Kan jo nevne at prisen pr idag ligger på rundt 50 000 $ for en slik motor , noen her !!!!!
Feteste Porsche laget motormessig . står i 904 èn ...kunstverk
Mvh
Erich
Er vel ikke helt enig at det er det feteste motorbygge til Porsche ,det kan nok diskuteres

Feks 917 motoren er vel heller ikke helt borte,den de hadde i kjelleren feks i tilfelle de andre plutselig skulle finne på noe så de nærmet seg

mener den hadde 1200+hk
Nå undervurderer du Porsche...
Porsche brukte i 917/30 en på 1100 hk som ble brukt i Can-am og med økt ladetrykk ble målt til 1560 hk , som faktisk BLE brukt, med en vekt på ca. 800kg vil jo det si 2 HK per kilo... Den de hadde i "kjelleren" var en bokser 16 syl. med 900 hk uten turbo og 2100hk med turboer...

"Endast för fantomer", som en svenske skrev om denne i bilsport for noen år siden
Jeg så en gang effektkurven til den 917/30 motoren med 1560 hk... , ved ca. 6600 o/min hadde den 780 hk, og da ved 8600 o/min hadde den 1560 hk..., altså en aldri så liten turbolag

, da snakker man om spark i ryggen!!!

Maks dreiemomentet var da 1250 nm..
Vet ikke hva slags prestanda den hadde med 1560 hk , men 1100 hk utgaven gjorde unna 0-60 mph på 2,1 sek,0-100 mph på 5,4 sek og 0-200 mph på 10,9 sek dvs. 0-322 km/t på 10,9 sek. Lurer litt på hvordan prestanda var da med 1560 hk...

Men den 4 sylindrede motoren over er ikke noe å skru på for nybegynnere, ikke viderekommende heller for den del.. Disse motoren ble levert i fra 1500 og opp til 2000 ccm. Fra 100 hk og opp til 185 hk. Motorene her har fire kammer, to fordelere, dobbel tenning og kammer drevet av drev!