kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #60 på: februar 04, 2009, 11:41:55 am » |
|
så det var faktisk slik fleece-lignende taktrekk i 50-talls bobler?? det hadde jeg aldri tippet. kjell roar mener det kunne være kona til Flåtten som sydde trekket da han hadde hørt at hun gjorde slike jobber. ang senking, jeg har thomas sandberg som teknisk konsultør når det kommer til air-rides, han kjøpte weld-on kit til bilen sin. skal ikke begi meg ut på noe som medfører inngrep i chassi osv. uansett er det min bil og jeg gjør som jeg vil. må det sveises fast en brakett her eller der ser jeg ikke problemet. den kan jo fjernes den også. men IKKE la dette bli en diskusjon. 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #61 på: februar 04, 2009, 11:53:34 am » |
|
lekker bil... brunt blir aldri feil, en eier i holmestrand? hvem hvar det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #62 på: februar 04, 2009, 12:07:50 pm » |
|
lekker bil... brunt blir aldri feil, en eier i holmestrand? hvem hvar det?
Det lurer jeg på også, derfor er det greit å få en utskrift av gammelt reg. kort. Bilen sto hos Haslestad bilverksted i Hof første gang jeg så den, sikkert på slutten av 80 tallet, da blei den solgt til Flåtten som pusset den opp. Ifølge gamle Vike var dette den første bobla han solgte, han dreiv litt med bilsalg til hof'inger ved siden av verkstedet. Tror nok Vike samlet på seg denne bilen, og solgte den til Flåtten som var en gammel bekjent fra Jespersen & Thon. Da jeg spurte, var det ingen interresse i å selge den til meg. Og jeg hadde jo en oval allerede. Når det gjelder fettet på forstillinga, har nok fettet skilt seg pga elde. Pump inn nytt fett, og vask av det gamle.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Brezelkäfer
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 274
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #63 på: februar 04, 2009, 14:34:13 pm » |
|
Det ser ut til at karosserinummeret ditt starter med 563xxx. Det betyr at karosseriet er produsert en gang i april fordi første karosseri i april 1954 var: 558 719.  Du mener vel mars 1954? I følge mine papirer begynner karosserinummeret i april 1954 på 573 917 og mars på 558 718. Men det er jo mulig jeg har feil  Men uansett en fantastisk flott originalbil, gratulerer så mye!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #64 på: februar 04, 2009, 14:55:11 pm » |
|
Det ser ut til at karosserinummeret ditt starter med 563xxx. Det betyr at karosseriet er produsert en gang i april fordi første karosseri i april 1954 var: 558 719.  Du mener vel mars 1954? I følge mine papirer begynner karosserinummeret i april 1954 på 573 917 og mars på 558 718. Men det er jo mulig jeg har feil  Men uansett en fantastisk flott originalbil, gratulerer så mye! Karosserinummeret slutter på 573917 sist i april, den begynner ikke. Alle datoene i denne lista fra Thesamba er sluttdatoer. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Brezelkäfer
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 274
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #65 på: februar 04, 2009, 16:03:00 pm » |
|
Ok bøyer meg i støvet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #66 på: februar 04, 2009, 16:28:57 pm » |
|
det er kun på vw forumet at folk faktisk BRYR seg om slike ting som denne detaljen med produksjonsmåned. det varmer meg. 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
laksen
Medlem
  
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal
|
 |
« Svar #67 på: februar 04, 2009, 16:36:19 pm » |
|
det er kun på vw forumet at folk faktisk BRYR seg om slike ting som denne detaljen med produksjonsmåned. det varmer meg.  Vet ikke jeg. Bare vent til de skal bestemme hvordan bilen skal se ut  Bl.a meg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #68 på: februar 04, 2009, 17:05:28 pm » |
|
Vet ikke jeg. Bare vent til de skal bestemme hvordan bilen skal se ut  Bl.a meg  spørs hvem jeg hører på da, dere eller meg selv. 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Uvdal
Nybegynner

Innlegg: 47
Bosted:
|
 |
« Svar #69 på: februar 04, 2009, 18:55:28 pm » |
|
Nyyydelig bil. Håper du gjør med den som DU føler for..Det viktigste er at du blir fornøyd 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem
    
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal
Ny motor :-)
|
 |
« Svar #70 på: februar 04, 2009, 20:33:26 pm » |
|
Du har kjøpt en meget pen bil  . Gratulere med handelen. Mvh Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #71 på: februar 04, 2009, 21:34:51 pm » |
|
Kjenner jeg blir misunnelig! Nydelig bil som ser ut til å være i svært god stand. Blir nok en rå restolooker dette 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #72 på: februar 06, 2009, 00:20:26 am » |
|
her er ca noe slikt jeg går for: 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #73 på: februar 06, 2009, 00:21:47 am » |
|
Er bare å få kjøpt en 4-5" smal forstilling, 4,5" og deep 6" Fuchs her 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #74 på: februar 06, 2009, 00:39:29 am » |
|
hva er årsaken til at man korter inn forstilling? for å få svingt under skjermen? eller pga hjula man vil ha på? en kombinasjon? hehe
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
FUSENTAST
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted:
Trønder i eliksir
|
 |
« Svar #75 på: februar 06, 2009, 00:44:29 am » |
|
her er ca noe slikt jeg går for:  Lars G: var ikke så dum den der...? Kammiz: lykke til med lakken....er nok en drøy jobb å få den brune til å bli blå...
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #1
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #76 på: februar 06, 2009, 00:46:59 am » |
|
Du smaler inn forstillinga for å kompensere for droppa spindler (som bygger endel utover), felger med ikke optimalt innpress og for å få bedre sving ved drøy senking og for å få hjula langt inn i skjermene (noen syns det er über kult)
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #77 på: februar 06, 2009, 07:44:32 am » |
|
Den blå der var nydelig! Blir din nesten slik i brun, ja da kommer jeg til å gråte i glede foran pc'n!
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #78 på: februar 06, 2009, 08:20:01 am » |
|
Den blå der var nydelig! Blir din nesten slik i brun, ja da kommer jeg til å gråte i glede foran pc'n!
Og ennå finere hadde det vært med detaljerte Fuchs og ikke krom  Dette blir nok en nydelig bil som du kan felle mange tårer over EB  hehe
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #79 på: februar 06, 2009, 10:11:36 am » |
|
det skal ikke være krom fuchs nei, det skal være disse:  og selvsagt skal bilen forbli brun, skal alldeles ikke lakkere den blå! brun er så mye kulere.  men er usikker på om jeg skal ha us-fangere. (det er det de heter de som har sånne bøyler på?) jeg synes de er kulere enn de uten bøyle egentlig. og så gangstercap seff.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #80 på: februar 06, 2009, 10:30:01 am » |
|
Amerikanske fangere kom vel med 56-modellen, gjorde de ikke? Originalpolitiet får legge meg i jern om jeg tar feil!
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #81 på: februar 06, 2009, 11:02:07 am » |
|
Amerikanske fangere kom vel med 56-modellen, gjorde de ikke? Originalpolitiet får legge meg i jern om jeg tar feil!
Du har heilt rett!  Bilen min er den 30. bilen som kunne leveres med US-fanger fra fabrikk (fra 4.august 1955), men det var en option på bobler i USA før det, sikkert noe som VW i USA fikk laget og solgte. US-fangerene skal ha et ekstra støttestag, og ekstra hull i karosseriet/skjermer til disse. Men man behøver ikke å sette på de øvre støttestaga hvis man vil slippe å borre hull i bilen. Jeg har ikke borret disse ekstra hullene i min.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #82 på: februar 06, 2009, 11:22:06 am » |
|
Om man har us-fangere på bil med lavt monterte hjertebaklys så forsvinner lysene bak fangern! Må ikke gjemme vekk den fine stjerten  Var det første jeg bytta på min ihvertfall Smalna forstilling, 1-2 hakk bak og fuchs på denne blir nydelig 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #83 på: februar 06, 2009, 11:23:51 am » |
|
Ta heller av støtfangerhornene og bare ha en clean fanger...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand
SCC EVENT
|
 |
« Svar #84 på: februar 06, 2009, 11:40:46 am » |
|
Har lest imellom tråden din nå, dette ser ut som en veldig bra bil. Høres bra ut de planene dine også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #85 på: februar 06, 2009, 12:22:13 pm » |
|
Om man har us-fangere på bil med lavt monterte hjertebaklys så forsvinner lysene bak fangern! Må ikke gjemme vekk den fine stjerten  Var det første jeg bytta på min ihvertfall Smalna forstilling, 1-2 hakk bak og fuchs på denne blir nydelig  så mine lys blir skjult bak hvis jeg bruker us-fangere altså? da er det ikke aktuelt. da forblir det som det er. 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #86 på: februar 06, 2009, 13:05:14 pm » |
|
Stemmer. Lysa på 56-modellen står 6 cm høyere, så de skal synes over US-fangeren. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #87 på: februar 06, 2009, 14:04:48 pm » |
|
lysene jeg har er kulere enn us-fangeren, så det blir et enkelt valg. hehe. dessuten trodde jeg egentlig at us-fangeren var på 54 mod også, men bare i usa. siden det er nyere er det jo ikke like kult å ha det på.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Berglund
Medlem
  
Innlegg: 216
Bosted: Åsgårdstrand
|
 |
« Svar #88 på: februar 06, 2009, 23:42:28 pm » |
|
Dette blir nok en tøff bil når du er ferdig. Den blå på bildet over her,er jo helt riktig. Original bil,bare laav,med kule hjul,gangstercap,og matchende takgrind Stå på! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #89 på: februar 08, 2009, 01:28:14 am » |
|
Ta heller av støtfangerhornene og bare ha en clean fanger...
Hva med å la det være akkurat slik det er? Er ikke alltid helt på trynet det lr 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
|