braendaas
Medlem

|
 |
« på: januar 14, 2009, 01:37:38 am » |
|
Skal snekre benk i garasjen i morgen. Hvor høy bør den være fra gulvet og opp til toppen av benkeplata?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
godlune
Medlem

|
 |
« Svar #1 på: januar 14, 2009, 01:40:37 am » |
|
Jeg foretrekker å ha benk som er godt over hoftehøyde!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: januar 14, 2009, 09:44:13 am » |
|
....Ellers er vel 90 cm "standarden" på arbeidsbenker, men vil vel tro det er litt avhengig av høyden på personen som skal bruke den. Justerbar er nok tingen.
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: januar 14, 2009, 10:51:14 am » |
|
Jeg setter hvertfall pris på to ting når det gjelder arbeidsbenk 1. SOLID OG STABIL 2. Høy nok...
Justerbar er jo selvsagt kjekt å ha, men jeg synes det er viktig å ikke ha for lav benk... det er å be om ryggproblemer... Prøv deg litt frem selv med å stable bilhjul eller no annet for å få "høyden". Finn ut hvilken høyde som er komfortabel for deg og din rygg.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #5 på: januar 14, 2009, 12:33:53 pm » |
|
Begge albuene skal treffe benken... Denne normen tror jeg engentlig gjelder uansett om du skal stå eller sitte. Men om du skal drive med svæææære ting oppå denne benken. Ville jeg nok hatt den litt lavere..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bjørnar
|
 |
« Svar #7 på: januar 14, 2009, 16:27:33 pm » |
|
husk at standard benkehøyde er beregnet for damer som lager mat og tar oppvasken  Finnes det slike nå til dags, eller er det en ol'school greie?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
godlune
Medlem

|
 |
« Svar #8 på: januar 14, 2009, 16:38:50 pm » |
|
husk at standard benkehøyde er beregnet for damer som lager mat og tar oppvasken  Finnes det slike nå til dags, eller er det en ol'school greie? Åja, da!! Min er dressert til å operere delevaskeren også!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: januar 14, 2009, 16:44:50 pm » |
|
husk at standard benkehøyde er beregnet for damer som lager mat og tar oppvasken  Finnes det slike nå til dags, eller er det en ol'school greie? Åja, da!! Min er dressert til å operere delevaskeren også! Hemmelig passord for å komme inn på din pc?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
godlune
Medlem

|
 |
« Svar #11 på: januar 14, 2009, 17:58:56 pm » |
|
husk at standard benkehøyde er beregnet for damer som lager mat og tar oppvasken  Finnes det slike nå til dags, eller er det en ol'school greie? Åja, da!! Min er dressert til å operere delevaskeren også! Hemmelig passord for å komme inn på din pc? Trenger ikke det! For litt siden var plutselig boksen med motordeler som jeg selv hadde tenkt til å vaske borte fra "hobbyrommet" i kjelleren... Fant den igjen på vaskerommet der delevaskeren står, med nyvaskede motordeler.. tilogmed boksen var skinnende ren! Fruen hadde sett den og regnet med at det skulle vaskes...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
braendaas
Medlem

|
 |