mai 04, 2025, 20:29:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: formula vee med girkassen bak motoren..  (Lest 2554 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: januar 09, 2009, 20:18:34 pm »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Early-Autodynamics-Formula-Vee-Project_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a543Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a0Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem220339195812QQitemZ220339195812QQptZRaceQ5fCarsQ5fNotQ5fStreetQ5fLegalQ5f

På en ekte Formula står motoren i midten, og kassen bak. Hvordan gjør de det? Har de girkassen opp/ned? Hvis ikke vil du jo ha fem gir bak og en fremover?
« Siste redigering: januar 09, 2009, 22:56:56 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: januar 09, 2009, 20:29:05 pm »

Bare å snu diffen vel?
Loggført
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #2 på: januar 09, 2009, 20:43:26 pm »

Som du ser på min Formel Vee , kassa er bak motoren og da er kronhjulet montert på andre siden av pinjongen , det går jo greit på kasser som har to sidedekseler , da VW kassa har pingjongen i senter av kassa.

Du har sikkert hørt om de som har satt inn kronhjulet på feil side etter overhaling ??  for da får du 1 gir forrover og 4 gir bakover  !!! og da passer kassa fin i en formel Vee.


* formula vee 002.jpg (68.63 KB, 640x427 - vist 273 ganger.)
« Siste redigering: januar 09, 2009, 22:29:42 pm av rallybugs » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: januar 09, 2009, 22:59:02 pm »

Se deeet ja, tenkte det var ikke lenge før jeg fikk svar på det. Takk.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #4 på: januar 09, 2009, 23:30:18 pm »

Før de fant ut alt det der ...og det tok over 4 år....så rygget de de første løpene....feks når de kjørte LeMans 24, så kom de i mål et døgn før de starta....men med skikkelig dårlig nakke selvsagt.....


men uansett så er det noe med at gira blir feil i forhold til den vanlig H`n du bruker på bobla....
Loggført

SCREWDRIVER #1
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #5 på: januar 09, 2009, 23:32:08 pm »

Som du ser på min Formel Vee

Du Rallybugs....jeg skjønner det ikke store takhøyden hjemmehos deg....men noen flere bilder av den bilen kunne vært ønskelig for flere av oss....
Hvilken bil er det...?
Loggført

SCREWDRIVER #1
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #6 på: januar 09, 2009, 23:44:40 pm »

Det er vel strengt tatt sånn i en splittbuss også. Altså ikke sånn at kassa er bak motoren, men at de har fire gir bakover og et forover. Bare at du merker det ikke for reduksjonsboksene vrir og vender på det hele..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #7 på: januar 10, 2009, 00:04:22 am »

Som du ser på min Formel Vee

Du Rallybugs....jeg skjønner det ikke store takhøyden hjemmehos deg....men noen flere bilder av den bilen kunne vært ønskelig for flere av oss....
Hvilken bil er det...?

Takhøyden er stor nok den for meg, men der bilen står messaninen under taket er det så som så med høyde å lengde , den står tørt  varmt og kan ikke komme ned uten å måtte demonteres.


* formel Vee.jpg (55.64 KB, 640x427 - vist 236 ganger.)

* formula vee 042.jpg (57.26 KB, 640x427 - vist 148 ganger.)
« Siste redigering: januar 20, 2009, 22:14:43 pm av rallybugs » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: januar 10, 2009, 00:24:35 am »

Før de fant ut alt det der ...og det tok over 4 år....så rygget de de første løpene....feks når de kjørte LeMans 24, så kom de i mål et døgn før de starta....men med skikkelig dårlig nakke selvsagt.....


men uansett så er det noe med at gira blir feil i forhold til den vanlig H`n du bruker på bobla....
DE BURDE SPURT PÅ FORUMET TIL VW NOREG FØRST!!!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #9 på: januar 10, 2009, 00:49:14 am »



men uansett så er det noe med at gira blir feil i forhold til den vanlig H`n du bruker på bobla....

Neida, men litt klurig ingeniørkunst (bygd av svensker den rpb'n vi hadde i alle fall) med et par universalledd etc, så var H-en helt riktig. Du får sånne kit til sandrails også
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #10 på: januar 10, 2009, 01:02:13 am »

En jeg kjenner, snudde diffen i sin ungdom for å lage en trike, men prosjektet kom aldri så mye lenger. Noen år etterpå havarerte kassa i bobla han hadde, så han fant denne kassa liggende sammen med annet skrot han hadde tatt vare på, og tenkte ikke på modifiseringen som var gjort. Men han husket det da han hadde kjørt noen meter (feil vei)...  Osteaktig
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #11 på: januar 10, 2009, 10:33:20 am »

Som du ser på min Formel Vee

Du Rallybugs....jeg skjønner det ikke store takhøyden hjemmehos deg....men noen flere bilder av den bilen kunne vært ønskelig for flere av oss....
Hvilken bil er det...?
Fler bilder her: http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=869.0  Blunker
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Eirik82
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag


Vis profil

« Svar #12 på: januar 16, 2009, 19:52:42 pm »

Hehe.

Monterte diffen feil vei i en 4hjulstrekk traktor jeg, frontakselen, heldigvis var det snø og is ute under prøvekjøringa, framhjula gikk bakover og bakhjula fremover. Ler

Slår ALLTID på et kjørnerslag på diffen og huset etter det.
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #13 på: januar 16, 2009, 21:58:30 pm »

Det å snu diffen er ikke noe problem. En ting er at jeg monterte min egen på feil side. Men klarte jaggu å overtale ole jørn til å gjøre det samme..  Osteaktig
Skjer fort når kassa står opp-ned i bukk...  Øyerulling
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!