mai 06, 2025, 13:42:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bakbremser til Porsche 924T  (Lest 4042 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: januar 16, 2009, 17:50:55 pm »

Obs, obs, ikke slett denne. Delene skal faktisk monteres på luftkjølt, så det er relevant!  Blunker

Er på jakt etter bakbremser til Porsche 924 Turbo (lurer på om de satt på tidlige 944 også), hvor caliperholder / bakplate er i stål. Takknemlig for tips om biler på huggerier eller kontakt med noen som har.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: januar 16, 2009, 22:53:08 pm »

Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord.

Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 16, 2009, 22:57:51 pm »

er ikke 924T og 944 NA samme bremsene da ??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #3 på: januar 16, 2009, 23:15:54 pm »

Etter litt frem og tilbake på diverse forum og nettsider så er vel konklusjonen at de er like ja. DVs, helt sikker er jeg ikke? På 924T så er bakplata/caliperfestet i stål, mens jeg er litt usikker på om det er i alu på 944N/A?

Pål, prøver å finne Asbjørn jeg. Dersom han ikke skulle ha delene liggende så sier jeg ja takk til en annonse på Porscheforumet. Har du felgene ennå? Det har ikke blitt handlet bil ennå, men nå nærmer det seg!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 16, 2009, 23:17:36 pm »

luerer på om stål/alu er aVhengig av årsmod.
Har noen bremser som har holdere av alu. mener disee er fra 83-85.?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: januar 16, 2009, 23:19:03 pm »

Åpen for tips, så om noen av dere Porsche eksperter har oversikten over hvilke 944 som har rette deler så fyr løs!   Blunker
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 16, 2009, 23:58:57 pm »

Her er en oversikt over armer/bremser bak til porsche 924 og 944 :

Vanlig Porsche 924 = helt lik irs armer boble bortsett fra indre foring
Porsche 924 S ,Porsche 924 Turbo og Porsche 944 N/A 82-85,5 mod har alle stålarmer med samme ventilerte skiver bak
Porsche 944 Turbo 86 mod only, har aluarmer med samme bredde som stålarmene og har tykkere skiver og firestemplede calipere
Porsche 944 N/A 87mod.  og nyere har aluarmer med bredere sporvidde og ellers ca. like bremser som eldre N/A
Porsche 944 Turbo 87 mod og nyere har aluarmer med bredere spporvidde og firestemplede calipere , Porsche 944 Turbo S har i tillegg litt kraftigere bremser enn vanlig turbo (+ stivere dempere og tykkere stabstag) , men dette var oxo på noen få "vanlige" turbo da disse hadde såkalt M30-sportspakke.

For å få på nyere enn 87 mod armer så må det i tillegg til andre deler benyttes transporter drivakslinger, men her blir jo oxo sporvidde betydelig bredere...

Bremser med holdere av alu er på alle årsmodeller til 944...

Når det gjelder foran, så må det maskineres et eller annet uansett hvilke modell vw og porschedeler som skal brukes (hvis du skal ha Porsche-skiver/nav). Ikke noe direkte bolt on her, selv om noen av "comboene" ikke krever alt for mye jobb, problemet er godkjennig på dette ...
« Siste redigering: januar 17, 2009, 01:45:41 am av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #7 på: januar 17, 2009, 00:07:29 am »

Tenkte jeg skulle få til noe sånt Roar - http://www.germanlook.com/Forums/showthread.php?t=8127&highlight=412

Her er det bakbremser på type 4 uten så stor modifisering, og ingen sveising. Foran skal det vel også være "ganske" bolt on fra 944, trenger bare overganger på lagre.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 17, 2009, 00:32:54 am »

noen som har delenummer på disse :
"Porsche 944 Turbo 86 mod only, har aluarmer med samme bredde som stålarmene og har tykkere skiver og firestemplede calipere"

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #9 på: januar 17, 2009, 01:19:05 am »

Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord.

Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da Glad

Lurer på om du kanskje mener Asbjørn Olafsen, Pål? Bare i tilfelle trykkfeildjevelen har slått til igjen... Blunker
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #10 på: januar 17, 2009, 01:24:23 am »

Ja, så bli enige da!    Osteaktig
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: januar 17, 2009, 01:59:39 am »

Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord.

Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da Glad

Lurer på om du kanskje mener Asbjørn Olafsen, Pål? Bare i tilfelle trykkfeildjevelen har slått til igjen... Blunker

Ja, du har sikkert rett
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #12 på: januar 17, 2009, 02:00:40 am »

Har du felgene ennå? Det har ikke blitt handlet bil ennå, men nå nærmer det seg!

om det er telephone felgene så har jeg de
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #13 på: januar 17, 2009, 02:02:59 am »

Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord.

Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da Glad

Lurer på om du kanskje mener Asbjørn Olafsen, Pål? Bare i tilfelle trykkfeildjevelen har slått til igjen... Blunker

Ja, du har sikkert rett

Yes, you were right again, you were wrong Gliser
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #14 på: januar 17, 2009, 02:04:03 am »

Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord.

Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da Glad

Lurer på om du kanskje mener Asbjørn Olafsen, Pål? Bare i tilfelle trykkfeildjevelen har slått til igjen... Blunker

Ja, du har sikkert rett

Yes, you were right again, you were wrong Gliser

Han er snekker, bor i sandefjord, kjørte vito og kjøpte min sorte 55 oval. That's all I know Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #15 på: januar 17, 2009, 02:11:33 am »

Jeg hadde slike bremser på en oval og om jeg husker riktig, så var de til 924T og 944. Ikke S eller T. Bremsene skal være plukket av ovlen og mulig han som har bilen i dag har bremsene ennå. JHU kanskje har mer kontaktinfo. Men han heter Asbjørn Olausen og bor i sandefjord.

Eller så kan jeg legge inn ø.kjøp anonnse for deg på Porscheforumet. Hvis ikke du kan gjøre det selv da Glad

Lurer på om du kanskje mener Asbjørn Olafsen, Pål? Bare i tilfelle trykkfeildjevelen har slått til igjen... Blunker

Ja, du har sikkert rett

Yes, you were right again, you were wrong Gliser

Han er snekker, bor i sandefjord, kjørte vito og kjøpte min sorte 55 oval. That's all I know Glad

Var for ca 3 -4 år siden innom han og så på en sølv met. 1303S med 1700 Porschemotor og turbo som han skulle selge...
Fin bil... men han nevnte på å kanskje beholde den sjøl og bytte ut motoren med en med noe større slagvolum og 5-trinnskasse..
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #16 på: januar 17, 2009, 02:22:46 am »

Telephone'ne er fortsatt aktuelle. Men det skjer litt mye på nyåret, så det må bare få sattseg litt her!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Mr.Bubblehead
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Bodø


Vis profil WWW

« Svar #17 på: januar 17, 2009, 07:31:48 am »

BIL1DIN Molde skal ha en 944 stående.
Ring og spør etter Harald.
Loggført

Member of The Split Cruisers.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #18 på: januar 17, 2009, 08:04:53 am »

Asbjørn er litt av en type, først solgte han 03 turbo motoren, og bilen fikk 2332 og femtrinn berg, så solgte han bilen og beholdt kassa og motor. Som han satte i gamlebilen Pål, så kjøpte han en 55 oval som fikk motoren, og solgte den komplett. Så gikk femtrinn kassa til TomR og inn i bilen til flyttet et monster av en type4 som henger bak på en kasse av kaliber. Bremsene til Pål er nok long gone, sist jeg så bilen hadde den 993 bremser rund baut. Nå venter vi på at dobbel A-arms forstillingen skal dukke opp i posten...
Loggført

Speed is no substitute for direction
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #19 på: januar 17, 2009, 11:35:06 am »

944.na 82-85 er det enkleste og bruke...sporviden blir forandret men du får det til og bli godkjent.det fikk jeg hvertfall... foran blir at nytt så her er det sikkert mange måter og gjøre det på. ta kontakt med b.t og ha en dialog med dem om va du skal gjøre.. mye bedre det en bare og komme og si..jeg har gjort det her og skal godkjenne det..
« Siste redigering: januar 17, 2009, 11:38:24 am av roadster72 » Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #20 på: januar 17, 2009, 12:20:38 pm »

Roadster72:Nå er det egentlig ingen nødvendighet med godkjenning, men om det lar seg gjøre så er jo det en bonus. Det skal se så orginalt ut, at de som tar pkk annet hvert år ikke kommer til å tenke over/bry seg. Etter mange timer med surfing på nettet så ser det ut til at både foran og bak skal kunne gå an å få til som bolt on, med hjelp av foringer til lager foran og en adapter/spacer bak. Det skal på en 412, på T1 med IRS er det jo enklere bak.

JHU: Er du sikker på at han ikke har bremsene liggende?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #21 på: januar 18, 2009, 00:58:34 am »

JHU: Er du sikker på at han ikke har bremsene liggende?

Jeg ringer han i morgen og spør.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #22 på: januar 18, 2009, 11:56:53 am »

Takker og bukker...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: januar 18, 2009, 18:31:29 pm »

De var solgt, og han mente det var Moon her på forumet som kjøpte de.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!