Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« på: desember 22, 2008, 02:11:12 am » |
|
Er det tilfeldigvis noen her inne som sitter på fire stk. brukbare 94mm stempler til Type 4, som er flate på toppen, eller evt. har en liten kul oppover? Til forskjell fra vanlige 2.0 liter stempler som har en stor fordypning.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #1 på: desember 23, 2008, 11:03:29 am » |
|
hei kan skaffe 4 nye stempler med ringer ca pris er 2000 kr med alt
Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #2 på: desember 23, 2008, 13:27:07 pm » |
|
Med flat eller "domed" topp da? Og hvilket merke er det?
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #3 på: desember 25, 2008, 22:19:29 pm » |
|
hei ja du spurte om stempler med flat topp veldig bra har brukt dem selv i noen løpsmotorer bare å sette inn bolt on
mvh Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #4 på: desember 25, 2008, 23:32:47 pm » |
|
hei ja du spurte om stempler med flat topp veldig bra har brukt dem selv i noen løpsmotorer bare å sette inn bolt on
mvh Andersen Racing
Stempler fra 94x82 T1 funker fint om du skifter hylser i for pinnebolt i råder. Ellers skaffer sikkert Jørn de satsene som CSP selger. De kommer med syl,råder og stempler. Mener å huske at pris var ganske ok..
|
|
« Siste redigering: desember 25, 2008, 23:37:37 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #5 på: desember 26, 2008, 03:12:43 am » |
|
Jeg var helst interessert i brukte stempler om noen hadde det liggende, slik jeg har forstått det ble noen Type 4-motorer levert med flate stempler? Men takk for tipset om å bytte hylsen i rådene, det kan komme godt med  Men vet du hvor slike spesielle hylsene selges? Fant de hverken hos CSP eller Cip1.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #6 på: desember 26, 2008, 13:41:39 pm » |
|
Så langt som jeg vet, kom ingen 2,0 T4 med flate stempler origialt. Det med 22mm hylse for krysspinne er nok en sak som EBB fikser. Dette er ikke noe bolt on ting, men ingen stor sak å ordne heller..
Men hvorfor skal du bytte til flate stempler? For høyere komp? I så fall kan du jo høvle toppene dine, må riktignok høvle litt mer da men.. Det er klart at de flate 94mm stemplene jeg sikter til er smidde og tåler nok mer enn de støpte originale, men skal du ikke ha mer enn 9-9,5 i komp så funker de originale oxo..
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #7 på: desember 26, 2008, 15:19:42 pm » |
|
Mulig 914 ble levert med stempler med høyere komp ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #8 på: desember 26, 2008, 19:14:25 pm » |
|
Stemmer det at 914 hadde høyere komp enn transporter, men hadde alikevel bare 8,0:1 , om de er falte husker jeg ikke, men de er i hvertfall ikke smidde. Jeg tror ikke dem er helt flate heller, fordi satsen med flate stempler fra T1 (94x82) gir rundt 9,0 i komp uten høvling av topper, men så har du igjen det da med at 914/4-toppene har annet forbrenningskammer. Uansett florerer det ikke av brukte 914/4-stempler..
|
|
« Siste redigering: desember 26, 2008, 19:16:36 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #9 på: desember 27, 2008, 02:47:26 am » |
|
Jeg trodde jeg var nødt for å ha flate stempler for å oppnå en kompresjon rundt 9.0:1, men dette stemmer kanskje ikke? Uten å ta alt for mye ut av toppene selvsagt, jeg vil ha godt med gods igjen, greit å ha noe å gå på.
Men når jeg tenker meg om og tar litt rask regning på volumet av kammeret i stempelet havner vell ikke dette på mer enn 18-19 ccm per stempel? Jeg er hjemme på ferie, så jeg har ikke noe stempel å måle på...
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #10 på: desember 27, 2008, 11:46:17 am » |
|
Om du dreier av 2 mm på toppen av både sylinder og stempel, så øker du kompresjonen en god del, uten at det går vesentlig ut over holdbarheten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Spet
Medlem
  
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde
M&R
|
 |
« Svar #11 på: desember 27, 2008, 15:35:07 pm » |
|
lol
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #12 på: desember 28, 2008, 02:44:08 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
|