mai 05, 2025, 11:41:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: bytte støtstangrør med motor i bil???  (Lest 2044 ganger)
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« på: januar 21, 2009, 19:58:55 pm »

tenkte å spare meg for litt knoting, er det noen som vet om kjøleblekk og varmepotter må demonteres for å løsne toppene og bytte støtstangrør med motoren i bilen? tips runt dette emne mottas med takk. Bilen:1978 transporter, motor:2.0 type4

 
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #1 på: januar 21, 2009, 20:09:10 pm »

Du trenger ikke å løsne toppene,  du må skru av vippearmene og trekke ut støtstangsrørene gjennom toppene. Vær nøye når du skal sette rørene tilbake sånn at du ikke skader pakningene for da lekker de igjen. Rørene skal bare presses inn .
Loggført
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #2 på: januar 21, 2009, 20:20:15 pm »

Du trenger ikke å løsne toppene,  du må skru av vippearmene og trekke ut støtstangsrørene gjennom toppene. Vær nøye når du skal sette rørene tilbake sånn at du ikke skader pakningene for da lekker de igjen. Rørene skal bare presses inn .

så det er ikke samme patent som T1 motor?
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 21, 2009, 20:50:08 pm »

Vel... vw hadde nok lært av sine feil, når de bygde T4 motoren...  Osteaktig  Så nei, det er ikke slik som på T1  Gliser
Loggført

Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: januar 21, 2009, 20:53:31 pm »

Altså, rørene trekkes ut gjennom toppen, det er bare å ta av dekselet som ligger på toppen.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 21, 2009, 20:55:40 pm »

Ja, som 71kg sa.... ta av toppdekslene OG vippearmene, ut med støtstenger og ut med rørene!
Loggført

jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #6 på: januar 21, 2009, 21:22:42 pm »

da var de gamle røra ute, makan til fremskritt.... Sjokkert takk for hjelpa sparte meg for noen timer skruing der gitt Glad


* DSC01234 [800x600].JPG (85.04 KB, 800x600 - vist 259 ganger.)
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #7 på: januar 30, 2010, 23:36:54 pm »

dette er jo ikke noe problem da man får kjøpt 2-delte aluminiumsrør med pakninger å fjærer, som man bare dytter sammen for så å slippe ut når di er på plass! csp lager ett fint sett, og de er heller ikke dyre, og funker vel på både t1 og t4 motor;)
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
fantstein
Seniormedlem
****
Innlegg: 481
Bosted: hjemme hos meg selv


Fantstein


Vis profil
« Svar #8 på: januar 31, 2010, 12:05:09 pm »

kurrant jobb dette
Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
         Member#2
    (The official Toer.)
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
         it`s the smell
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!