TomR
|
 |
« på: januar 16, 2009, 14:07:43 pm » |
|
Har skrapa av tørr tectyl og er nå nede på fin hvit originallakk i innerskjermer - men vil behandle dette igjen - men først et strøk ovatrol i bånn. Så et par strøk med arcanol med skumgummirull og 30% ovatrol - på topp vil jeg legge en voksbasert greie - ikke tynnebasert da denne vil koke med underlaget.
Noen som har et tips på "fin voksbasert greie"?
|
|
« Siste redigering: januar 16, 2009, 19:05:20 pm av TomR »
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #1 på: januar 16, 2009, 15:04:09 pm » |
|
Vet at Teroson hadde et product som var suverent for noen år siden (når jeg solgte sånt). Lurer på om det het Wax rett og slett? Prøvde å google litt på Teroson, men fant ikke noe lett. Men kontakt en litt bilrekvisita eller tre så er nok sjansen der for at de fører Teroson. Den ble levert både i spray og i litersboks for understellssprøyte.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #2 på: januar 16, 2009, 16:14:05 pm » |
|
Autoutstyr AS har solgt Teroson til meg.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Blaasarn
Medlem
  
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten
|
 |
« Svar #3 på: januar 16, 2009, 18:04:50 pm » |
|
Würth har noe som heter "BODY" på sprayboks. Ble anbefalt dette på et verksted, og Har selv sprayet dette på 1303'en.
tror ikke det skal koke?
|
|
|
Loggført
|
Mvh. Eskil Eltoft VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil  VW 1300, 1969 - Selges Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil Mazda 323 1990 - Bilcross-bil Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: januar 16, 2009, 18:42:42 pm » |
|
Jeg har ett spann med "Mike Sanders" understellsbeskyttelse/hulrom. Søk på det så ser du hva det er.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #5 på: januar 16, 2009, 19:00:15 pm » |
|
Voksbasert er uansett og anbefale, det vil holde seg "mykt" slik at det kan flekse sammen med underlaget. Veldig mye av det man får av produkter for undersbehandling i dag er voksbasert, de har gått bort fra tynnerbaserte. Miljø og stakkar'n som skal stå og sprøyte det på osv...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #6 på: januar 17, 2009, 01:12:09 am » |
|
Bitum(bitium?)-basert er det det samme som tynnerbasert?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #7 på: januar 17, 2009, 01:21:24 am » |
|
Bitumen er det andre typen ja. Det man skal være obs på er at om man bruker voks utenpå bitumen så kan den voksbaserte reagere og sprekke opp. Så trekker vann seg innenfor, og det blir værre enn om man ikke hadde understellsbehandlet! Men det beste er og får bort alt det gamle, og benytte voksbasert.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #8 på: januar 17, 2009, 01:27:26 am » |
|
Så bitum er den dårlege varianten?!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #9 på: januar 17, 2009, 01:41:08 am » |
|
Var i hvertfall det jeg lærte når jeg solgte denslags...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
BOBLI
Supermedlem
    
Innlegg: 756
Bosted: ØRSKOG
|
 |
« Svar #10 på: januar 17, 2009, 20:15:13 pm » |
|
Prøv WURTH sine produkter,meget gode erfaringer  - SKS Steinslagbeskyttelse - BODY 5000 - Karosseribeskyttelse
|
|
|
Loggført
|
73 1303S GL
73 T2 DOKA +4748273889 Tidligere biler; 52 T1,54 T1,62»Herbie»65-68-69,T1,78Sika,T3Camper,T2Delux
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #11 på: januar 17, 2009, 21:09:25 pm » |
|
jeg har brukt body5000 fra wurth i innerskjermene mine, og lakkert utenpå, med sort bengalakk for å få en blank flate som er lett å holde ren
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #12 på: januar 20, 2009, 01:07:13 am » |
|
Denne her - gir den gulskjær på lyse flater eller er den ok til slikt bruk? Mener dette er databladet på den: http://tds.loctite.com/tds5/docs/PROTECTIVEW-EN.PDFAutoutstyr AS har solgt Teroson til meg.
|
|
« Siste redigering: januar 20, 2009, 01:26:44 am av TomR »
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Blaasarn
Medlem
  
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten
|
 |
« Svar #13 på: januar 21, 2009, 00:45:34 am » |
|
Enig! Har brukt stort sett bare merket würth under hele prosjektet. Sprayet med body 5000 i innerskjermene og der skjermene er skrudd fast, mattet dette med sandpapir slik at det ikke skulle synes. dette området fikk lakk over seg, og per dags dato ser jeg ingen reaksjoner! 
|
|
|
Loggført
|
Mvh. Eskil Eltoft VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil  VW 1300, 1969 - Selges Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil Mazda 323 1990 - Bilcross-bil Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #14 på: januar 21, 2009, 14:32:12 pm » |
|
Et tips kan være å blande farge i bodyskydds'n før du sprøyter med det. Man klarer sjelden å treffe fargen helt siden man går ut i fra sort eller hvit body, men til gjenngjeld vil det ikke bli så synlig om lakken man legger utenpå blir slitt bort. Fordrer selvsagt at man har dertil egnet sprøye, ev dyser om sprøyte.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|