kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #30 på: februar 03, 2009, 23:18:44 pm » |
|
563887 er stemplet inn i karosseriet. det var kjell roar som hjalp meg til å finne ut produksjonsmåned og år på thesamba.com sa han. han kom fram til august 53? på plaketten over der står det fahrgestellnr 10634043 og det samme står i vognkort?
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
ole-mog
Supermedlem
    
Innlegg: 651
Bosted: røyken (buskerud )
|
 |
« Svar #31 på: februar 03, 2009, 23:19:06 pm » |
|
Jeg må bare få låv å gratulere jeg å. Kjempe flott bil. Jeg stemmer for at du skulle holdt denne original, men det er mitt syn på det. Her erd et dine meninger som teller. Stå på 
|
|
|
Loggført
|
-------------------------------- Røyken & Omegn Aircoolers. -------------------------------- 73`Bay 62`T1 1200 Delux Beryllgrønn 73`1303s 61`råtte 69`original  
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #32 på: februar 03, 2009, 23:19:54 pm » |
|
Angående taktrekket ditt bak, det ser ut som om pappen som har blitt brukt, har vært litt for tynn, og så har den brekt, og trekket har løsna. Bytt pappen, der, og heng det opp igjen. Jeg blingsa visst på Thesamba, og leste motornummer isteden. Din er produsert i april 54. Da skal du ikke ha startknapp, og fargen er Texasbrun. Forklarer jo litt, det! Beklager.  hehe slikt kan skje! takk.  men allikevel forklarer det jo ikke hvilken farge de har brukt på bilen da? for de har jo ikke brukt samme farge som inni. kanskje de har prøvd å mikse selv, men bommet?
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #33 på: februar 03, 2009, 23:20:58 pm » |
|
... Misunnelig! DRITFIN boble! 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #34 på: februar 03, 2009, 23:21:21 pm » |
|
563887 er stemplet inn i karosseriet. det var kjell roar som hjalp meg til å finne ut produksjonsmåned og år på thesamba.com sa han. han kom fram til august 53? på plaketten over der står det fahrgestellnr 10634043 og det samme står i vognkort?
Det var mange innlegg på en gang (fin bil veit du). Jeg har blingsa på thesamba, så bilen din er produsert i april 54 (se mitt forrige innlegg). Fargeforskjellen tror jeg bare skyldes tidens tann. Tror nok en brun farge blir litt nedtonet med årene. Det at den blei førstegangsregistrert i Holmestrand, tyder på at gamle Vike i Hof hadde rett, da han sa det var den første bilen han solgte. Hof hørte til Holmestrand reg.distrikt. før.
|
|
« Siste redigering: februar 03, 2009, 23:24:11 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
58orgbug
Supermedlem
    
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #35 på: februar 03, 2009, 23:23:18 pm » |
|
gratulere med en vakker doning ja, nå er det bare å vaske og polere å ta en motor og bremseservice så er det klart for treff til våren. legg gjerne in flere bilder også, lekkkert, lykke til med vedunderet.
|
|
|
Loggført
|
FOLLO VW KLUBB
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #36 på: februar 03, 2009, 23:24:47 pm » |
|
563887 er stemplet inn i karosseriet. det var kjell roar som hjalp meg til å finne ut produksjonsmåned og år på thesamba.com sa han. han kom fram til august 53? på plaketten over der står det fahrgestellnr 10634043 og det samme står i vognkort?
Opplysningene du fikk stemmer nok ikke. 627 475 er første understell i april 54, og din er 634 043. Dette stemmer perfekt ift karosserinummer også. Soleklart en 54 modell.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #37 på: februar 03, 2009, 23:33:49 pm » |
|
Opplysningene du fikk stemmer nok ikke. 627 475 er første understell i april 54, og din er 634 043. Dette stemmer perfekt ift karosserinummer også. Soleklart en 54 modell.
som han skrev over hadde han blingset. det kan skje selv den beste! 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #38 på: februar 03, 2009, 23:36:32 pm » |
|
Det var jo litt av ein bil å komme over Gratulerar og lykke til 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #39 på: februar 03, 2009, 23:36:44 pm » |
|
Opplysningene du fikk stemmer nok ikke. 627 475 er første understell i april 54, og din er 634 043. Dette stemmer perfekt ift karosserinummer også. Soleklart en 54 modell.
som han skrev over hadde han blingset. det kan skje selv den beste!  Så det for sent dessverre  . Jeg var litt raskt ute med innlegget dessverre 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #40 på: februar 03, 2009, 23:40:53 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: februar 03, 2009, 23:42:42 pm av kammiz »
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Silver (Kristoffer Lindh)
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 378
Bosted: Sarpsborg
|
 |
« Svar #41 på: februar 03, 2009, 23:50:11 pm » |
|
Det er styresnekka de som svetter. Ingen stor sak men jeg ville overhalt den. Konge bil 
|
|
|
Loggført
|
 kristoffer(at)lindh.no Tlf: 92806127
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #42 på: februar 03, 2009, 23:52:50 pm » |
|
aha, da er det jo ingen krise egentlig! men det betyr vel at jeg må etterfylle litt på denne da vil jeg tro? og da er det vel et påfyllingshull på selve snekka på midten der?
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold
|
 |
« Svar #43 på: februar 04, 2009, 07:17:36 am » |
|
aha, da er det jo ingen krise egentlig! men det betyr vel at jeg må etterfylle litt på denne da vil jeg tro? og da er det vel et påfyllingshull på selve snekka på midten der?
dette var morro,knall fin bil  , et tips er å kjøpe en repp bok fra haines (kanskje ikke riktig skrevet)der står det meste
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #44 på: februar 04, 2009, 08:48:12 am » |
|
takk igjen alle sammen men ang styresnekka, er det den på første bildet? hvordan kan det være vått helt på andre siden også? spør sikkert dumt her nå kanskje men.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Rune
Seniormedlem
   
Innlegg: 463
Bosted: Hamar
Tlf: 97753310
|
 |
« Svar #45 på: februar 04, 2009, 09:05:27 am » |
|
At snekka svetter i bunn er ganske vanlig. Du kan plukke den opp og bytte simringene. Det er ikke all verdens jobb. Det ser også ut til at fettet i forstillingen har begynt å svette ut litt. Bruk ei fettpresse og fyll i fett i alle niplene.. Når det gjelder fargen har jeg samme sak med min. Også texas brun. Den ble lakkert i 87 og de har heller ikke truffet fargen helt spot on..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #46 på: februar 04, 2009, 09:10:36 am » |
|
Knallfin bil. Men en snn historie på bilen ville selv jeg vært redd for å kappe for mye i den.. Men din bil. Grattis!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Peder
|
 |
« Svar #47 på: februar 04, 2009, 09:13:18 am » |
|
fargen på bilen din ligner litt på min. kanskje noen hakk mørkere. min er L98Z .agate brown met. gratulerer forresten. kjempefin god stand a gitt:)
|
|
|
Loggført
|
Vw Boble type 1 1965 Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #48 på: februar 04, 2009, 09:19:11 am » |
|
Knallfin bil. Men en snn historie på bilen ville selv jeg vært redd for å kappe for mye i den.. Men din bil. Grattis!!
jeg tenker i dine baner Epsen, jeg ville beholdt den orginal. Men man gjør som man vil og den har selvsagt stort potensiale so en looker..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #49 på: februar 04, 2009, 09:19:41 am » |
|
Trur jeg har originalt rep.sett til styresnekke liggende på delelageret om du trenger det.....
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
    
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #50 på: februar 04, 2009, 09:28:42 am » |
|
Hoho, dette var en lekker bil!  Håper du beholder den sånn og ikke omlakkerer den i oransje og slenger i seter fra en Saab e.l. 
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #51 på: februar 04, 2009, 10:23:10 am » |
|
Gratulerer med flott bil! Jeg for min del var aldri i tvil om at det er en 54-modell:)
Få med deg Kjell Roar på en gjennomgang du, da får du helt sikkert hjelp til å smøre opp forstilling og sjekke ut mer teknisk.
Dette er en anstendig gammel dame som må stelles med omhu.
Hvor mye inngrep er det med air-ride-kit egentlig?
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #52 på: februar 04, 2009, 10:26:40 am » |
|
Trur jeg har originalt rep.sett til styresnekke liggende på delelageret om du trenger det..... aha, det høres ikke dumt ut! hva skal du ha for det?
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #53 på: februar 04, 2009, 10:28:50 am » |
|
Trur jeg har originalt rep.sett til styresnekke liggende på delelageret om du trenger det..... aha, det høres ikke dumt ut! hva skal du ha for det? Skal en tur ut på delelageret i løpet av dagen og sjekke at jeg har for sikkerhets skyld. Dyrt blir det uansett ikke .. 
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #54 på: februar 04, 2009, 10:30:00 am » |
|
ang ombygging til air-ride får du ifølge airkewled.com bolt-on kits til denne bilen. jeg akter uansett ikke å gjøre inngrep som ikke kan reverseres. har skjønt settet kan komme i konflikt med varmepottene, men å fjerne disse vil jo ikke være et irreverserbart inngrep. ang å beholde bilen original, det er ikke aktuelt å gjøre i mine øyne, da jeg synes retro look er fett og senk+felg er et must. men som sagt, det skal være reverserbart slik at jeg når jeg blir "gammel" kan gjøre den original igjen om jeg ønsker.  det skal ihvertfall sies sikkert at det blir ikke gjort endringer på interiør, annet enn muligens å få i et mer originalt taktrekk og det blir garantert ikke noen lakkering i annen farge eller saab-seter osv.  skal høre med kjell roar om han vil bli med meg på oppstart av bilen jeg!
|
|
« Siste redigering: februar 04, 2009, 10:32:46 am av kammiz »
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #55 på: februar 04, 2009, 10:30:17 am » |
|
Trur jeg har originalt rep.sett til styresnekke liggende på delelageret om du trenger det..... aha, det høres ikke dumt ut! hva skal du ha for det? Skal en tur ut på delelageret i løpet av dagen og sjekke at jeg har for sikkerhets skyld. Dyrt blir det uansett ikke ..  takk 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #56 på: februar 04, 2009, 10:34:03 am » |
|
Grattis med kjempe flott bil i en utrolig fin farge!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #57 på: februar 04, 2009, 11:28:03 am » |
|
Tak trekket er nok ganske org. Vet 54'n til Thomas som nå eies av alask har ganske likt trekk i taket.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #58 på: februar 04, 2009, 11:30:29 am » |
|
Er ikke mye bolt on de løsningen jeg har sett på biler i NOrge - så dette ville jeg sjekket nøye før jeg satte igang var jeg deg  Og taktrekkt ditt er nok originalt  ang ombygging til air-ride får du ifølge airkewled.com bolt-on kits til denne bilen. jeg akter uansett ikke å gjøre inngrep som ikke kan reverseres. har skjønt settet kan komme i konflikt med varmepottene, men å fjerne disse vil jo ikke være et irreverserbart inngrep. ang å beholde bilen original, det er ikke aktuelt å gjøre i mine øyne, da jeg synes retro look er fett og senk+felg er et must. men som sagt, det skal være reverserbart slik at jeg når jeg blir "gammel" kan gjøre den original igjen om jeg ønsker.  det skal ihvertfall sies sikkert at det blir ikke gjort endringer på interiør, annet enn muligens å få i et mer originalt taktrekk og det blir garantert ikke noen lakkering i annen farge eller saab-seter osv.  skal høre med kjell roar om han vil bli med meg på oppstart av bilen jeg!
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #59 på: februar 04, 2009, 11:33:21 am » |
|
Er ikke mye bolt on de løsningen jeg har sett på biler i NOrge - så dette ville jeg sjekket nøye før jeg satte igang var jeg deg  Og taktrekkt ditt er nok originalt  ang ombygging til air-ride får du ifølge airkewled.com bolt-on kits til denne bilen. jeg akter uansett ikke å gjøre inngrep som ikke kan reverseres. har skjønt settet kan komme i konflikt med varmepottene, men å fjerne disse vil jo ikke være et irreverserbart inngrep. ang å beholde bilen original, det er ikke aktuelt å gjøre i mine øyne, da jeg synes retro look er fett og senk+felg er et must. men som sagt, det skal være reverserbart slik at jeg når jeg blir "gammel" kan gjøre den original igjen om jeg ønsker.  det skal ihvertfall sies sikkert at det blir ikke gjort endringer på interiør, annet enn muligens å få i et mer originalt taktrekk og det blir garantert ikke noen lakkering i annen farge eller saab-seter osv.  skal høre med kjell roar om han vil bli med meg på oppstart av bilen jeg! "Bolt-on" er et like vidt begrep som "strøken" vil jeg si.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
|