Paddington
Medlem
  
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand
|
 |
« på: desember 27, 2008, 20:58:52 pm » |
|
holder på "as we speak" å bytte motor i bobla, gammel 1600 ligger på bakken og nybygd 1915 skal inn... men det jeg lurer på er om jeg får stappa inn den nye med innsug og gassere (dobble) påmontert?
|
|
|
Loggført
|
61" t1 1200 deluxe
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #1 på: desember 27, 2008, 21:03:06 pm » |
|
nope.... du må nok ta av gasserne  , desverre........ med innsug
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Paddington
Medlem
  
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand
|
 |
« Svar #2 på: desember 27, 2008, 21:11:09 pm » |
|
dæven døtte, det var det jeg frykta..
|
|
|
Loggført
|
61" t1 1200 deluxe
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #3 på: desember 27, 2008, 21:20:20 pm » |
|
er akkurat det jeg må gjøre når jeg skal ha i min 1915 til våren  .... gjorde det samme med med den første 73mod bobla jeg hadde da jeg skulle ha i 1835 motor, med gassere.. men se det positive da  ... bilen kommer til å gå.... heheheheheh lykke til.....
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Gromgutn
Seniormedlem
   
Innlegg: 476
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #4 på: desember 27, 2008, 22:23:12 pm » |
|
Hvorfor må gassere og innsug av? Blir motoren for høy?
|
|
|
Loggført
|
72 1302 roadster
|
|
|
JK
|
 |
« Svar #5 på: desember 27, 2008, 22:24:21 pm » |
|
Motoren blir vel mere for brei...
|
|
|
Loggført
|
46 84 69 59
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #6 på: desember 27, 2008, 23:40:10 pm » |
|
jepp den blir for brei.......................
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Paddington
Medlem
  
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand
|
 |
« Svar #7 på: desember 28, 2008, 04:21:46 am » |
|
da er motor i bil og starta:)    men har et stort og et lite problem  null oljetrykk og sprengt potte... noen som har råd og potte ?
|
|
|
Loggført
|
61" t1 1200 deluxe
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #8 på: desember 28, 2008, 12:34:50 pm » |
|
Glemt å fylle olje?.... Lite sannsynlig vel...
Koblet ledninger til oljelampa feil.... Sikkert ikke...
Defekt pære til oljelampa.... Sikkert ikke...
Kontrollert oljetrykk?
Sjekket fjærer og stempler som regulerer trykket? Disse finner du på undersiden av motor, bak to store "skruehuer"
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #9 på: desember 28, 2008, 12:39:40 pm » |
|
Koble fra coilen og skru ut oljetrykksmåleren, så drar du rundt motoren på starteren og ser om det kommer olje ut der etter en stund. Så skrur du i måleren og drar motoren rundt til lyset forsvinner, så er du klar til oppstart. Dette ble jeg anbefalt å gjøre før oppstart av en overhalt motor, men det er vell også lurt å gjøre etter oljebytte eller når motoren har stått lenge i ro.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Paddington
Medlem
  
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand
|
 |
« Svar #10 på: desember 28, 2008, 13:35:42 pm » |
|
takk  skal teste dette etterpå 
|
|
|
Loggført
|
61" t1 1200 deluxe
|
|
|
Paddington
Medlem
  
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand
|
 |
« Svar #11 på: desember 28, 2008, 20:11:49 pm » |
|
det var nok jeg som hadde driti meg ut gitt, hadde satt på oljepumpelokket feil vei...gikk litt fort i svingene;)
|
|
|
Loggført
|
61" t1 1200 deluxe
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #12 på: desember 28, 2008, 20:54:34 pm » |
|
fort gjort å gjøre feil
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Paddington
Medlem
  
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand
|
 |
« Svar #13 på: desember 28, 2008, 23:32:24 pm » |
|
da er kammen innkjørt og bilen prøvekjørt  må justere litt tenning og gassere så blir det nok fart i balja, merka at det var en del skyv allerede men den kvalte seg på lavt turtall..
|
|
|
Loggført
|
61" t1 1200 deluxe
|
|
|
|