Å sette en Porsche-motor inn i en boble er ikke "bolt-on", kjempeenkelt eller noen av de andre tingene du helt sikkert har hørt fra noen "som kjenner noen som har gjort sånn og sånn", i alle fall ikke om du snakker om en 6-sylindret, vannavkjølt motor. Er det snakk om en firesylindret og vannavkjølt motor er det selvsagt mye enklere, men fortsatt mer arbeid enn å montere en original/trimmet boblemotor. Akkurat hvilke Porscher som ble levert med de forskjellige motorene vet jeg ikke, men 4-sylindrede luftavkjølte var nok på de tidligste, noen andre kan sikkert fylle inn her.
Er motoren under 100 hester får du dette godkjent med standard skivebremser fremme fra boble. Kommer du over denne grensen må du over på TÜV-godkjente bremser fra f.eks Kerscher eller CSP. Disse kommer i forskjellige utgaver, blant andre opp til 136 hester, 160 hester, begrensning på toppfart og lignende. Men dette blir som regel dyrt, minst 6-7000, så jeg anbefaler å holde deg under 100 hester (når du har bilen/motoren på ruller i alle fall

) om du ikke har mye penger.
Jeg anbefaler deg å begynne med å trimme en 1600-motor og skaffe deg skivebremser fra en boble dette er det absolutt enkleste og billigste. Da lærer du også en god del om motorer/trimming, så kan du heller bygge større og kraftigere motor senere.