RZR Sune
Medlem
  
Innlegg: 218
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #30 på: oktober 22, 2009, 12:44:57 pm » |
|
Du får skryte til dama for logoen! Den passet glimrende!! ..må nok skru opp lukkertiden når dette beistet skal fotograferes;)
Sune:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
soa
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted:
|
 |
« Svar #31 på: oktober 22, 2009, 14:08:40 pm » |
|
Eg nevnte det sist i går at eg har fått VELDIG mange komentarer på logoen på bilen sist i går kveld og nå i dag, så det setter hun pris på  her må lukker tiden godt opp skal det blir skarpt ja hehe. Ellers ska eg nå begynne på og få motor luken til og passe bedre slik det ser mer normalt ut har nå stand off med stor glippe oppe noe som jeg selv ikke liker, blir nok heller en glippe i bunn til slutt vil eg tro. soa
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
soa
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted:
|
 |
« Svar #32 på: november 01, 2009, 20:37:01 pm » |
|
et par bilder fra garagen i dag, driver og skal bytte pakninger på olje pumpen, va litt mer arbeid enn planlagt, ka bør eg bruke for og fjærne den gammle silikon pakningen som ligger rudt pumpe huset? har fått montert det eg vil ha av instrumenter i hanske rommet, armen kan vippes inn og jeg får da igjen hanske rommet så viser de ikke, har funne ut at biltema sin olje trykk måler ikke er den beste den sluttet bare og virke etter ca 1 uke, litt skummelt da olje trykk er litt viktig på ein måde:)
soa
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #33 på: november 01, 2009, 21:08:50 pm » |
|
Superfin bil, God kombinasjon dette med MC og bobleinteresse, har sjøl hatt ca 20 tunge mc,ar. og minst 12 bobler. Har berre fem VW no, ein mersje V8, og fleire traktorar...men bobleinterressa har vore sterkast... he he.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
soa
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted:
|
 |
« Svar #34 på: november 22, 2009, 17:03:41 pm » |
|
Hadde et lite problem i dag, monterte på dynamo hjul, for en uke siden og skulle ut i dag og da har det ytterste hjulet vridd seg rundt det innerste, som en kan se på bildet så er det et greit spor etter det, kan det komme av at eg kan ha strammet det skjevt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #35 på: november 22, 2009, 17:12:46 pm » |
|
Repro hjul? Dei har ein tendens til å vera ubruklege
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #36 på: november 22, 2009, 20:25:22 pm » |
|
Denne hjulet må ettersjekkest etter reimskifte eller stramming. dersom den ikkje har fått gå seg til med reima, så kan den ha "slarka" seg laus, og derifrå trur eg denne har fått denne skaden. Uansett so vil eg tipsa om at når det er foretatt f.eks. stramming, eller skifting av reim, so bør ein sjekka opp att etter eit minutt,s gange.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
soa
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted:
|
 |
« Svar #37 på: desember 05, 2009, 22:49:01 pm » |
|
Da har eg satt igang og bygge bur i bilen, startet fredag etter jobb og det er en del arbeid og tilpasse buret, buret er fra pedersen racing og og kjøpt sammen med nok skru koblinger slik at buret kan tas utav bilen uten for mye arbeid. har kappen og kappet litt om gangen for og ikek kappe for mye når ting skal tilpasses og våre innom "fin" arbeids rommet og hentet litt kald motivasjon av og til  men etter hvert begynner det og likne på et bur også. satser på og komme et godt stykke videre i morgen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #38 på: desember 05, 2009, 23:17:21 pm » |
|
Steike!! Utrolig rå bil!! "Enkelt" og heftig! Og ganske digg garasje og 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
soa
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted:
|
 |
« Svar #39 på: desember 06, 2009, 15:46:49 pm » |
|
jo takk for det bj?rn eg e ganske fornøyd med både bil og garage  da er hele buret punktet ferdig slik det skal være etter slik eg har forstått det, nå skal det ut og heil sveises så monteres igjen for og se at alt enda passer,så skal det ut og lakkes for så og monteras igjen og boltast i gulvet. før den tid så må ting ryddas litt opp i innvendig med ledninger osv få inn litt tepper og slikt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #40 på: desember 06, 2009, 15:51:22 pm » |
|
Dette er fett. Herlig urestaurert bil med noen få heftige mods som gjør den til en bøllebil 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
soa
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted:
|
 |
« Svar #41 på: desember 06, 2009, 16:08:23 pm » |
|
Ja ikke sant  tror de som har hatt den før meg har gjort litt sveise arbeid på den, eg må slev sveise et hull i reservehjuls brønnen, neste vinter blir det og leite etter mer rust og sveise, men denne vinteren skal brukes til og få den i god tekninsk stand med tanke på forstilling,bremser osv. så er det vel og begynne og spare til en ny gir kasse 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #42 på: desember 06, 2009, 16:19:51 pm » |
|
Ja det tekniske skal være i orden. De fleste ville jo ha hellakkert bilen før de påkosta grom motor, bur og bøttestoler, men digger at du ikke har gjort det. Beholder gammelbil sjela 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
soa
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted:
|
 |
« Svar #43 på: desember 06, 2009, 16:33:32 pm » |
|
Hehe eller fordi Lommeboken er rimelig tom etter kjøp av grom motor ?  ?, men har alltid våre planen og la denne bilen være som den er lakk messig, liker ulv i fåreklær typen bil, og denne er kledd i noe slitte fåreklær 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #44 på: desember 06, 2009, 16:46:31 pm » |
|
Hehe eller fordi Lommeboken er rimelig tom etter kjøp av grom motor ?  ? Og det er akkurat der sjarmen ligger...  prioriteringer
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Joachim
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: lillehammer
|
 |
« Svar #45 på: desember 06, 2009, 22:16:47 pm » |
|
Fet bil:)
|
|
|
Loggført
|
Vovlo 940 turbo  1958 boble (Prosjekt lekebil) 1967 boble 1967 boble 1500 1968 Variant 1969 Buss 1974 " Porsche boble"
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #46 på: desember 08, 2009, 09:58:57 am » |
|
Motor så deilig ut  Har denne blitt bremsa eller? Hva slags spec er det på den? Kanskje Trond Dahl har noen innvendinger om dette?
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #47 på: desember 08, 2009, 10:18:08 am » |
|
Tøft bygg dette hær  Kan sende reim hjul  med Mags Frontbeam næste hælg Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #48 på: desember 08, 2009, 10:24:58 am » |
|
Motor så deilig ut  Har denne blitt bremsa eller? Hva slags spec er det på den? Kanskje Trond Dahl har noen innvendinger om dette? Tja.. i 2005 bremset den; - 176hk med viftereim og lydemper - 188hk med lyddemper, uten viftereim Siden den gang ble kammen byttet, kompen økt litt og den gikk 0,7 sekunder raskere på 402 m uten lystgass. En morsom gatemotor! Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #49 på: desember 08, 2009, 11:35:15 am » |
|
Dette var nice! Skikkelig bil, skikkelig motor og skikkelig bur... I like it! Ser virkelig bra ut det buret! Selv hadde jeg nok heller endret på utvekslingene i gass staget i setedet for å endre det VW har gjort med gasspedalen, ikke kult om den kommer over "vippepunktet" og ikke går tilbake pga bøyd wire eller noe.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #50 på: desember 08, 2009, 12:02:20 pm » |
|
Da har eg satt igang og bygge bur i bilen, startet fredag etter jobb og det er en del arbeid og tilpasse buret, buret er fra pedersen racing og og kjøpt sammen med nok skru koblinger slik at buret kan tas utav bilen uten for mye arbeid. har kappen og kappet litt om gangen for og ikek kappe for mye når ting skal tilpasses og våre innom "fin" arbeids rommet og hentet litt kald motivasjon av og til  men etter hvert begynner det og likne på et bur også. satser på og komme et godt stykke videre i morgen. Takk . nå fikk jeg inspirasjon til å bygge buret selv..med deler fra Pedrsen racing 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #51 på: desember 08, 2009, 12:58:37 pm » |
|
Dette var nice! Skikkelig bil, skikkelig motor og skikkelig bur... I like it! Ser virkelig bra ut det buret! Selv hadde jeg nok heller endret på utvekslingene i gass staget i setedet for å endre det VW har gjort med gasspedalen, ikke kult om den kommer over "vippepunktet" og ikke går tilbake pga bøyd wire eller noe.
Da har han hvertfall en turtallssperre å safe til man får nappet av tenninga. tmbryhn: kort versjon av spec er: 80mm Sune Janson veiv (original omsveiset) AS41 blokk Porsche 616 råder Modifiserte Wedgeport topper tilsvarende ultrawedge mht. ventiler og LS1 fjørpakke. (94mm borr) Autocraft 1.4 vipper FK-89 kam CB race løftere 48 IDA el italiano A1 eksos MSD 6 digital tenning 10.4 statisk komp Jeg fikk motoren bremset til 172 hester, men da med AF kurve på bærtur. I ettertid av dette fant jeg flere kilder til falskluft og fikset dette før jeg da endte opp med å selge motoren for å bygge ny turbo efi motor. Motoren har ikke blitt bremset siden. Jeg vil tippe at man kan nå en del høyere opp ved å tune denne skikkelig. Det skal vi til våren, lambdaen og revestreker dysesettet ligger klar og venter. Jeg kjørte 12.87 med motoren slik den bremset med falskluft så det skal være mulig å krype enda et stykke nedover på 12 tallet. Nok til å kjøre med i stavanger gater med vanlige gatedekk, ikke sant Svein Ove? *flire*
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
soa
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted:
|
 |
« Svar #52 på: desember 08, 2009, 17:19:14 pm » |
|
her hadde det jo våre litt liv  det er bra, JHU: er desverre for seint, har kappet den lille tappen under pedalen ikke helt inne da  får hb den ikke "låser" seg. Buret er eg kjempe fornøyd med, eg e ikke noe veldig god sveiser med tror det holder bra men en kan lett se at det ikke maskinsveist! hehe. skal i kveld begynne og lage til det første staget bak i buret som selen skal festes i, blir kanon bra ! Motoren er bare heilt rå til gate bruk 172hk med morro uten tvil, Nå er forstilling bestilt hos Mags, så nå er det vel et bremse sett hos vwparts.net det neste. slik at eg får senke spindler sammen med skivebrems på bilen. det baller på seg med deler og ikke minst kostnader, men men! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #53 på: desember 08, 2009, 18:56:35 pm » |
|
Detta her vert vanvittig gromt!! Stor motor, bur, og utvendig som ein sleeper!  Men eg lurte på om det buret er i vanlig stål eller rustfritt?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
soa
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted:
|
 |
« Svar #54 på: desember 08, 2009, 18:59:41 pm » |
|
buret er ikke rustfritt nei, hadde nok kosta litt mer da  men det står for det meste under tak dette buret 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #55 på: desember 08, 2009, 19:05:37 pm » |
|
Det var bra! for då er det jo mulig for "vanlige " folk å sveise det og! Trur eg trenger eit sånt i 61en..hmm Men det skal verta kjekt å sjå denna på SCC! Det skal vera sikkert og visst 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #56 på: desember 08, 2009, 20:30:25 pm » |
|
Har biltilsynet mykna opp mtp bur for tida eller må du ut med buret om du blir stoppa i teknisk kontroll og må vise bilen. Lager du fremre halvdel slik det kan skrus ut ?
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
soa
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted:
|
 |
« Svar #57 på: desember 08, 2009, 21:27:30 pm » |
|
Hei kjetil eg vet ikke kordan de er nå med tanke på bur, men hele buret mitt kan demonteras og tas ut på 10 min ,eg kjøpte med buret 8stk Skru satser som er sveist på, slik at hele buret er skrudd sammen, etter det eg har forstått så er det lov med halvbur så til vanlig trenger eg egentlig ikke kjøre med mer enn det da, og så sette inn resten før løp noe som er lovlig og gjøre etter det eg har fått med meg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #58 på: desember 08, 2009, 21:52:14 pm » |
|
Har biltilsynet mykna opp mtp bur for tida eller må du ut med buret om du blir stoppa i teknisk kontroll og må vise bilen. Lager du fremre halvdel slik det kan skrus ut ?
Biltilsynet godkjenner bur så lenge du møter kravene :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
soa
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted:
|
 |
« Svar #59 på: desember 10, 2009, 16:04:55 pm » |
|
Da er eg kommet et hakk videre her, har fått montert et tverrstag bak til og feste skulderselene i. er selv meget fornøyd med det  og sveisingen kommer seg fra sveis til sveis. typisk at eg nå er så godt som ferdig og sveise buret  jaja. nå skal det sveises et til undestell til den andre stolen som skal i bilen. ohh mye arbeid igjen enda men lenge til mai da  soa
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|