puma trøbbel, igjen.. he he
Knechten:
Sitat fra: per på januar 14, 2008, 13:36:26 pm
Hva med de kaster shimsene man fikk kjøpt i "gamle" dager ? Mvh.Per.
Caster shimsene dytter hjulet ennå lenger fram, men er nyttige av andre årsaker. Hva slags dekk/felg oppsett har du?
Med f.eks. 145/65-15 skal du senke MYE før det subber, og jeg tror balljointen går i vranglås før det. På en usmalna balljoint er dekkvalg helt avgjørende ift subbing. Smalna fortilling vil heller ikke hjelpe stort ift lyktebrønnen.
wonderboy:
den står på originale vinterdekk.. så de er ganske høye tror jeg.. jeg tenkte å montere 135/70 dekk siden jeg tror mine 155 firestone f-560 er for høye de også.. så tror nok at dekk skal prøves før det skal bestilles spindler... ang lyktebrønner, så er ikke det det støste problem.. de kan moddes... er ikke helt sikker ,men vil tro at senke satsene på puma er like på alle pumaer.. min er helt i bånn nå.. og som sagt da stopper hjul i skjermkant og lykte brønn.. derav noe høye hjul...
Knechten:
Sitat fra: wonderboy på januar 14, 2008, 14:03:56 pm
den står på originale vinterdekk.. så de er ganske høye tror jeg.. jeg tenkte å montere 135/70 dekk siden jeg tror mine 155 firestone f-560 er for høye de også.. så tror nok at dekk skal prøves før det skal bestilles spindler... ang lyktebrønner, så er ikke det det støste problem.. de kan moddes... er ikke helt sikker ,men vil tro at senke satsene på puma er like på alle pumaer.. min er helt i bånn nå.. og som sagt da stopper hjul i skjermkant og lykte brønn.. derav noe høye hjul...
Da løser du hele problemet med å bytte dekk, jeg hadde 135/70 på min 66 og kunne slippe den helt ned, men med vinterdekk måtte forstillinga heves nesten helt opp igjen. Du bør holde deg til 145 eller smalere på felger med "normal" offset. Har du byttet til bærekuler med lengre vandring? Vær ellers obs på at styringa kan låse seg i fart når du treffer en dump. Ikke noe hyggelig =) Balljointen har en tendens til å ikke trives når den ligger helt nede og hviler på bærekulene med maks utslag. Dette finner du ut av med litt testing. Den setter seg ganske mye også hvis Pumaen er relativt ny.
wonderboy:
forrige eier sier det er montert endeledd for senking.. hvordan ser man dette.. den hvile ganske mye på leddene nå også.. hva gjør at den låser seg evt.. noe som kan forebygges evt.. hjelper det med de lengre typer endeledd? min puma er ikke ny, men den er meget stiv.. det har den alltid vært..
Knechten:
Sitat fra: wonderboy på januar 14, 2008, 14:21:48 pm
forrige eier sier det er montert endeledd for senking.. hvordan ser man dette.. den hvile ganske mye på leddene nå også.. hva gjør at den låser seg evt.. noe som kan forebygges evt.. hjelper det med de lengre typer endeledd? min puma er ikke ny, men den er meget stiv.. det har den alltid vært..
Ikke så lett å se, men de har større utslagsvinkel. Problemet er at geometrien er ganske ute og kjøre når den er så lav, så med pumaen helt nede på balljoint er det vel tilnærmet null fjæring... Eneste veien ut av det er nok å kombinere med senkespindler. Når kulene har fullt utslag så har de fullt utslag, ikke så mye å gjøre med det =) I tillegg får bærekulene dine kort levetid hvis de står i helspenn hele tiden, i verste fall knekker de. Jeg kunne ikke kjøre med min bil helt i bunnen, selv med senkekuler fordi styringa hengte seg opp og det kjentes ut som noe stod i spenn. Det er ikke å anbefale, så hvis bilen blir tung på rattet, løft den litt opp igjen. Du får uansett ikke lowrider stuk med kun puma.
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side
[*] Forrige side