt mot likesinnede
Det merket jeg og det ga jeg beskjed om over sambandet, jeg kan bare beklage. Uansett klasse så var det hyggelig å se deg tilbake på stripa igjen! Takk for det  Som sagt, ingen big deal, bare en liten kommentar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #507 på: august 21, 2008, 16:25:54 pm » |
|
Jeg havna i klasse E av en eller annen grunn og det var komplett umulig å få gjort det om i datasystemet visstnok. Nå gjorde ikke det stort siden jeg allikevel ikke fikk kjørt pga oljelekkasje men det hadde vært mer artig å kjørt mot likesinnede
Det merket jeg og det ga jeg beskjed om over sambandet, jeg kan bare beklage. Uansett klasse så var det hyggelig å se deg tilbake på stripa igjen! Takk for det  Som sagt, ingen big deal, bare en liten kommentar Du får ta det som et kompliment at de mente at bilen din så ut som den tilhørte den aller verste klassen 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Karmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #508 på: august 21, 2008, 16:27:56 pm » |
|
Du får ta det som et kompliment at de mente at bilen din så ut som den tilhørte den aller verste klassen  LOL du har rett, det føles mye bedre nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #509 på: august 21, 2008, 16:31:09 pm » |
|
Mht. antall biler på stripa så er det ikke verst å klassifisere en bil feil, men en er jo en for mange. Vi får prøve å gjøre inndelingen mer klar på forhånd til neste år.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
|