mai 04, 2025, 09:26:08 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
vedr biltyper og motorinnmat
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: vedr biltyper og motorinnmat (Lest 1824 ganger)
Anders Peder
Supermedlem
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal
vedr biltyper og motorinnmat
«
på:
januar 08, 2008, 22:11:14 pm »
Slik jeg har forstått det går alt av sylindre om hverandre på 1300-1500-1600 samma uansett type .. men jeg kom over en auksjon på ebay hvor det sto følgende:
1 x ENGLE 110 CAMSHAFT
NOTE THESE ARE NOT SUPPLIED WITH CAM WHEEL
SUIT VW BEETLE / SPLIT SCREEN / BAY WINDOW T2
ALL AIRCOOLED ENGINES: 1300CC / 1500CC + 1600CC
så selv om det står SUIT vw bettle osv ...så passer vel denne i type 3 også .. så lenge 1600CC står opplistet ..?
Loggført
Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: vedr biltyper og motorinnmat
«
Svar #1 på:
januar 09, 2008, 01:37:15 am »
ja
type 1 og 3 er samme innmat stort sett eneste foskjell på blokka er vel bolthull for bakerste motorfeste på type 3 (og 1600 type 2)
men avhengig av om du har oljepumpe tilpasset 4 bolt eller 3 bolt kam
den englekammen er 3 bolt
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Anders Peder
Supermedlem
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal
Sv: vedr biltyper og motorinnmat
«
Svar #2 på:
januar 09, 2008, 03:21:55 am »
takk ..har sett at dem oppgir engle kammene slik at du må bruke pumpe for opptil 71 .. ikke 71 og nyere ..er vel for at det ikke skal kræsje inni der ...
Loggført
Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
Sv: vedr biltyper og motorinnmat
«
Svar #3 på:
januar 09, 2008, 16:39:26 pm »
Kammene kommer som flat kam for de eldste, opptil 70-71 mener jeg, etter det er det en forsenkning(dished) der du fester kamdrev, med som sagt over, 4 bolter.
Loggført
T1 65
T1 61
Lasse
https://www.facebook.com/Luftligan
https://www.royalpurple.no
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...