Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« på: januar 16, 2009, 17:50:55 pm » |
|
Obs, obs, ikke slett denne. Delene skal faktisk monteres på luftkjølt, så det er relevant!  Er på jakt etter bakbremser til Porsche 924 Turbo (lurer på om de satt på tidlige 944 også), hvor caliperholder / bakplate er i stål. Takknemlig for tips om biler på huggerier eller kontakt med noen som har.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #1 på: januar 16, 2009, 22:53:08 pm » |
|
Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord. Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #2 på: januar 16, 2009, 22:57:51 pm » |
|
er ikke 924T og 944 NA samme bremsene da ??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #3 på: januar 16, 2009, 23:15:54 pm » |
|
Etter litt frem og tilbake på diverse forum og nettsider så er vel konklusjonen at de er like ja. DVs, helt sikker er jeg ikke? På 924T så er bakplata/caliperfestet i stål, mens jeg er litt usikker på om det er i alu på 944N/A?
Pål, prøver å finne Asbjørn jeg. Dersom han ikke skulle ha delene liggende så sier jeg ja takk til en annonse på Porscheforumet. Har du felgene ennå? Det har ikke blitt handlet bil ennå, men nå nærmer det seg!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #4 på: januar 16, 2009, 23:17:36 pm » |
|
luerer på om stål/alu er aVhengig av årsmod. Har noen bremser som har holdere av alu. mener disee er fra 83-85.?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #5 på: januar 16, 2009, 23:19:03 pm » |
|
Åpen for tips, så om noen av dere Porsche eksperter har oversikten over hvilke 944 som har rette deler så fyr løs! 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #6 på: januar 16, 2009, 23:58:57 pm » |
|
Her er en oversikt over armer/bremser bak til porsche 924 og 944 :
Vanlig Porsche 924 = helt lik irs armer boble bortsett fra indre foring Porsche 924 S ,Porsche 924 Turbo og Porsche 944 N/A 82-85,5 mod har alle stålarmer med samme ventilerte skiver bak Porsche 944 Turbo 86 mod only, har aluarmer med samme bredde som stålarmene og har tykkere skiver og firestemplede calipere Porsche 944 N/A 87mod. og nyere har aluarmer med bredere sporvidde og ellers ca. like bremser som eldre N/A Porsche 944 Turbo 87 mod og nyere har aluarmer med bredere spporvidde og firestemplede calipere , Porsche 944 Turbo S har i tillegg litt kraftigere bremser enn vanlig turbo (+ stivere dempere og tykkere stabstag) , men dette var oxo på noen få "vanlige" turbo da disse hadde såkalt M30-sportspakke.
For å få på nyere enn 87 mod armer så må det i tillegg til andre deler benyttes transporter drivakslinger, men her blir jo oxo sporvidde betydelig bredere...
Bremser med holdere av alu er på alle årsmodeller til 944...
Når det gjelder foran, så må det maskineres et eller annet uansett hvilke modell vw og porschedeler som skal brukes (hvis du skal ha Porsche-skiver/nav). Ikke noe direkte bolt on her, selv om noen av "comboene" ikke krever alt for mye jobb, problemet er godkjennig på dette ...
|
|
« Siste redigering: januar 17, 2009, 01:45:41 am av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #7 på: januar 17, 2009, 00:07:29 am » |
|
Tenkte jeg skulle få til noe sånt Roar - http://www.germanlook.com/Forums/showthread.php?t=8127&highlight=412Her er det bakbremser på type 4 uten så stor modifisering, og ingen sveising. Foran skal det vel også være "ganske" bolt on fra 944, trenger bare overganger på lagre.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #8 på: januar 17, 2009, 00:32:54 am » |
|
noen som har delenummer på disse : "Porsche 944 Turbo 86 mod only, har aluarmer med samme bredde som stålarmene og har tykkere skiver og firestemplede calipere"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #9 på: januar 17, 2009, 01:19:05 am » |
|
Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord. Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da  Lurer på om du kanskje mener Asbjørn Olafsen, Pål? Bare i tilfelle trykkfeildjevelen har slått til igjen... 
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #10 på: januar 17, 2009, 01:24:23 am » |
|
Ja, så bli enige da! 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #11 på: januar 17, 2009, 01:59:39 am » |
|
Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord. Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da  Lurer på om du kanskje mener Asbjørn Olafsen, Pål? Bare i tilfelle trykkfeildjevelen har slått til igjen...  Ja, du har sikkert rett
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #12 på: januar 17, 2009, 02:00:40 am » |
|
Har du felgene ennå? Det har ikke blitt handlet bil ennå, men nå nærmer det seg!
om det er telephone felgene så har jeg de
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #13 på: januar 17, 2009, 02:02:59 am » |
|
Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord. Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da  Lurer på om du kanskje mener Asbjørn Olafsen, Pål? Bare i tilfelle trykkfeildjevelen har slått til igjen...  Ja, du har sikkert rett Yes, you were right again, you were wrong 
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #14 på: januar 17, 2009, 02:04:03 am » |
|
Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord. Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da  Lurer på om du kanskje mener Asbjørn Olafsen, Pål? Bare i tilfelle trykkfeildjevelen har slått til igjen...  Ja, du har sikkert rett Yes, you were right again, you were wrong  Han er snekker, bor i sandefjord, kjørte vito og kjøpte min sorte 55 oval. That's all I know 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #15 på: januar 17, 2009, 02:11:33 am » |
|
Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord. Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da  Lurer på om du kanskje mener Asbjørn Olafsen, Pål? Bare i tilfelle trykkfeildjevelen har slått til igjen...  Ja, du har sikkert rett Yes, you were right again, you were wrong  Han er snekker, bor i sandefjord, kjørte vito og kjøpte min sorte 55 oval. That's all I know  Var for ca 3 -4 år siden innom han og så på en sølv met. 1303S med 1700 Porschemotor og turbo som han skulle selge... Fin bil... men han nevnte på å kanskje beholde den sjøl og bytte ut motoren med en med noe større slagvolum og 5-trinnskasse..
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #16 på: januar 17, 2009, 02:22:46 am » |
|
Telephone'ne er fortsatt aktuelle. Men det skjer litt mye på nyåret, så det må bare få sattseg litt her!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Mr.Bubblehead
|
 |
« Svar #17 på: januar 17, 2009, 07:31:48 am » |
|
BIL1DIN Molde skal ha en 944 stående. Ring og spør etter Harald.
|
|
|
Loggført
|
Member of The Split Cruisers.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #18 på: januar 17, 2009, 08:04:53 am » |
|
Asbjørn er litt av en type, først solgte han 03 turbo motoren, og bilen fikk 2332 og femtrinn berg, så solgte han bilen og beholdt kassa og motor. Som han satte i gamlebilen Pål, så kjøpte han en 55 oval som fikk motoren, og solgte den komplett. Så gikk femtrinn kassa til TomR og inn i bilen til flyttet et monster av en type4 som henger bak på en kasse av kaliber. Bremsene til Pål er nok long gone, sist jeg så bilen hadde den 993 bremser rund baut. Nå venter vi på at dobbel A-arms forstillingen skal dukke opp i posten...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #19 på: januar 17, 2009, 11:35:06 am » |
|
944.na 82-85 er det enkleste og bruke...sporviden blir forandret men du får det til og bli godkjent.det fikk jeg hvertfall... foran blir at nytt så her er det sikkert mange måter og gjøre det på. ta kontakt med b.t og ha en dialog med dem om va du skal gjøre.. mye bedre det en bare og komme og si..jeg har gjort det her og skal godkjenne det..
|
|
« Siste redigering: januar 17, 2009, 11:38:24 am av roadster72 »
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #20 på: januar 17, 2009, 12:20:38 pm » |
|
Roadster72:Nå er det egentlig ingen nødvendighet med godkjenning, men om det lar seg gjøre så er jo det en bonus. Det skal se så orginalt ut, at de som tar pkk annet hvert år ikke kommer til å tenke over/bry seg. Etter mange timer med surfing på nettet så ser det ut til at både foran og bak skal kunne gå an å få til som bolt on, med hjelp av foringer til lager foran og en adapter/spacer bak. Det skal på en 412, på T1 med IRS er det jo enklere bak.
JHU: Er du sikker på at han ikke har bremsene liggende?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #21 på: januar 18, 2009, 00:58:34 am » |
|
JHU: Er du sikker på at han ikke har bremsene liggende?
Jeg ringer han i morgen og spør.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #22 på: januar 18, 2009, 11:56:53 am » |
|
Takker og bukker...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #23 på: januar 18, 2009, 18:31:29 pm » |
|
De var solgt, og han mente det var Moon her på forumet som kjøpte de.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|