Fakta er at du skal lete litt for å finne en bil/motor som er dyrere/vanskligere å trimme enn ei boble. Hvilken som helst annen bil (nesten) har rundt 100 hk. Det sier seg selv at når en har en 30-50 hk-motor konstruert rundt andre verdenkrig som utgangspunkt, så skal det en god del til bare for å få 100 hk.... Og jeg snakker da om ekte hk

Nå er det jo mange som sier at "alt er relativt" , men det er nok ikke noe hokus-pokus å få ei boble som river av gårde...

For mange år siden skrev en motorjournalist i Vi Menn-BIL at det koster ca. tusen kroner pr. hestekreft hvis du skal regne med alt... Tror egentlig ikke det er så helt på jordet med mindre du har gratis tilgang til brukte deler og har en maskinpark som EBB på forumet her..
Går bilen fortere så trenger du bedre bremser,bedre kjøling osv. osv..
En annen ting er at komfort,lydnivå,bensinforbruk,holdbarhet,kjørbarhet osv. kan bli forverret selv om du koster på masse penger på trimming.. Ergo. trimming er ikke noen tryllestav og særlig ikke på ei boble. Hadde du feks. hatt en Audi S2, så er det jo ganske enkelt å chip-trimme den og du har 80-90 hk ekstra på minutter, som kjent er ikke chip-trimming noe ord som blir brukt ofte i sammenheng med en 40 hk 1300 boble motor.
