-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #180 på: februar 25, 2009, 18:51:47 pm » |
|
Nå er den nye forstillingen på. Må si at det ble veldig bra. Ha også en dialog med de som skal ta EU. Dette skulle ikke by på problemer. Kjører litt Lobo taktikk, bilder kommer hehe
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #181 på: februar 25, 2009, 23:01:36 pm » |
|
har fulgt med siden starten her Wurthmannen. 5 rattar til custom work! det er dette som er bilbygging selvom jeg ikke synes alle løsninger er like heldige da  men sånn må det bli når man legger sitt personlige preg på bygget og ikke kopierer nabobilen eller kikker i bibelen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #182 på: februar 26, 2009, 00:02:23 am » |
|
ingen bilder enda... 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #183 på: februar 26, 2009, 01:10:47 am » |
|
Nå kommer det bilder. Er det fin høyde:)
|
|
« Siste redigering: februar 26, 2009, 01:14:42 am av -Marius- »
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #184 på: februar 26, 2009, 01:12:52 am » |
|
og et til. Bilder av forstilling forbigår i stillhet...
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Gromgutn
Seniormedlem
   
Innlegg: 476
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #185 på: februar 26, 2009, 01:38:50 am » |
|
Nå kommer det bilder. Er det fin høyde:)
Dette er jo bare rått! Skal den være så lav? Hvor mye bakkeklaring har du?
|
|
|
Loggført
|
72 1302 roadster
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #186 på: februar 26, 2009, 01:39:23 am » |
|
mmmm, lønner seg å sitte oppe sent!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #187 på: februar 26, 2009, 01:39:35 am » |
|
Å fy f...  Heilt utruli rått og deilig!!!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #188 på: februar 26, 2009, 01:40:21 am » |
|
Er det igjen noe plass for å svinge der Marius?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #189 på: februar 26, 2009, 01:41:52 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #190 på: februar 26, 2009, 08:26:07 am » |
|
Det er plass sil sving, men der ligger frontplaten på bakken:) Så det spiller jo ingen rolle om en kan svinge  Problemet nå er bak, må modde litt på hjulhuset der også. Er det igjen noe plass for å svinge der Marius?
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #191 på: februar 26, 2009, 08:47:02 am » |
|
Dæsken døtte...  Dette blir helrått!! 
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #192 på: februar 26, 2009, 09:03:41 am » |
|
Veldig moro å se en med både fantasien og kunnskaper i orden! Vannvittig bra prosjekt 
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #193 på: februar 26, 2009, 09:45:21 am » |
|
Morsomt prosjekt, nå gjenstår det bare å seksjonere fronten og få den ned på bakken;
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Gabbis
Juniormedlem
 
Innlegg: 89
Bosted:
|
 |
« Svar #194 på: februar 26, 2009, 10:30:33 am » |
|
Dette er jo bare helt fantastisk!! Gleder meg til å se denne på veien! Og bare la den være i den høyden er du snill, frontplata sliper seg jo til etter hvert...  Det vil si du må jo få den ned litt bak da.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #195 på: februar 26, 2009, 10:32:50 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #196 på: februar 26, 2009, 12:46:15 pm » |
|
Dette va jo helrått :-) Monter på gnistklosser på forstillingen så sparer du frontplata litt ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ørjan Evensen
Medlem
  
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #197 på: februar 27, 2009, 00:03:50 am » |
|
 ÅÅÅÅÅ FYYYYYY F..........!!!!! Dette ser heilt fantastisk psycho rått ud. Hadde aldri trodd at ein Variant kunne bli så SYKT sleip, dette e någe av det feteste eg har sett av ein Type 3. All honnør te deg, Marius  Eg GLEDE meg te å se denne ferdige! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #198 på: februar 27, 2009, 00:40:55 am » |
|
Grattis.. Du har her en tråd som jeg ser frem til oppdateringer på. Godt gammeldags brett-opp-armene håndtverk... I love it. Keep it up. Men.. ønsker gjerne bilder av hvordan du har festet type 1 forstillingen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #199 på: februar 27, 2009, 08:48:36 am » |
|
Detta skal det bli gøy å se fortsettelsen på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
slowbug
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #200 på: februar 27, 2009, 11:17:49 am » |
|
Fantastisk, fantastisk  , sykt rått stuk på den bilen din. Det må da være digg for deg og se at alle timene du har putta inn har resultert i en så rå bil. Stå på 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #201 på: mars 04, 2009, 01:10:46 am » |
|
Her er noen bildere av forstillingen og løsningen på den
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #202 på: mars 04, 2009, 01:13:45 am » |
|
Laget nye hjulhus bak også. Dette var egentlig ferdig, men var ikke førnøyd med løsningen. Begynner som vanlig med å kutte vekk alt for så å lage nye.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #203 på: mars 04, 2009, 01:15:19 am » |
|
Nå har jeg ennå flere cm å senke:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #204 på: mars 04, 2009, 01:18:49 am » |
|
Jeg har en T2 kasse liggende. Denne er med 4 ribber mener jeg. Festes med en "bøyle" fremme. Vanlig wire på clutch. Er dette noe vits å bruke? Skal jo sammen med en 112i. Jeg kan jo bruke standr svinghjul da.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #205 på: mars 04, 2009, 01:24:32 am » |
|
blir lav ja!
som regel er det 3-5 eller 6 ribber. hva er koden på kassa eller har du bilde?
på 3 og 5 ribber'n må du skifte clutchhus til 6 ribbers hvis du skal ha inn 228WBX svinghjulet uten å slipe.
PS har du Transporter T3 skiver foran?>??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #206 på: mars 04, 2009, 15:48:09 pm » |
|
vanlige T1 skiver på denne Jørn.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #207 på: mars 04, 2009, 15:55:48 pm » |
|
Blir bare målløs Marius!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #208 på: mars 04, 2009, 16:59:27 pm » |
|
en annen ting du må vurdere ved å sette inne "buss" kasser er jo att hockey sticken kommer mye høyere opp på disse kassene , sånn att man må ha giroverføring oppe på tunnelen.husker ikke hvor mye høyere i farta men ca 7-9cm. ellers må du montere kassa som de gjør i sand-buggiene i usa , såkalt 10 graders tilt av kassa.... eller byge om hele girkassa til Berg bus mellomhus og bruke type 1 skiftegafler etc. dette kan gjøres på 3 og 5 ribbers. går på 6 ribbers også , men da må du bruke hele drevsatsen fra 3 ,5 ribbers eller sein boble (002 drevsats)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #209 på: mars 04, 2009, 17:07:44 pm » |
|
en annen ting du må vurdere ved å sette inne "buss" kasser er jo att hockey sticken kommer mye høyere opp på disse kassene , sånn att man må ha giroverføring oppe på tunnelen.husker ikke hvor mye høyere i farta men ca 7-9cm. ellers må du montere kassa som de gjør i sand-buggiene i usa , såkalt 10 graders tilt av kassa.... eller byge om hele girkassa til Berg bus mellomhus og bruke type 1 skiftegafler etc. dette kan gjøres på 3 og 5 ribbers. går på 6 ribbers også , men da må du bruke hele drevsatsen fra 3 ,5 ribbers eller sein boble (002 drevsats)
kjenner jeg Marius, lager han noe selv 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|