mai 05, 2025, 11:55:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forumveteran?  (Lest 7371 ganger)
BERGER
Supermedlem

Vis profil WWW
« på: januar 15, 2009, 08:52:23 am »

Jeg lurer litt på hvor mange av de som var med på starten på vw2you som fortsatt henger med og er her på forumet?
Selv registrerte jeg meg på vw2you i 2002 og har vært "online" siden da Glad

Har lagt merke til at det er lite lyd fra de gamle her i det siste og det synes jeg er synd. Lurer litt på hvorfor?
Fint hvis dere kan poste et lite pip her, og kanskje si litt om status på forumbruken?

Kanskje er vi mange nok til at vi kvalifiserer for en "oldboys" seksjon? Blunker

Loggført

This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
ALIEN
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: januar 15, 2009, 09:48:51 am »

Kan vel ikke kalles "trådstarter`n" jeg, men er no her. har ikke oversikt over antall år osv, men det føles som en evighet siden første innlogging på 2you.....
ser innom forumet 1 til 2 ganger for dagen......

jeg ser på meg selv som veteran!!

Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 15, 2009, 09:58:37 am »

Er vel litt sånn at noen går og noen nye kommer til, barn familie, hus ++ tar kanskje bort noe fokus fra den tidligere hobbyen. Jeg lagde første vw2you i 1999, så tør vel påstå jeg har vært på internett en stund  (bestilte min første pizza online hos Peppes i 1994 - 20 minutters leveringsgaranti for internettkunder den gangen!!) Osteaktig

Jeg snakker for meg selv her nå, men jeg har begynt å bruke mer tid i garasjen og mindre på forum. Selv er jeg som regel er innom en tur eller to pr dag, men jeg kan vel sies å ha easy access da jeg jobber med data og internett i utgangspunktet Glad Forumet brukes for det meste til kjøp & salg av deler for min del Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Lid
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: januar 15, 2009, 09:59:20 am »

Jeg var en av de første på tuju. Og henger fortsatt med og leser mye fortsatt, men er vel ikke så aktiv med trådstarting og svaring lenger.

De virkelige pioneerene var selvsagt på Oslo forumet før tuju også. Har nok drevet med nettbasert vw hobby siden 98-99.
Loggført
Seven
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: januar 15, 2009, 10:03:46 am »

Er ny - startet vel i 06.
Alt for mye inne å leser.
Føler meg truffet av vedlagte melding jeg fant en plass Tvilende

* logoff.jpg (17.05 KB, 291x153 - vist 204 ganger.)
Loggført

Shift Happens !
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #5 på: januar 15, 2009, 10:30:27 am »

Som gammel vw2you bruker med 4000 innlegg så har jeg jo min historikk der jeg også med registreringsdato Mai 2002.
Jeg tror vi hadde sett det samme "generasjonsskifte" der som vi har erfart her. At det ble byttet forum i mellomtiden tror (håper) jeg ikke hadde den største påvirkningen på dette.
De fleste som var aktive brukere i "den" tiden er også brukere man daglig ser både tråder og innlegg fra, men det er jo ikke å stikke under stolen at ganske mange også har blitt lesere, og ikke nødvendigvis skriver så mye lenger.  Det kan det jo være mange årsaker til.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017

"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 15, 2009, 11:10:52 am »

det er kun EN grunn til att veteranene uteblir og det er att Dagens Innlegg er borte.
Majoriteten av disse går under kategorien smådemenete og siden funskjonen til Dagens Innlegg var litt anderledes enn den urbane funskjonen "vis alle uleste innleg".
Ved Dagens Innlegg kunne man fortsatt få opp en tråd man hadde vært inne på på Mårran....og fortsatt få den opp på kvelden..da man hadde glemt den (dement) , selvom den ikke hadde fåt noen reply's!!!
for så da å ha bedre tid til evt å svare.  Kult

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 15, 2009, 11:11:30 am »

og tom R

hvorfor er Medlemmes seksjone borte.. på vw2you? ? ?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 15, 2009, 11:18:12 am »

Jeg ønsker ikke at roboter skal plukke emaildresser som skaper fulle innbokser med spam Glad

Mvh
Tom R

og tom R

hvorfor er Medlemmes seksjone borte.. på vw2you? ? ?

Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Pitt
Supermedlem

oppdal så klart

Vis profil
« Svar #9 på: januar 15, 2009, 11:57:44 am »

E å trur at e starta tidlig ja for d va vel han der tulle Dombåsingen som lurt me med på det her !

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !

Tlf 90834700
SilverPig
Medlem

Joik har større kraft enn krutt!

Vis profil
« Svar #10 på: januar 15, 2009, 13:58:44 pm »

Pip...medlem på gamle tuju siden februar 2002 og logget 6211 mer eller mindre innholdsrike innlegg før nedleggelsen. Er jo på sett og vis med ennå, men langt sjeldnere enn før ja...dere vet...kone og unge og alt det der. Glad
Loggført
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #11 på: januar 15, 2009, 17:46:39 pm »

er med her jeg også , men ikke like aktiv som tidligere.... Glad   er innom å leser så og si hver dag.
Loggført
OTO
Supermedlem

Vis profil
« Svar #12 på: januar 15, 2009, 20:23:38 pm »

Har vært med siden 2003. men kaller meg veteran siden jeg meldte meg inn i vwacm i 1989 - 90.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #13 på: januar 15, 2009, 20:52:45 pm »

Jeg logget meg på 2You høsten 2003 og har vært med siden...

Kaller meg også veteran da jeg fikk min første boble i 1988 og medlem i VWACM siden da...

Herre Gud jeg begynner å bli gammel... Gliser

Kjerring og unger og greier....
Loggført

Mvh
Reiel
-Marius-
Supermedlem

Vis profil
« Svar #14 på: januar 15, 2009, 21:07:41 pm »

Jeg har vel også holdt ut en stund. Meldte meg vel også inn på 2ju i 2002 en gang. Men siden jeg stadig vekk blir "kastet" ut har jeg bytta nic noen ganger hehe. Meldte meg vel også inn i vwacm rundt 90 tror jeg.
Loggført

Mvh

Marius
Odd-Einar Johansen
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #15 på: januar 15, 2009, 22:42:20 pm »

Tja jeg var da på vw2you også jeg, men er vel neppe noen veteran i noen som helst målestokk Rekker tunge meldte meg inn på vw2you forumet 10.05.2005 ser jeg.
Loggført

1971 1302 L
erikaa
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #16 på: januar 16, 2009, 00:05:42 am »

Registrert desember 2001 på VW2you. Har ikke vært noen storposter, men har blitt mye flittigere i garasjen nå. Har fått mye bedre tid nå når ungene er blitt 5 og 8 år, og jeg kan gå ut av døren på jobben klokken 1630!
Loggført
Jee
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #17 på: januar 16, 2009, 00:06:50 am »

Jeg er en sann internett vw forum veteran.. Oslovw club sitt forum var den spede start på 90 tallet.

Var mer ivrig før.. Hadde jobb foran en slik data boks, var ungkar. Og kjente stort sett alle som var på forumet.
I dag har alt blitt så stort.. og gjentagelsene blitt for mange. Så entusiasmen for å hjelpe har forsvunnet litt i det siste. Men jøss. Jeg leser og flirer hver dag... men for meg selv. Før tror jeg vi lo mer i plenum.

De gamle er alltid eldst... og blir først glemt...

Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem

Vis profil
« Svar #18 på: januar 16, 2009, 00:53:16 am »

Jeg har vært med så lenge at jeg husker krasjet på vw2you når vi alle måtte registrere oss på nytt. Dette var vel i 2001.

Bruker forumet mye og har lagt inn masse idiotiske og noen fornuftige innlegg. Har hatt mange nick, VilHaOval, Fakesplit, T-1776, Kjetil911 og nå Kjetil L.

Utenom folk fra agder og noen fra bergen hadde jeg ikke møtt mange av dere da jeg sjelden har vært på treff, men fikk hilse på flere av dere på SCC i august.

Forumet betyr mye for vår hobby og vi er vel alle enige om at TomR samlet vw hodene i norge. De siste 8 årene har hobbyen vår eksplodert med flere og flere som bruker mer penger og tid enn noengang på våre biler og ikke minst på store motorer. Internett og kjøp av deler over dammen og i andre land har blitt enklere. Prisene på bilene har også økt betydelig. Kommer aldri til å glemme den ene grombilen jeg lot gå fra meg. En lyseblå oval, senket fremme og bak, 1200 motor, US fangere og polerte empi felger mener jeg. Den som var med i Ellingfilmen (refleksjon i glassrute ?). Jeg kunne kjøpt den for 35000,- I dag hadde samme bil sikkert kostet 70. Grunnen til jeg ikke kjøpte den ? Tror det var at det var hull i et dørtrekk....
Loggført

1961 T1 - Custom
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem

Min Cornerstone

Vis profil WWW
« Svar #19 på: januar 16, 2009, 01:25:38 am »

Kjetil var før meg gitt... satt visst bare og skrev på detta innleget i en halv time. ikke rart det blir få innlegg Gliser
Tidlig på'n som forumbruker jeg ser jeg. Jeg begynte på skolen igjen i 2001 og hadde dermed masse ledig tid til forum titting.
På vw2you ser jeg at jeg er registrert den 27.09.2001 klokka 9.50 og hadde totalt 810 poster, men så ser jeg på JHU at han reistrerte seg dagen før kl 15.07 og da tenker jeg på at jeg husker det var en krasj eller noe på tuju som gjorde at alle medlemmer ble slettet og måtte registrere seg på nytt og noe sier meg at det var den 26.09.2001 og lid står oppført den 28.09.2001 Og ikke minst TomRally den 26.09.2001 kl14.26 Dermed vet jeg ikke når jeg første gangen fant vw2you, jeg vet at jeg hadde nesten like mange poster eller kanskje flere før den krasjen som jeg hadde til sammen i alle de neste årene.

Og det er som JEE sier at man dessverre blir lei alle gjentagelsene og dermed ikke gidder å svare på alt, men jeg også følger med og gliser i skjegget !!! . Jeg er innom nesten hver eneste dag og ser på det som virker interessant. og en del annet som ikke er det.
« Siste redigering: januar 16, 2009, 01:27:51 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
SplitMan
VSN
Supermedlem

Vis profil
« Svar #20 på: januar 16, 2009, 01:37:43 am »

OsloForumet fra '95 på meg også (med tilhørende Aandal-terror)....en av de første 10 på tuju, og en av de første 5 på VWNorge... mener jeg. Jeg elsker det!
Loggført

SCREWDRIVER #2
Kormi
Seniormedlem

Vis profil WWW
« Svar #21 på: januar 16, 2009, 12:06:38 pm »

Fikk med meg siste krampa på Oslo-forumet og gikk da over til vw2you i 2001. Må si denne forum-tia har gitt meg mange gode glis og ikke minst gode vw-venner. Ikke like aktiv lenger, men leser hver dag...  Glad
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem

www.regenstadt.com

Vis profil WWW
« Svar #22 på: januar 16, 2009, 12:11:43 pm »

Er vel blitt nettslave jeg også. Kjøpte en Big i 2001 etter vel et tiår uten luftkjølt. Førstefødte sønn lå fortsatt på føden da jeg snek meg ut...bare måtte ha. "bigbug" da jeg hadde Big og "Type261" da jeg kjøpte splitt pickup. posts: 2211 since: 25-02-2002 tilsier vel at det ble knappe seks år på tuju.
Har blitt mye god knegging bak tastaturet og ikke minst plukket opp masse nyttig og unyttig fra både "veteranene" og folk som har kommet til senere, støtt og stadig noe nytt å lære! Og fått erfare at det alltid er noen gærninger der ute i VW-Norge som er mer hektet enn andre, nyttig å dra noen eksempler når det blir vanskelig å rettferdiggjøre ting i heimen Osteaktig
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem

Trønder i eliksir

Vis profil
« Svar #23 på: januar 16, 2009, 12:34:43 pm »

Jeg har ikke vært pålogget siden Tom R kastet meg ut for en delikat spørrreundersøkels en gang i tiden....var nesten ikke inne før den tiden heller...tror egentlig jeg bare hadde den undersøkelsen jeg...og det var egentlig Elias sin....Ikke sant Tony China...
Loggført

SCREWDRIVER #1
Espen/VW54
Supermedlem

Vis profil
« Svar #24 på: januar 16, 2009, 13:20:39 pm »

Husker ikke når jeg logga på vw2you første gangen jeg, ikke husker jeg passordet lenger heller.  Øyerulling

Men har da ledd mye her inne. Og brukt mye penger pga forumet. Blunker
Loggført
OTO
Supermedlem

Vis profil
« Svar #25 på: januar 16, 2009, 15:28:13 pm »

Kaller meg også veteran da jeg fikk min første boble i 1988 og medlem i VWACM siden da...

Vi kan jo konkurrere om dette Reiel. Jeg fikk berryl hjem sommeren -86. dvs. berryl var da en pen 61 modell. og ble spleiset med den 58 modellen han er i dag.
Altså, mine første biler sommeren 86. Jeg har begynt å innse at alderen trenger seg på her også Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Torgeir
Global moderator
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil WWW
« Svar #26 på: januar 16, 2009, 19:53:01 pm »

Søster søster!!!   Gammern på  Svar #8 har nok desverre gjordt på seg... kanskje dere kan sende inn noen pleiere for å bytte bleie??
Loggført

Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
FreddyB
Supermedlem

Toidi - men omvendt.

Vis profil
« Svar #27 på: januar 16, 2009, 20:09:19 pm »

Ta med høgtrykkspylar! Kan trengast..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.

Vis profil WWW
« Svar #28 på: januar 16, 2009, 20:45:39 pm »

Jeg har vært med siden Oslo VW-klubb sitt forum, hele VW2you-perioden, og fra dag 1 på VWNorge som moderator for "originalprat". Jeg har hele tiden hatt samme nick.

Forumene har gjort at jeg har fått uløp for innestengte folkevogntanker på dagtid også. Da slipper jeg å plage kollegaene "hele tiden"Glad
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
vwfreak
Supermedlem

Vis profil
« Svar #29 på: januar 17, 2009, 10:40:16 am »

Synes det er bra at hele vwnorge er samlet, men jeg likte tuju bedre. Har sikkert mye å si med at familiesituasjonen de siste årene har endret seg og oversikten ikke er like lett og opprettholde på alt som skjer.
Vet  ikke når jeg registrerte meg på tuju, men var relativt tidlig.
Her på Vwnorge er jeg innom ett par 5 minuttere om dagen og det blir med det og skriver sjeldent innlegg.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Sider: [1] 2
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!