Som det blir nevnt her så økes belastningen på diverse punkter på bilen. Blir litt ekstra belastning foran, men bobla har ikke all verden med tyngde i nesa så det er ikke der det største problemet ligger.
Den aller største belastningen kommer på "dempertårna" bak hvis du går for WELD ON kittet fra Airkewld. Det ligger noen skrekkbilder på nett hvor disse har vridd seg totalt etter å ha gitt etter.
Monter derfor Cup-stag bak for å forhindre at dette skjer.
Her er montering på min bil (og før noen kommenterer..IGJEN..hehe..jeg har snudd mansjettene 90 grader

)

Jeg kjenner ikke pre59 modellene, men det stemmer nok som Jee sier ang. det nedre demperfestet bak.
Så en VELDIG VELDIG viktig ting. Hold deg LANGT unna 2-veis systemene som kun løfter foran og bak.
Dvs du kan ikke styre hvert hjørne seperat. Disse har en FARLIG egenskap under kjøring, og dette er bl.a. en av årsakene til at Airkewld sine kit har fått litt dårlig rykte, de selger nemlig de aller billigste kitene med 2-veis manuell styring.
La meg forklare...
Du har tanken, og til denne har du koblet to manuelle luftbrytere. Èn bryter for å senke/heve foran og èn bryter til å senke/heve bak.
Ut fra hver bryter går det èn slange til ett T-ledd, som igjen går til hver sin belg/luftdemper.
I Normal kjørestilling så er belgene/luftdemperne "halveis" fyllt med luft. Hva tror dere skjer når man kjører i en sving?
Jo, lufte fra den siden som krenger presses over til den andre siden via T-leddet! Resultatet er at bilen krenger enda mer!!
Jeg fatter ikke hvorfor ikke airkewld har gjort noe med dette, for dette er rett og slett livsfarlig oppførsel i en bil.
Mitt aller aller viktigste råd til de av dere som skal bygge luftfjæring er derfor, bruk ALLTID 4 seperate kretser!
Da vil ikke lufta vandre i systemet.
Når det gjelder å "SLAMME" bilen totalt, så er det enklere å gjøre det på din bil foran kontra på min balljoint.
Jeg har moddet en godt del for å få til dette. Du må også kombinere lufta med lavprofil skal du klare å "lay frame" som gutta i junaiten kaller det

Bak begrenser vinkel på drivakselrør og bredde (innover) på felg hvor lavt du kan gå.
Med org.bredda hjul bak (kun breddet utover) og 55-profil dekk så legger jeg hele bunnplata/motor/girkassefeste på bakken.
Jeg har 5mm klaring til innerskjermer med disse hjula bak.