mai 04, 2025, 06:12:53 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Rep. av innerskjermer
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Rep. av innerskjermer (Lest 2127 ganger)
Holmen
Supermedlem
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell
Rep. av innerskjermer
«
på:
januar 08, 2008, 20:55:23 pm »
Siden det er første gangen jeg restaurerer en bil vil jeg rådføre meg om hvordan man fikser rustskadene på bildene.
Råd mottas med stor takknemlighet. Gode som dårlige
Venstre innerskjerm bak.jpg
(102.63 KB, 845x634 - vist 274 ganger.)
(104.13 KB, 845x634 - vist 341 ganger.)
Loggført
Jeg liker buet frontrute - 1303......
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
Sv: Rep. av innerskjermer
«
Svar #1 på:
januar 08, 2008, 22:52:26 pm »
Så strøken som denne bilen skal bli er det verdt å legge noen ekstra timer her. Er det gravrust i noen av bitene her, så tar du de vel ut i sveisepunktene? Innerskjermer og de to sidestykkene fås vel fortsatt i NOS, eventuelt i topp kvalitet fra Memminger/Feinecabrios.de. Den "enkle" varanten er vel å slipe ned alle sveiseskjøter og tinne, med karrosserikitt der det skal være originalt. Ser jo ut som det har vært gjort OK arbeid her, men for denne bilen er kanskje kun det beste godt nok?
Loggført
Eide
Medlem
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen
Sv: Rep. av innerskjermer
«
Svar #2 på:
januar 08, 2008, 23:29:39 pm »
Det eg pleie å gjera er at eg gjer all sveising i samme område ferdi,slipe det reint.eg tar ikkje nåke grunning på før eg er heilt ferdi med sveis og slipinga.då sandblåser eg alt først.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: Rep. av innerskjermer
«
Svar #3 på:
januar 09, 2008, 13:41:20 pm »
Du får kjøpt både hattehylla og profilen som varmerøra går gjennom hos Unneberg. Så om du ville så kunne du punkt sveiset inn dette på nytt og slipet over sveisene på innerskjermene. Da ville det sett ut som originalt. Men hvis du uansett skal helsveise alle sveiser på denne bilen for å unngå rustfeller så kan du oppnå akkurat det samme ved å bare lage de småbitene du trenger slik det er nå, og rydde opp litt i de gamle sveisene. Det blir helt opptil deg dette her, det er positivt og negativt med alt.
Loggført
Speed is no substitute for direction
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...