EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« på: desember 31, 2008, 12:11:19 pm » |
|
Da har jeg fått bobla mi hjem. En herlig liten 69. Denne trenger noe jobb, og jeg er helt sikkert ikke ferdig til FunRun som kommer nå. Ved første øyekast så ser man at den trenger ett strøk lakk hvertfall, eller to. Kjøpte denne sammen med 3 andre biler, som jeg og Lars J delte på. Dvs. ett prosjekt, og en delebil på oss vær. Delebilen er allerede hugget. og plukket for deler. PlanerFjerne TectylPusse rust- Lakkere Bunnplate
Lakkere Karosseri- Montere Karosseri deler
- El-nett
Bygge motor Dele-listeBredda bakskjermerFramskjermer m/liggende lykterSpisst Motorlokk m/bakplateLangt Panser m/fremplate- Skivebremser forran
PumaBakfelger Felger (breie)- Fremfelger (orginal bredde)
- Fremstoler
- Lister rundt hele
Instrument Panel- Cobra Classic stoler
Baby moon disc utgått pga felgvalg- Taktrekk/Gulvmatter
Accessories Peepmirror 3" speil- To fots antenne
- Instrumenter til Panelet
Takgrind- Gangstercap ikke helt bestemt
- Øyelokk ikke helt bestemt
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15974.msg162997.html#msg162997Linker til tråden der jeg ønsker deler.
|
|
« Siste redigering: august 04, 2010, 16:08:27 pm av EGOtrip »
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #1 på: desember 31, 2008, 12:15:22 pm » |
|
Denne har hatt noe Lakkjobb tidligere. Innvendig så er den rød. Ligger også mye annet rask invendig, så skal ta og rydde ut alt sammen, skaffe oversikt, plukke fra hverandre hele bilen, og begynne med bunnplata. ALT kommer til å bli plukket ned. Planen er å bytte slitedeler, og kanskje sette på noen gromdeler.
|
|
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #2 på: desember 31, 2008, 12:19:52 pm » |
|
Slenger også med noen bilder av delebilen. Denne var gjennomrustet, og falt fra hverandre bare man tok på den omtrent. Men fikk da noen deler fra den som trengtes. Og siden jeg fikk hele greia så billig, så var det uten tvil verdt å ta den med. Nå er denne blitt huggermat, rett og slett pga rusten som var i større antall enn fornuften. Bildene av delebilen er noen arkivbilder, så tilstanden der er litt bedre enn det den faktisk er/var.
Takk til H-MEK for hyggelig handel..
|
|
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: desember 31, 2008, 14:24:02 pm » |
|
Gratulerer med grombil av rett årgang!  Men det ser ut til att du har fått feil bakskjermer på den!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #4 på: desember 31, 2008, 14:40:26 pm » |
|
Er nok mere som er feil på denne, Fryktelig dårlig passform på panser bla. Men det viktigste nå er å få rydda i den, og demontert den. Har muligens noen bredda bakskjermer i glassfiber på hånden. Med samme type baklykter. Men tror jeg beholder de baklyktene, siden den har stående fremlykter. Siden jeg personlig syns at store lykter bak passer best sammen med stående lykter.
Kom over ett litt spesielt hull i innerskjermene bak på denne bilen. Mon tro om de hadde planer om å lage ekstra kjøling til motor på denne måten. Så her må det sveises på igjen en plate hvertfall. Er og veldig dårlig arbeid med sveisen på bakplata, noe du ser på første bilde.
Kom også over en kaffeboks i bilen. Var litt tøff boks i grunn. Den hadde passet bra som resto accessories om man vil ha det.
|
|
« Siste redigering: desember 31, 2008, 14:53:49 pm av EGOtrip »
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #5 på: desember 31, 2008, 14:46:09 pm » |
|
Det er rett att bilen skal ha ståandes frontlykter, men ikkje sånne nymotens elefantføtter til baklykter!! Dei holene ved motoren var nok påtenkt til å verta ei luke for å enklet komme til å justere doble gassarar på motoren: se på "how too! her: http://www.hookyspanelshop.com/
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #6 på: desember 31, 2008, 15:02:03 pm » |
|
Ifølge infoen på bildet, så er dette bildet tatt 21.10.2006 13.28 med ett D50 Nikon kamera. Så dette er ett arkivbilde fra 21.10.2006, og det var slik den så ut på den tiden. For kjennere så er bildet tatt utenfor hos Håvard. Og bilen har hatt flere eiere i etterkant av dette bildet.
|
|
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
Skimmy
Medlem
  
Innlegg: 116
Bosted: Storforshei
|
 |
« Svar #7 på: desember 31, 2008, 15:24:56 pm » |
|
likt den på siste bilde, sånn jeg skal lakkere min
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #8 på: desember 31, 2008, 15:46:57 pm » |
|
Blir nok samme farge på den hos meg også. Men har ikke bestemt meg helt ennå. Har nå fått samlet sammen delene og fått lagret de i kjelleren.. Har ikke så mye deler, men det er da noen. Spindler med Bremseskiver, 1300 girkasse, ekstra rattstamme, baklykter, tank, Pedalsett, viskermotor med tilbehør, litt interørdeler osv. blinklys og slike småting. Og ett komplett speedo. alle disse delene er fra 68 delebilen. bortsett fra baklyktene.
|
|
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #9 på: desember 31, 2008, 16:04:21 pm » |
|
Har noe jobb foran deg nå. Funrun er ikke før på lørdag, så stå nå på!!! 
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #10 på: desember 31, 2008, 22:46:26 pm » |
|
Ifølge infoen på bildet, så er dette bildet tatt 21.10.2006 13.28 med ett D50 Nikon kamera. Så dette er ett arkivbilde fra 21.10.2006, og det var slik den så ut på den tiden. For kjennere så er bildet tatt utenfor hos Håvard. Og bilen har hatt flere eiere i etterkant av dette bildet.
Noen har enda ikke lært at det er enklere å demontere enn å sette i sammen igjen. Man kan lure på ambisjonene når man plukker ned en slik bil for så å gi opp der du har tatt over EGOtrip. Det måtte da ha vært bedre for tidligere eiere å nytte kjøregleden på denne for å skru på et annet prosjekt...  Husker denne forlot verkstedet til Lars, sist. det var bare kosejobb igjen før denne kunne legges på veien igjen... Men det var da, ser jeg.. Lykke til Ser du har fotografert bilen i snøen i Harlandsvegen. Har du ikke fått deg verkstedplass med Lars?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #11 på: januar 01, 2009, 15:25:41 pm » |
|
Hadde spurt Han ene i vekstedet der, som forøvrig sjelden er der, om å få leie plassen hans. Men han ville ha den selv. Tilfelle han fikk bruk for den. Og da må jeg nok nesten respektere det. Men skal nok klare å gjøre litt alikevel jeg. Demonteringen fortsetter i dag. så regner med at jeg snart får separert kaross og plate.
En stor takk til: Lars Henning Arne Morten Dan
|
|
« Siste redigering: januar 01, 2009, 17:59:04 pm av EGOtrip »
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #12 på: januar 01, 2009, 21:34:16 pm » |
|
Drev å tenkte på ett navn til bobla. Og hva med ett tidsriktig navn? Men akk nei. Ikke noe som passer bobla mi nei. Kom med forslag om dere har, helst seriøse, så kan vi lage en avstemning senere med de beste. Kilde: http://www.ssb.no/Direktelink: http://www.ssb.no/navn/topp10/1969.html
|
|
« Siste redigering: januar 01, 2009, 21:36:15 pm av EGOtrip »
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #13 på: januar 02, 2009, 00:54:51 am » |
|
Ifølge infoen på bildet, så er dette bildet tatt 21.10.2006 13.28 med ett D50 Nikon kamera. Så dette er ett arkivbilde fra 21.10.2006, og det var slik den så ut på den tiden. For kjennere så er bildet tatt utenfor hos Håvard. Og bilen har hatt flere eiere i etterkant av dette bildet.
Noen har enda ikke lært at det er enklere å demontere enn å sette i sammen igjen. Man kan lure på ambisjonene når man plukker ned en slik bil for så å gi opp der du har tatt over EGOtrip. Det måtte da ha vært bedre for tidligere eiere å nytte kjøregleden på denne for å skru på et annet prosjekt...  Husker denne forlot verkstedet til Lars, sist. det var bare kosejobb igjen før denne kunne legges på veien igjen... Men det var da, ser jeg.. Lykke til Ser du har fotografert bilen i snøen i Harlandsvegen. Har du ikke fått deg verkstedplass med Lars? Når det gjelder kose jobb Olafsen så veit vel du bedre enn noen andre att små jobber kan ta lang tid 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #14 på: januar 02, 2009, 02:10:37 am » |
|
Ifølge infoen på bildet, så er dette bildet tatt 21.10.2006 13.28 med ett D50 Nikon kamera. Så dette er ett arkivbilde fra 21.10.2006, og det var slik den så ut på den tiden. For kjennere så er bildet tatt utenfor hos Håvard. Og bilen har hatt flere eiere i etterkant av dette bildet.
Noen har enda ikke lært at det er enklere å demontere enn å sette i sammen igjen. Man kan lure på ambisjonene når man plukker ned en slik bil for så å gi opp der du har tatt over EGOtrip. Det måtte da ha vært bedre for tidligere eiere å nytte kjøregleden på denne for å skru på et annet prosjekt...  Husker denne forlot verkstedet til Lars, sist. det var bare kosejobb igjen før denne kunne legges på veien igjen... Men det var da, ser jeg.. Lykke til Ser du har fotografert bilen i snøen i Harlandsvegen. Har du ikke fått deg verkstedplass med Lars? Når det gjelder kose jobb Olafsen så veit vel du bedre enn noen andre att små jobber kan ta lang tid  Åjada, kan til opplysning fortelle at jeg brukte et år på å bytte bremser rundt og montere senkeforstilling på den ene 58 modelle, så jada
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #15 på: januar 02, 2009, 23:05:39 pm » |
|
Åjada, kan til opplysning fortelle at jeg brukte et år på å bytte bremser rundt og montere senkeforstilling på den ene 58 modelle, så jada Får håpe jeg ikke bruker så lang tid, har så mye mer å gjøre enn bare bremser.. 
|
|
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #16 på: januar 03, 2009, 17:09:41 pm » |
|
Navn er vel noko du bør finna på sjølv! Men kva med Birger?? 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #17 på: januar 04, 2009, 15:00:34 pm » |
|
Vil ha jentenavn på den.. Men med tanke på historien til den. Og som OTO har beskrevet noen poster over. Så er det snakk om ambisjoner. aldri fullføre. Begynner å ligne en enhjørning. Myte. Og ett navn kommer i hodet mitt da. Eleanor. Hva med å kalle bobla det? kanskje ikke så spesiell som Mustangen i Gone in 60 Seconds. Men det er min Eleanor  edit: Har nå kommet ett godt stykke på pussing av frembremser. Har ikke fått hentet alt verktøyet mitt enda, så det tar litt tid. Men jeg får da hvertfall gjort litt i mellomtiden. Har fått pusset vekk overflaterusten, så det er klart for å lakkeres å pyntes. Alt var mer eller mindre brunt. Spindelen som er rustete i bakgrunnen der er skrapet med kniv, så den er penere der enn det den var. Det samme med bremseskjoldet på nederste bildet.
|
|
« Siste redigering: januar 04, 2009, 18:33:45 pm av EGOtrip »
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #18 på: januar 07, 2009, 00:28:00 am » |
|
Fått plukka reint kaross nå, og fått separert det fra bunnplata. Litt mørkt å kaldt i verkstedet. men bunnplata og resten av delene får lett plass i kjelleren. Så neste prosjekt er å plukke reint Bunnplata og dratt resten ned i kjelleren. Men nå er det litt sent på kvelden, så da står dette til i morra å venter på meg.
|
|
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #19 på: januar 07, 2009, 00:30:55 am » |
|
Så til kveldens store quiz. Hva slags girkasse har jeg på bunnlata? Dette står på girkassa: 41 113.301.103 D
Premie for rett svar: Ære og berømmelse. Ekstra kredd for de som klarer rett utveksling.
|
|
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #20 på: januar 07, 2009, 00:38:07 am » |
|
Hullene i innerskjermene er vel for lettere og komme til i forbindelse med justering av dobble gassere.... 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #22 på: januar 07, 2009, 00:53:44 am » |
|
Når det gjelder navn, lurte jeg på å kall min for Lydia. (Har nettopp bygget stereo jeg er fornøyd med, så det er Lyd-i-a) 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #23 på: januar 07, 2009, 07:31:44 am » |
|
Når det gjelder navn, lurte jeg på å kall min for Lydia. (Har nettopp bygget stereo jeg er fornøyd med, så det er Lyd-i-a)  Funkar sikkert fint, om du ikkje heiter Nalen til etternamn..
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #24 på: januar 07, 2009, 11:04:56 am » |
|
http://wiki.answers.com/Q/What_year_is_the_vw_113_301_103_transQ: What year is the vw 113 301 103 trans? A: Between 1971 and 1979. Volkswagens are built by German people, who do NOTHING at random. Let us, then, dissect this part number. The first three digits are the model which this part was originally used on. In this case, the first 1 means "type 1"--sedans--and the "13" immediately after it stands for Super Beetle. (This is also how we know the part is from a 1970s-era car: Supers were introduced in 1971.) The second group is the Part Class. The "3" is for transmission parts; 01 means the case. The whole transmission is part group 300. The third group is just a one-up notation, but VW liked to use the same numbers for the same part on different cars--like a brake shoe on a Super and one on a Bus would have the same third group, even though bus brakes and bug brakes are different. Tror jeg heller finner den andre koden jeg.
|
|
« Siste redigering: januar 07, 2009, 12:48:31 pm av EGOtrip »
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #25 på: januar 07, 2009, 23:47:01 pm » |
|
AB 1786 199
AB 1300 4.375 Up to 8/70
Noen gode ideer om denne? er den verdt å ta vare på, å bygge motor på?
den andre kassa stod ingen bokstav kobinasjon på.. Der sto bare 6145 782. Noen forslag på hva det er? Hørt snakk om at det var ei 1300 kasse. Er denne bedre egnet til motorbygg?
|
|
« Siste redigering: januar 08, 2009, 00:00:40 am av EGOtrip »
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #26 på: januar 08, 2009, 17:18:55 pm » |
|
Kassa som lå inni bilen er 1200 fra ca 65..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #27 på: januar 09, 2009, 23:01:57 pm » |
|
Når det gjelder navn, lurte jeg på å kall min for Lydia. (Har nettopp bygget stereo jeg er fornøyd med, så det er Lyd-i-a)  Funkar sikkert fint, om du ikkje heiter Nalen til etternamn.. Fantastisk! Måtte tenke 3 sekunder. Begynner å bli gammal. Selvfølgelig skal bobla ha etternavn. Lydia Nalen!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #28 på: januar 13, 2009, 17:04:32 pm » |
|
Har blitt gjort lite om dagen, vært litt syk og greier. Men fikk da hvertfall ned bunnplata ned i kjelleren før det ble mildt og isglatt på parkeringsplassen.. Snart så blir det reinpluk av bunnplata og se hvor mye som trengs å gjøres..
|
|
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
EGOtrip
Medlem
  
Innlegg: 166
Bosted: Lillehammer
It´s not the fart that kills, it´s the smell.
|
 |
« Svar #29 på: januar 21, 2009, 23:47:42 pm » |
|
Fikk i dag litt snacks i posten. Instrument panel til bobla, siden dette er skjært ut av dashen min.. Blir nok å sveise igjen radio hullet også. Sammen med i pakka fra T2 var det og med litt ass. pakninger for oljeskift osv. Har ikke motor å bruke det på nå, men kommer kjempegodt med siden jeg skal bygge motor senere. Blir vel litt jobbing til helga. Regner med på søndag, siden jeg jobber sent denne uka, og skal i bursdag på lørdag. Fått pussa smått på bunnplata nå, og funnet ut at den er å redde. Kun overflate, og ett eller to 1-3mm hull grunnet rust. Så dette kan enkelt repareres. Stålet er ei heller angrepet såppas at det blir tynt eller. så dette er lovende. Kommer litt flere bilder da jeg får gjort litt til.
En fortsatt god kveld til alle AirHeads der ute.
|
|
|
Loggført
|
69´ boble prosjekt 82´ 944 prosjekt
|
|
|
|