mars 29, 2024, 09:49:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Da er det slutt  (Lest 9385 ganger)
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #30 på: desember 16, 2008, 20:23:05 pm »

Enig med T1-55,alle her vet jo at Raaen selger en del,og hvis dette er grunnen til at han stryker innlegg,bør ikke vi andre hyle å skrike,det blir hans sak! Og siden jeg så i link tråden her at Trond Dahl var drittlei sånt og mente ting skulle stå etter det var ferdig diskutert,så må han å kompisene jaggu kutte ut redigeringa sjøl også!
Loggført

Alt MÅ ned!!
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #31 på: desember 16, 2008, 20:31:53 pm »

Før "Storebror ser deg"-mentaliteten tar heilt av her - eg tvilar på at myndighetane har tid eller kapasitet til å holde VWN under oppsikt SAMT skaffe seg informasjon om kven som er registrert bak dei forskjellige namna ein er registrert med - for å holde oversikt over kva som blir kjøpt og solgt..



TULL!!,.. paranoia......

Tillot meg å klippe litt i innlegget ditt. Om du derimot har eit telefonnummer til ein som VIRKELIG har opplevd dette, så tar eg gjerne imot pr. PM. Men desse "vandrehistoriene" har eg fint lite tru på.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #32 på: desember 16, 2008, 20:34:50 pm »

PM!, gjentar gjerne innholdet her:

"Hva er problemet?, tror du jeg sitter her i et åpent forum å bløffer?, jeg har ingen egen interesse av det isåfall men telefon nummer til 3-4stk. kan du alltids få, gi meg 1time til å høre med disse om de er intressert i at du leker sherriff for å sjekke om jeg snakker sant eller ikke."

Hvem tror du at du er??

Mvh Wiggo Lauvstad
mob: 92625213 ring når som helst.....
« Siste redigering: desember 16, 2008, 20:39:45 pm av T1-55 » Loggført

BUG ME!
gold-digger
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Skatval


Vis profil

« Svar #33 på: desember 16, 2008, 20:37:20 pm »

enn å lage en så stor sak ut av denne filletingen...
synes det bør taes opp på pm med de involverte parter....

Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #34 på: desember 16, 2008, 20:37:49 pm »

Nå begynner denne debatten å spore skikkelig av gitt Glad

ja.er jo bare redigere ALL text i tråden til  SOLGT ja.

Overskrift kan man jo lage "VW deler selges" eller "Boble selges"

Men det endrer jo ikke på problemet Jørn, at moderatorene vil unngå en masse tomme tråder? Da vil det jo bare bli enda flere som klikker inn bare for å finne en SOLGT-beskjed

Enig med T1-55,alle her vet jo at Raaen selger en del,og hvis dette er grunnen til at han stryker innlegg,bør ikke vi andre hyle å skrike,det blir hans sak! Og siden jeg så i link tråden her at Trond Dahl var drittlei sånt og mente ting skulle stå etter det var ferdig diskutert,så må han å kompisene jaggu kutte ut redigeringa sjøl også!

Så du ser virkelig ikke forskjell på at folk sletter ting de har skrevet og at moderatorene sletter ting som er brudd på forumets regler? Hadde ikke Trond og gutta gjort den jobben de gjorde, så hadde det vært totalt kaos her.

Jeg synes ikke det er for mye forlangt å følge reglene forum-eierne har satt opp. Det er en trade off - du får gratis annonseplass, men må godta at annonsen blir stående. Hvis folk ikke vil følge reglene så ender det vel med at hele redigeringsfunksjonen tas bort.

Det må være da være ekstremt få her inne som handler så mye deler at de frykter futen. I de få tilfellene må det da være bedre å ta det opp med moderatorene og finne en løsning, enten få lov til å fjerne annonser etter avtale, bytte navn av og til eller noe annet (betale skatt? Blunker )
Loggført

1969 Militær-buss
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #35 på: desember 16, 2008, 20:50:34 pm »

Tviler på at det blir mange som slutter og selge her på forumet, skal man selge lufkjølte biler/deler er dette forumet ett av landets beste plasser. Er man ikke enig i forumets regler står man jo fritt til og selge på andre og sansynligvis dåligere markedsplasser.....
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #36 på: desember 16, 2008, 20:53:18 pm »

Endelig China!, her er fornuften fra oven på plass...., har igrunn ventet på det  Øyerulling løsningen på de siste dager's(uker) støy her på forumet er summert i denne enkle setningen....

" Er man ikke enig i forumets regler står man jo fritt til "

......

GOD JUL ALLE SAMMEN!!
Loggført

BUG ME!
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #37 på: desember 16, 2008, 20:58:35 pm »

Espen,hvis du tror du veit hva jeg sikter til,så var det vel ingen brudd på noen regler,man var uenige,og drittkasting kom fra 2 sider,men deeeet kan vi ikke se i ettertid!
Loggført

Alt MÅ ned!!
David
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #38 på: desember 16, 2008, 21:00:58 pm »

skriv 'solgt' øverst i annonsen så er alt gull. Helst øverst så man slipper å bli skuffet lenger nede....

F.eks:

Boble selges SOOOOOLGT!!!!!
Kun 1/2 million kroner
original rat 1200 motor
osv
osv

Hvis man angrer på annonsen, så skriv 'slett' i tittelen og kontakt administrator for slettelse.
« Siste redigering: desember 16, 2008, 21:02:48 pm av David » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #39 på: desember 16, 2008, 21:03:48 pm »

eller i overskrift *SOLGT*
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #40 på: desember 16, 2008, 21:55:30 pm »

Jeg tenker tilbake på tiden før Internett jeg... da jeg syklet rundt til folk som hadde kjøpt "Bil Listen" og klipte ut annonsen på bilene jeg hadde solgt...  those were the day's!
Loggført

Speed is no substitute for direction
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #41 på: desember 16, 2008, 21:57:38 pm »

Nå trykker man bare CRTL + P i stedet - deilig med fremgang - og saksa kan ligge hjemme Osteaktig


Jeg tenker tilbake på tiden før Internett jeg... da jeg syklet rundt til folk som hadde kjøpt "Bil Listen" og klipte ut annonsen på bilene jeg hadde solgt...  those were the day's!
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #42 på: desember 16, 2008, 22:01:45 pm »

he he,dette er slike tråder som gir en ellers så grå og trist hverdag mål og mening Gliser
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #43 på: desember 16, 2008, 22:12:28 pm »

Espen,hvis du tror du veit hva jeg sikter til,så var det vel ingen brudd på noen regler,man var uenige,og drittkasting kom fra 2 sider,men deeeet kan vi ikke se i ettertid!

Beklager risyer, jeg misforstod, jeg trodde det var moderering generelt du siktet til.
« Siste redigering: desember 16, 2008, 22:55:38 pm av EspenX » Loggført

1969 Militær-buss
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #44 på: desember 16, 2008, 22:13:32 pm »

.


* 1974_eating_popcorn.jpg (2.88 KB, 35x35 - vist 804 ganger.)
Loggført
mulegutten
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted:



Vis profil
« Svar #45 på: desember 16, 2008, 22:17:21 pm »

Føyer meg inn i rekkene Sint
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #46 på: desember 16, 2008, 22:22:42 pm »

Nå trykker man bare CRTL + P i stedet - deilig med fremgang - og saksa kan ligge hjemme Osteaktig


Jeg tenker tilbake på tiden før Internett jeg... da jeg syklet rundt til folk som hadde kjøpt "Bil Listen" og klipte ut annonsen på bilene jeg hadde solgt...  those were the day's!

CTRL + ALT + DEL gjør vel nytta om man vil slette alle spor....hvertfall lokalt Osteaktig


Tenk på noe hyggelig, det er jul gutta!!
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #47 på: desember 16, 2008, 22:37:46 pm »

Jøss nå sporer dere av fra avsporingen og :-)

riskyer, tråden du sikter til ble fjernet NETTOPP pga en person fjernet alle sine innlegg så folk ikke skulle se hele sammenhengen. Hadde ikke det blitt gjort, slik at tråden ble meningsløs i etterkant, hadde den nok fremdeles eksistert. Istedet for å klage på at tråden ble fjernet burde du heller spurt han om hva han ikke ville at alle som leste tråden i ettertid skulle se?
I alle tilfeller hvor det har blitt fjernet noe hvor moderatorer selv har skrevet så er det selvsagt GOD grunn for det.

Og ang. at jeg har skrevet at jeg vil at alt skal bli liggende på forumet som arkiv så gjelder det selvsagt opp i mot punktumredigering. Dersom noen har et ønske om at tråd eller innlegg skal fjernes, ja så er det bare å spørre. Det er faktisk ikke verre :-) Og skaper LANGT mindre støy... slik som denne tråden.

T1-55: eksempelet du kommer synes jeg ikke er helt relevant. Dersom noen driver med så mye kjøp og salg at de frykter myndighetene så burde de kanskje ikke annonsert alt her på et sted uansett? Isåfall burde jeg få dem inn under forhandler forumet hehe :-D

Som noen har gjort gjentatte forsøk på å minne om i denne tråden så er det kun pumktumredigering jeg vil til livs. Ene og alene pga støyen det skaper.
Hvis noen vil ha fjernet noe så ta kontakt.
Utover det foreslår jeg at det legges til SOLGT i subject på tråder hvor objektet er solgt.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #48 på: desember 16, 2008, 22:44:22 pm »

Om folk er veldig redd for konsekvensene av sine innlegg eller kjøp og salg, så bør de heller tenke seg om FØR de skriver. Det finnes ikke "undo" i virkeligheten... hvorfor er det et krav at det finnes her?

Tror det hadde blitt mye mindre bajaser uten redigeringsmuligheter....  pluss at man slipper alle de som bruser med fjærene etter å ha lest én side av saken, ja jeg snakke om de som ikke ser SMS'ne eller PM'ene...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dagens Innlegg
Gjest
« Svar #49 på: desember 16, 2008, 22:50:12 pm »

E'de hær æ kan kjøpa billetta til aC/dC konserta Hæ Hæ Hæ
Loggført
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #50 på: desember 16, 2008, 23:05:43 pm »

[quote

T1-55: eksempelet du kommer synes jeg ikke er helt relevant. Dersom noen driver med så mye kjøp og salg at de frykter myndighetene så burde de kanskje ikke annonsert alt her på et sted uansett? Isåfall burde jeg få dem inn under forhandler forumet hehe :-D

Som noen har gjort gjentatte forsøk på å minne om i denne tråden så er det kun pumktumredigering jeg vil til livs. Ene og alene pga støyen det skaper.
Hvis noen vil ha fjernet noe så ta kontakt.
Utover det foreslår jeg at det legges til SOLGT i subject på tråder hvor objektet er solgt.

[/quote]

Jeg skjønte fra første bokstav hva du mener Trond og om du leser mine innlegg fra starten av ser du at jeg er helt enig med deg faktisk  Gliser, ikke for å forsvare noen som kjøper/selger mye eller bare maler svart...., det var kun ment som et eksempel på hvorfor noen velger og .. tråden sin når vedkommende har SOLGT de som var tilsalgs, så jo det er relevant og uten at jeg skal svare for trådstarter tror jeg nok dette er grunnen til trådens fødsel (ikke si til Raaen at jeg har sagt det...)

Nå skal jeg lene meg tilbake, skru av tastaturet og gjøre som mange andre; spise popcorn og vente i åndeløs spenning på neste klassiker her på VWN  Blunker

"i'm all out of pennys"
Loggført

BUG ME!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #51 på: desember 16, 2008, 23:10:26 pm »

Og mitt budskap i sånne tilfeller er heller å klikke på "rapporter til moderator" linken man har under hvert innlegg hvor man skriver en påfølgende kommentar i "skriv kommentar" feltet på neste side om hvorfor man vil ha hele tråden fjernet og trykker "send".
 
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #52 på: desember 16, 2008, 23:15:42 pm »

Hmmm, tastatur på, tenke, undersøke, skrive, tastatur av ..... god natt og lykke til

Skal ikke fyre oppunder denne tråden men er det noen som har tenkt i baner at mynighetene har tilgang til å lese alt hva man poster?, for noen som har dette som en litt "stor" hobby med kjøp og salg er det ikke alt man vil at "storebror" skal ha rede på..., hva gjelder etikk i dette er en helt annen skål men det er faktisk mange som bruker kjøp/slag for å finansiere hobbyen sin, spe på en allerede dårlig inntekt osv. uten å se seg tjent med å oppgi dette som skattbar inntekt.


Jeg er forøvrig helt enig med vwnorge admin i dette tilfellet om å beholde hele tråden, evt. sette SOLGT bak osv, om man vil fjerne "historikken" vel da er det like kjapt å sende en PM eller trykke på rapporter til moderator knappen og få fjernet hele tråden.

Just my 100000000 cents.... Øyerulling
Loggført

BUG ME!
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #53 på: desember 17, 2008, 00:21:18 am »

.
« Siste redigering: januar 31, 2011, 15:20:58 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #54 på: desember 17, 2008, 07:45:37 am »

Vi blir nok aldri enige i den saken Trond,men det er helt greit.Hvis du tenker tilbake så ba han gjentatte ganger i tråden om å få den fjernet for å unngå støy,da det ikke skjedde tok han ut sine innlegg,har fått flere mailer som har sagt akkurat det samme fra andre forumsbrukere.
Men for all del ,som du skreiv i samme tråden,det er ditt forum og du gjør som du vil.
GOD JUL ALLE SAMMEN!
Loggført

Alt MÅ ned!!
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #55 på: desember 17, 2008, 09:06:07 am »

Jeg tenker tilbake på tiden før Internett jeg... da jeg syklet rundt til folk som hadde kjøpt "Bil Listen" og klipte ut annonsen på bilene jeg hadde solgt...  those were the day's!

 Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført

Mvh
Reiel
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #56 på: desember 17, 2008, 09:24:23 am »

det er faktisk mange som bruker kjøp/slag for å finansiere hobbyen sin, spe på en allerede dårlig inntekt osv. uten å se seg tjent med å oppgi dette som skattbar inntekt.



Tror du skattemyndighetene har interesse for denne inntekten. Isåfall må dette regnes som næringsinntekt, og da kan man jo trekke fra kostnader man har til næringen. Verksted, strøm (les garasje) verktøy etc. og da er det kanskje ikke så mye overskudd å snakke om...
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #57 på: desember 18, 2008, 21:02:57 pm »

det er faktisk mange som bruker kjøp/slag for å finansiere hobbyen sin, spe på en allerede dårlig inntekt osv. uten å se seg tjent med å oppgi dette som skattbar inntekt.



Tror du skattemyndighetene har interesse for denne inntekten. Isåfall må dette regnes som næringsinntekt, og da kan man jo trekke fra kostnader man har til næringen. Verksted, strøm (les garasje) verktøy etc. og da er det kanskje ikke så mye overskudd å snakke om...

All inntekt over 30.000 er å regne som skattbar inntekt (utover vanlig lønnsinntekt). Som privatperson er du ikke fradragsberettiget og kan ikke skrive av slike utgifter på selvangivelsen. Da må du registrere et firma. Og da må man registrere seg i merverdiavgiftsmantallet og betale MVA av alle varer og tjenester (ved omsettning over 50.000 pr. år). Unntaket er om du eier lokalet og leier ut til andre. Da kan du få fradrag for vedlikehold av lokaler. Men verktøy, strøm osv osv får du ikke fradrag for og du får heller ikke igjen moms på slike fradrag eller varer uten å ha firma.

Og tro skattemyndighetene lusker rundt på slike fora er å dra det litt langt. De går nok heller på finn osv og sjekker opp privatpersoner som selger biler og båter i stor skala. Og selv den kontrollen er minimal.

Oppfordrer selvfølgelig ingen å unndra skattbar inntekt Blunker
« Siste redigering: desember 18, 2008, 21:06:53 pm av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!