Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« på: desember 05, 2008, 13:16:57 pm » |
|
Har en maskinavdeling med mange mann som har litt lite arbeid.
Noen som har forslag til et nytt produkt vi kan lage? Helst noe vi kan lage flere like deler av. Vi har nye og moderne CNC maskiner, stanser, automatkapping. Vi sveiser titan, alu, rustfritt og svart stål. Kan levere varmgalv, vibrasjonsslipt, pulverlakkert etc.
Tenker på om det deler til bilene våre vi står å lager selv som vi kunne kjøpt bedre ferdige? Racing, oppheng, hva som helst?
Forslag som blir brukt, premieres. Send gjerne PM om dere er redd for at andre skal "snappe" idèn.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: desember 05, 2008, 13:35:40 pm » |
|
Er vel ikke lett å priskonkurrere med kinaproduserte deler men her er mine forslag:
- veltebøyler/veltebur etter mål og standard i høy finish - forstilling i aluminium. Dette finnes forsovidt, men de er ikke solide nok til annet enn beach buggies etc. De må med andre ord være styrkeberegnet og dokumentert slik at de kan få TUV papirer. Forstilling i aluminium vil sikkert kunne lette en boble med 10-15 kilo da originalforstillingen er vannvittig tung. - motorfester (til benk) i høy kvalitet. Kinagreiene er vinglete og dårlig. - adaptere til bremsesystem fra Porsche (eller andre biler, for eksempel er vel volvo mye brukt i Sverige) - ulike flenser til eksossystemer - ulike profiler/flenser til å bygge opp under forgassere (for å avstemme innsugsvolum) samt adapterplater for å få satt på skikkelige luftfiltere til IDA med store innugstrakter (jeg kan forklare det hvis interessant)
Ellers trengs vel generell maskinering etc av motordeler. Og rustsveising av karosserier/bunnplater. Hadde vært fint med noen som kunne gjøre dette etter en forhåndsoppsatt prisliste.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: desember 05, 2008, 13:49:40 pm » |
|
Forstillingsstamme i aluminium har jeg ikke så stor tro på, ganske enkelt fordi man da trolig vil måtte redesigne voldsomt. Styrken i den nogenlunde samme dimensjonen og formen er ikke i nærheten av stål.
Sentral-luftfilter system - boks over hver gasser som går til felles innsugshus med luftfilter. CSP har en versjon men den koster mer enn det smaker. Pris er selvfølgelig et element her som i alt annet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #3 på: desember 05, 2008, 13:57:59 pm » |
|
Jeg ser for meg en del saker her ja. Aluminium er vi spesielt gode på å maskinere. Ser ikke for meg problem å redsigne oppheng. Må bare finne ut hva det er plass til i forhold til nødvendig styrke. TUV godkjenning er sikkert mer utfordrende. Men til racing blir det vel annerledes, men da mister vi et stort volum.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: desember 05, 2008, 14:06:29 pm » |
|
Her kan dere se noe av utstyret vi bruker http://www.uninor.no/documents/45.html
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #5 på: desember 05, 2008, 14:11:07 pm » |
|
blindplugg til fordelerhullet i blokka med nippel til retur fra åndeboksen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #6 på: desember 05, 2008, 14:14:57 pm » |
|
kan dere knekke fjørstål (tynt) ??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #7 på: desember 05, 2008, 15:18:03 pm » |
|
blindplugg til fordelerhullet i blokka med nippel til retur fra åndeboksen
Hvor setter du da fordeleren? Det virker enkelt. bra forslag om det er behov for det
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: desember 05, 2008, 15:19:00 pm » |
|
kan dere knekke fjørstål (tynt) ??
Virker i utgangspunktet enkelt ja
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #9 på: desember 05, 2008, 15:21:57 pm » |
|
blindplugg til fordelerhullet i blokka med nippel til retur fra åndeboksen
Hvor setter du da fordeleren? Det virker enkelt. bra forslag om det er behov for det et er noen av oss som kjører uten fordeler, styrer tenning via innsprut. Med de fallene prisene på sprut, vil jeg tro dette er et stigende marked
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: desember 05, 2008, 15:28:28 pm » |
|
blindplugg til fordelerhullet i blokka med nippel til retur fra åndeboksen
Hvor setter du da fordeleren? Det virker enkelt. bra forslag om det er behov for det et er noen av oss som kjører uten fordeler, styrer tenning via innsprut. Med de fallene prisene på sprut, vil jeg tro dette er et stigende marked Aha. datasprut? Jeg har og fordelen av å gå ut døra å se om delene passer på min bil.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #11 på: desember 05, 2008, 15:31:05 pm » |
|
Dere er utrolig produktive.  Har fått mange PM i tillegg til det som kommer frem her. Tydeligvis engasjerer tråden. Om dere har konkrete forespørsler, send gjerne e-post janoh@uninor.no
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #12 på: desember 05, 2008, 16:07:51 pm » |
|
Hvordan er det med å utføre en jobb som mange trenger før eller siden... presse inn king bolter i spindler, brotsje opp slik at dette blir 100% ? Har to i garsjen som jeg tenkte å sjekke prisen på, venter bare på delene fra Unneberg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #13 på: desember 05, 2008, 16:45:59 pm » |
|
Jeg ønsker meg to-delte universalvarmepotter til bruk på merged headers. Altså som man kan skru på rørene som kommer fra sylinder 3 og 1. Til SCC 2009 er det snakk om at bilene på stripa bør ha en form for bleie eller oljeoppsamler. Hva med å komme med et enkelt lett "trau" i alu som kan henges under motor/girkasse? Bør være relativt rimlig slik at alle har råd til det. Fuelcell som passer i "tankhullet" hvor orginaltanken til bobla sitter. Må ha stor diameter ut på slangekobling, og retur inngang. Turtellerbrakett som passer i radiohullet i bobla. 
|
|
« Siste redigering: desember 05, 2008, 16:47:49 pm av BERGER »
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #14 på: desember 05, 2008, 16:52:48 pm » |
|
spacere og spacere for endring av boltsirkel er det sikkert folk som er interessert i. Jeg har ihvertfall fått et par forespørsler på å lage dette 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden
Brannmann!
|
 |
« Svar #15 på: desember 05, 2008, 17:22:25 pm » |
|
Gangstercap (senking av bakrute) på bay  Jailbars til bays (doka/sika)... Ventillokk som er penere enn CSP sine, mer diskrèt mener jeg. Hva med å lage "griller" til å sette fast boble chassis og evt busschassis? - dokumenter og bilder kan jeg linke til. - Alufelger? Evt transporthjul (små hjul med dekk for å rulle bil ut/inn av henger/garsje - kjekt for langtidsprosjekter).
|
|
|
Loggført
|
... it's an adiction ... 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #16 på: desember 05, 2008, 18:16:52 pm » |
|
Kva med å starte serieproduksjon av sånne: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10191.0.htmlSer ut som det er eit marked for det! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #17 på: desember 05, 2008, 20:40:09 pm » |
|
Se lang PM 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #18 på: desember 05, 2008, 21:08:33 pm » |
|
Hvordan er det med å utføre en jobb som mange trenger før eller siden... presse inn king bolter i spindler, brotsje opp slik at dette blir 100% ? Har to i garsjen som jeg tenkte å sjekke prisen på, venter bare på delene fra Unneberg.
Ja, presser har vi også. Brotsjing gjør vi også. Ikke dumt
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #19 på: desember 05, 2008, 21:13:26 pm » |
|
Jeg ønsker meg to-delte universalvarmepotter til bruk på merged headers. Altså som man kan skru på rørene som kommer fra sylinder 3 og 1. Til SCC 2009 er det snakk om at bilene på stripa bør ha en form for bleie eller oljeoppsamler. Hva med å komme med et enkelt lett "trau" i alu som kan henges under motor/girkasse? Bør være relativt rimlig slik at alle har råd til det. Fuelcell som passer i "tankhullet" hvor orginaltanken til bobla sitter. Må ha stor diameter ut på slangekobling, og retur inngang. Turtellerbrakett som passer i radiohullet i bobla.  Ja, kanskje stanse ut to halvdeler til headers? Oljeoppsamler virker kurant. Fuelcell -noen kollisjonskrav? Turtallsbrakett. Kult om originaldekselet kunne vippes ned og ha turtelleren bak...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #20 på: desember 05, 2008, 21:14:50 pm » |
|
spacere og spacere for endring av boltsirkel er det sikkert folk som er interessert i. Jeg har ihvertfall fått et par forespørsler på å lage dette  Det virker også til å være en god idè
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #21 på: desember 05, 2008, 21:18:20 pm » |
|
Gangstercap (senking av bakrute) på bay  Jailbars til bays (doka/sika)... Ventillokk som er penere enn CSP sine, mer diskrèt mener jeg. Hva med å lage "griller" til å sette fast boble chassis og evt busschassis? - dokumenter og bilder kan jeg linke til. - Alufelger? Evt transporthjul (små hjul med dekk for å rulle bil ut/inn av henger/garsje - kjekt for langtidsprosjekter). Alufelger vil glemme. Transporthjul virker interressant. Ventillokk fra CSP har jeg på selv, disse bør nok støpes. (For mye svinn å maskinere ut av blokk) Griller har jeg sett forespørsel på i forum her, og vi har cnc styrt rørbøyemaskin, virker veldig spennende.. Send gjerne tegninger på janoh@uninor.no
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #22 på: desember 05, 2008, 21:45:37 pm » |
|
Jålete, men... Overgang fra skrå til vertikal oljepåfylling til T1. 
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #23 på: desember 05, 2008, 23:21:57 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #24 på: desember 05, 2008, 23:33:14 pm » |
|
Du kan jo lage noen slike! Tror de Empiboy lagde gikk unna ganske fort.. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2161.0.html 
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #25 på: desember 06, 2008, 00:19:17 am » |
|
hva med takgrinder i rustfritt? gjerne lavtbyggende som følger taket litt mer en originale.. med eller uten trespiler eventuellt klargjort for spiler
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #26 på: desember 06, 2008, 00:24:30 am » |
|
Tror du det er nok folk som vil godta at det er nytt "stuk" på dem?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #27 på: desember 06, 2008, 00:29:17 am » |
|
Lag ein prototyp 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #28 på: desember 06, 2008, 00:31:30 am » |
|
Jeg mener å ha sett slike takgrinder til salgs fra en nettside, men jeg klarer ikke å huske hvor. Altså som følger taket litt mer enn originalt.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #29 på: desember 06, 2008, 00:52:57 am » |
|
Løfterforinger for type 1 løftere i wbx blokk. Rocky Jennings lager slike. Oxy begynner vel å bli litt i vinden oxo. Ett meget fint produkt som kansje kunne være noe for flere store firmaer. http://eyeball-engineering.net/Thepackage.htmlSelvfølgelig dårlig å kopiere ting, men går til og med kansje ann å forbedre.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
|