LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« på: januar 13, 2008, 14:26:07 pm » |
|
Noen spørsmål som jeg ikke finner svar på: Noen t3 har baklykter som ligner litt på finner, mens andre (min for eksempel) har de som runder av øverst. Hvilke modeller hadde hva? Ser ut som det er uavhengig av årsmodell? L (luxus) utgaven skal ifølge thesamba og instruksjonsboka ha detaljer som klokke og tutering på rattet. Min er en L og har ikke dette. Jeg har heller ikke noe armlene intigrert i baksetet, men jeg har sett andre 67 modeller som har det. Rart med armlenene på dørpanelene også. Har sett mange med de lange armlenene med kronlist på, som strekker seg over hele dørpanelet (og fortsetter baki?). Jeg har bare små armlener fremme, og ingen baki. Kan nesten virke som om jeg har en ribba A utgave, men det ER en luxus. Står i vognkortet. Er sikker på at det er noen eksperter som kan svare på alle spørsmålene mine 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #1 på: januar 14, 2008, 19:42:51 pm » |
|
Ingen? Virker som om jeg har en luxus utgave med standard interiør 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Variant 412
Supermedlem
    
Innlegg: 584
Bosted: 6612 Grøa
i e Sønndaling i
|
 |
« Svar #2 på: januar 24, 2008, 00:16:27 am » |
|
Hei. Har ikkje peil men begge mine 64 og 67 mod har finner 
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal
i har mange slike i
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #3 på: januar 24, 2008, 11:25:41 am » |
|
hm rart. Min har jo heilrøde us-spec lykter, men jeg er ganske sikker på at de orginale hadde samme fasong.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #4 på: januar 24, 2008, 11:30:41 am » |
|
Ingen som vet noe om dette altså?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
notch
Juniormedlem
 
Innlegg: 55
Bosted: nittedal
|
 |
« Svar #5 på: januar 24, 2008, 18:23:36 pm » |
|
Har en 65 n utgave og den har flate baklykter og rette dørpaneler. har også en 65 s utgave og den har baklykter som går utover og den har armlener på dørpaneler som går fra døra og til baksete.Jeg tror at det er s utgavene som har det. dem kom vel bare i 64 og 65. Notchbacken har vel betegnelse 1600 L (limosine) mens fastbacken har TL (tourist limousine).Så jeg tror at L i vognkortet ditt står for notchback.Det var vel ingen s (luxus) utgaver utenom i 64 og 65.
|
|
|
Loggført
|
notchback 1965 1500n notchback 1965 1500s type 1 1950
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #6 på: januar 24, 2008, 19:30:21 pm » |
|
Men her står det jo 1600/1600L Variant http://www.thesamba.com/vw/archives/info/modelstype3.phpOg her står det at L står for luxus: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/scriptst3.phpMin skulle ifølge thesamba hatt en L bak 1600-emblemet på baklokket, men på min står det kun 1600. I vognkortet står det altså 1600L. Trodde L sto for limousine jeg også, helt til jeg fant dette som gjorde meg så forvirra  Står jo at luxusen hadde litt ekstra options, men min har ikke en gang tre instrumenter 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #7 på: januar 24, 2008, 19:37:51 pm » |
|
L= Luxus TL=Touring Limousine
Min-69 TL hadde 3 instrumenter.."store" baklys(ikke Langneselykter da) Wraparound blinkers foran. chromelister, popout ++
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #8 på: januar 24, 2008, 19:41:55 pm » |
|
Min luxus har kromlister, men ikke alt det andre du nevner der.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
notch
Juniormedlem
 
Innlegg: 55
Bosted: nittedal
|
 |
« Svar #9 på: januar 24, 2008, 19:56:24 pm » |
|
På min s modell er det stor forskjell fra n modellen da s har klokke, andre seter dørpaneler, kromlister utvendig, støtfangerhorn, panserlist,2forgassermotor,trekk i bagasjerom,popoutvinduer,avlange blinklys foran,og div.
|
|
|
Loggført
|
notchback 1965 1500n notchback 1965 1500s type 1 1950
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #10 på: januar 24, 2008, 20:51:54 pm » |
|
Min luxus har kromlister, men ikke alt det andre du nevner der.
Har sett litt på bildene av bilen din i en annen tråd, og det er mye som ikke stemmer i forhold til at dette skal være en L utgave. Men "noen" kan jo ha gjort småting med den på veien. Å montere flate røde baklys er jo ganske vanlig, i og med at disse kan oppfattes som kulere enn L-utgaven. Panseret ditt er riktig, i og med at "kromleppa" sitter der, og du har også kromma blinklysholdere. Bak er alt som har med L-utgaven fraværende. Vet du kanskje om du har den originale motoren? Motoren er på en måte en "giveaway", i og med at N-modellen kom med 1600 motor med en enkel gasser i 67. Jeg hadde en gang en 67 Notch "billigutgave", og den hadde samme ratt som din. I tillegg var min bestilt med listverk på siden som ekstrautstyr 
|
|
« Siste redigering: januar 24, 2008, 21:06:11 pm av Jøran Larssen »
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #11 på: januar 24, 2008, 21:18:45 pm » |
|
Skal sjekke ut om motoren er orginal. Tror den er det. 1600 med doble. Virker jo nesten som om det er en billigutgave med ekstrautstyr. Men det ER en L Dørpanelene har ikke lommer til å ha vognkort og slikt i. Bagasjerommet er i bart metall. Blank grønn lakk (i motsetning til bilen  ). Det er jo fult mulig at den er tukla litt med gjennom åra også. Tror den har vært raggarbil ganske lenge? Takk for at dere prøver! Mange gode svar.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #12 på: januar 25, 2008, 01:45:58 am » |
|
MAnge av disse har som regelbyttet motor.. minst èn gang. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #13 på: januar 25, 2008, 11:00:59 am » |
|
hehe ok  Hvorfor det? Min er ikke helt go, men trives med høyt turtall og stor fart, så det går foreløbig helt greit 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #14 på: januar 25, 2008, 21:27:56 pm » |
|
hehe ok  Hvorfor det? Min er ikke helt go, men trives med høyt turtall og stor fart, så det går foreløbig helt greit  Bare pass på å sjekke oljen ofte...En sliten "Oljetrompet" av en motor kan gå langt den om en passer på oljenivået...Kanskje...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #15 på: januar 25, 2008, 22:40:11 pm » |
|
Noen spørsmål som jeg ikke finner svar på:
Noen t3 har baklykter som ligner litt på finner, mens andre (min for eksempel) har de som runder av øverst. Hvilke modeller hadde hva? Ser ut som det er uavhengig av årsmodell? I utg pkt har "std"-modellene de flate baklysglassene, mens de mer påkostede har den høye typen. L (luxus) utgaven skal ifølge thesamba og instruksjonsboka ha detaljer som klokke og tutering på rattet. Min er en L og har ikke dette. Jeg har heller ikke noe armlene intigrert i baksetet, men jeg har sett andre 67 modeller som har det. Er bilen din virkelig en -67? Har du koll på chassisnummeret, eller tenker du på registreringsår...? Rart med armlenene på dørpanelene også. Har sett mange med de lange armlenene med kronlist på, som strekker seg over hele dørpanelet (og fortsetter baki?). Jeg har bare små armlener fremme, og ingen baki.
Kan nesten virke som om jeg har en ribba A utgave, men det ER en luxus. Står i vognkortet. Er du sikker på at du har en ordentlig "L"? Jeg ville stolt mer på merket på bakluka enn vognkortet, i vognkortet tror jeg det kan stå litt ymse... Er sikker på at det er noen eksperter som kan svare på alle spørsmålene mine 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #16 på: januar 26, 2008, 01:23:31 am » |
|
E har delekatalog ni kjillarn på gammel notch som e kan sjå i om e finnan kanskje det står der ka som æ ka !
Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #17 på: januar 26, 2008, 01:26:39 am » |
|
Ja takk! Skal sjekke chassi og motornr. når jeg kommer tilbake til fattern og garasjen. Er med min mor nå 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #18 på: januar 26, 2008, 12:21:52 pm » |
|
Det er montert flate på bilen din av Johan F.
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #19 på: januar 26, 2008, 12:28:43 pm » |
|
blir vel vrient å finne en fasit på gamle biler hva so var std. Man kunne vel betsille extrautstyr M-codes på disse og de har sikkert vært håret opp litt og byttet deler på i løpet av 40 år.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #21 på: januar 26, 2008, 12:53:23 pm » |
|
det har eg gjort nu. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #22 på: januar 26, 2008, 13:00:23 pm » |
|
Takk, det skal jeg prøve 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #23 på: januar 26, 2008, 13:03:11 pm » |
|
Det er montert flate på bilen din av Johan F.
Ok! Vet du mere om bilen min? All historie osv. er interessant 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #24 på: januar 26, 2008, 21:49:36 pm » |
|
trur bilen kommer opprinnelig fra noresund. mellomlagret i hokksund. så satt i stand i kongsberg.så solgt til en annen på kongsberg , som håret den opp så blei den solgt fra kongsberg til vestlandet .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #25 på: januar 26, 2008, 22:26:33 pm » |
|
Det kommer fra Krødern, Så har jeg tatt Bremsevæsk beholdern av den,deretter Ordnet litt på den før jeg Solgt den Til Johan Fuglesang,Han Solgte den til Molde. Jeg kan høre med han jeg kjøpte den av.
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #26 på: januar 29, 2008, 01:53:40 am » |
|
Tusen takk Magne 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #27 på: januar 29, 2008, 01:57:45 am » |
|
Ch.nr er: *317216859* og motor nr. er: T0 44 80 66
Tror det stemmer? Både bil og motor fra mai 1967
1967: 1500 1600 (54hp) Jan 317 151 263 K0 079 033 M0 001 258 T0 396 497 Feb 317 166 414 K0 081 921 M0 001 356 T0 396 497 Mar 317 175 407 K0 083 745 M0 001 356 T0 408 000 Apr 317 187 668 K0 086 139 M0 001 427 T0 423 520 May 317 205 476 K0 089 285 M0 001 458 T0 441 421 Jun 317 228 833 K0 097 727 M0 001 572 T0 459 580
Regner med at 1600 (50hp) er den med enkel forgasser. Den har kode som starter med P0 så da er det ikke en N.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
|