mai 05, 2025, 18:52:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som kan sveise på understell til de flotte og nye setene mine?  (Lest 2031 ganger)
skogheim
Medlem

Vis profil
« på: november 26, 2008, 17:24:42 pm »

Har originale understell liggende, men trenger litt hjelp av en sveisekyndig til å feste de nye setene til understellet. Noen i Hønefoss/oslo/sentrale Østlandsområdet som kan hjelpe mot riktig betaling?

Setene skal inn i min T1 1963-modell. Legger ved bilde av setene.

* sete1.jpg (166.69 KB, 640x480 - vist 171 ganger.)
Loggført

Putrer rundt i en lyseblå cab :-)
godlune
Medlem

Vis profil

« Svar #1 på: november 26, 2008, 19:38:33 pm »

Leste en prosjekttråd her for en stund siden om en som gjorde det på Lillehammer.
Loggført
skogheim
Medlem

Vis profil
« Svar #2 på: november 28, 2008, 14:59:41 pm »

Ingen i nærheten som kan bruke et par timer på dette?
Loggført

OTO
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: november 28, 2008, 15:32:37 pm »

På Lillehammer, det var jon det.

Du bare skaffer deg oversikt over mekaniske verksteder som selger stål.
Der får du kapppet 4 lengder (to på hvert understell) firkantrør i 12x12mm ca.
Disse får du boret hull som passer med skruehull på de nye setene. Røra får du en til å sveise på i lengderetningen fra undersiden på det eksisterende understellet.
Da jeg gjorde dette selv, fikk jeg de jeg kjøpte rørene av til å kappe og bore. Vegg i vegg holdt en sveiser hus og alt ble gjort opp med hver sin hundrelapp rett i lomma mens jeg ventet Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Rocket-Racing
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: november 28, 2008, 22:22:18 pm »

Gamle setene mine jo  Glad (Og gamle Plymouthen..  Flau )
Vet ikke om du fikk med de understellene på bildet der. De er i tilfelle til 55 og eldre bil og passer dermed ikke på din, men gir jo en pekepinn om hva som må gjøres for å montere setene.
Jeg sveiset inn 30x5 flattjern (tror jeg) i lengderetningen som ble kappet og slipt til så de akkurat var flush med toppen av understellet. På denne måten holder de fast setet, men det hviler også på understellet både foran og bak.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
skogheim
Medlem

Vis profil
« Svar #5 på: november 29, 2008, 00:14:54 am »

Gamle setene mine jo  Glad (Og gamle Plymouthen..  Flau )
Vet ikke om du fikk med de understellene på bildet der. De er i tilfelle til 55 og eldre bil og passer dermed ikke på din, men gir jo en pekepinn om hva som må gjøres for å montere setene.
Jeg sveiset inn 30x5 flattjern (tror jeg) i lengderetningen som ble kappet og slipt til så de akkurat var flush med toppen av understellet. På denne måten holder de fast setet, men det hviler også på understellet både foran og bak.

Jepp, de jeg kjøpte av deg - uten understell  Glad Har ordnet noen originale fra 63-modell og tenkte å sette disse inn i bilen i løpet av vinteren. Knallfine seter forøvrig!
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem

Vis profil
« Svar #6 på: november 29, 2008, 10:41:21 am »

Jepp, de jeg kjøpte av deg - uten understell  Glad Har ordnet noen originale fra 63-modell og tenkte å sette disse inn i bilen i løpet av vinteren. Knallfine seter forøvrig!

Ikke for å ødelegge tråden din, men du kjøpte dem nok ikke av meg. Sist jeg så setene ble de sendt i retning Stavanger -med understell  Blunker

Om ingen lokale helter herifra kan hjelpe deg med understellene så ta dem med til et mekanisk verksted, smie eller lignende. Ikke store jobben..
« Siste redigering: november 29, 2008, 10:50:53 am av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
skogheim
Medlem

Vis profil
« Svar #7 på: november 29, 2008, 13:54:53 pm »

Ikke for å ødelegge tråden din, men du kjøpte dem nok ikke av meg. Sist jeg så setene ble de sendt i retning Stavanger -med understell  Blunker

Om ingen lokale helter herifra kan hjelpe deg med understellene så ta dem med til et mekanisk verksted, smie eller lignende. Ikke store jobben..

Sorry, så ikke så nøye på hvem som hadde skrevet innlegget  Gliser
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #8 på: november 29, 2008, 19:27:53 pm »

Du kjøpte de nok av meg, uten understell ja :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017

"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!