juni 16, 2024, 19:34:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justering og montering av 1,25:1 vippearmer  (Lest 1211 ganger)
ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« på: januar 31, 2009, 17:57:49 pm »

Har skaffet meg 1,25:1 vippearmer og lurer på hvordan man justerer disse rett.. Hvordan monteres disse korrekt og hvordan justerer man de korrekt? Motoren er en 1600
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 31, 2009, 19:23:45 pm »

Kjøp deg en god bok først av alt.. feks. denne
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,11490.0.html
Flere gode motortråder her inne:
Endre her bruker vel 1:1,4, spørs vel hvor nøyaktig du ha tenkt å være.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26.450.html
Viktig med rett vippearmsgeometri. 1,25 skal jo være "bolt-on", men hva er nå det?
Loggført
ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« Svar #2 på: januar 31, 2009, 19:35:15 pm »

Ja, sto at di er bolt on. Fikk vippearmene ferdig montert på "vippearmsstaget" (usikker på den rette termen her). Har noen et godt tips på hvordan jeg får løs de boltene som holdt fast det gamle vippearmopplegget? Viser seg at jeg må bytte disse med lengre bolter som fulgte med og da må jeg vel shims i tillegg for å få rette høyden.
Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #3 på: januar 31, 2009, 19:40:12 pm »

prøv å dra til to muttere mot hverandre på pinnebolten og så skru ut pinneboltene.. har gjort det mange ganger på andre bolter som har sitti...

lykke til Blunker Blunker
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 31, 2009, 19:40:38 pm »

Kontramutter ja, ja da får du de løs. Sjekk samtidig med føleblad at det er riktig sideveis klaring mellom vippearmene og at de treffer riktig på ventilene. Så er det å måle ut lengden på støtstengene... bolt-on, tja - kanskje det går? Du får legge ut bilder og spørsmål så får du nok svar!
Loggført
ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« Svar #5 på: januar 31, 2009, 19:45:55 pm »

Bol-on kan vel være egentlig så mangt.. Blunker Men kontramutter blir tatt i bruk. Skulle egentlig ha kommet på det selv.. :p Må forske på saken imorgen..
Men vis vippearmene blir bygd ut, som det ser ut til å bli, vil ikke da det bli trngt om plassen for dekselet?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!