kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #240 på: februar 18, 2009, 15:43:14 pm » |
|
har lest litt og sett en del på bilder nå ja.  blir nok 4" og senkespindler.  kjøper når jeg skal til usa til sommeren. tar forstillinga som ekstrabaggasje på vei hjem. 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #241 på: februar 18, 2009, 18:04:57 pm » |
|
Jeg vil anbefale deg 2" senkeforstilling - det er en utprøvd sak på alle felger jeg har sett i Norge - vet kun om et sett felger som krever mer enn 2". 4" korta forstilling har ikke noe for seg - samme hva andre "forståsegpåere" her på forumet sier - i rest my case  Kjøper du 4" og det kommer for langt inn i skjermen og ikke blir fornøyd og skal selge den her på forumet så tipper jeg at ingen av de som har tipsa deg om den forstillinga er kjøpere. Mulig jeg pisser i buksa her nå - men det er deilig med en gang - og jeg bryr meg lite om hva som skjer når det blir kaldere. Ikke lev ut andres våte drømmer med å kjøpe 4" korta forstilling - jeg vet IKKE om noen vw produserte felger som krever 4" korting og havner der de skal... Du står fortsatt selvsagt fritt til å velge det du vil, men dette er mitt råd - lykke til med prosjektet videre  Ikke for at resalg av forstillinga til denne bilen har noe med selve prosjektet å gjøre, men jeg kan forsikkre om at verken 3,4 eller 5" innkorta linkpin forstillinger er spesielt vriene å få solgt  Det er faktisk noe av det som er LETT å selge til luftkjølt vw. Lettere en å få solgt feks bredda stålfelger. Kan ha noe med at det allerede finnes mange felger der ute og ikke fult så mange korta forstillinger.
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #242 på: februar 18, 2009, 20:37:20 pm » |
|
folk har jo 7,5" osv, så føler heller ikke at 4" er overkill 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #243 på: februar 18, 2009, 20:59:19 pm » |
|
På min 61' med senkespindler, CSP ventilerte skiver og repro 5x15" raderfelger, så må jeg minst ha 4" smala forstilling. Skulle helst hatt 5".
Det er sagt før, kjøp felger først. Eller om du har kunnskapen, finn ET på de felgene du ønsker deg legg på hva spindlene bygger og regn deg frem til den ideelle forstillingen for deg.
Superfin bil!!
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #244 på: februar 18, 2009, 21:22:44 pm » |
|
folk har jo 7,5" osv, så føler heller ikke at 4" er overkill  4" er ikke overkill! Med senkespindler som du også ønsker er det snakk om en 3" innkorting fra spindel til spindel. Sammenligner man dette da med en 2 innkorta med orginalspindler så er forskjellen kun 12,7 mm pr side, noe som igjen er next2nothing! Kjør på med de delene du selv synes ser riktige ut! Glem oss andre "forstå seg påere" 
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #245 på: februar 18, 2009, 23:05:32 pm » |
|
tingen er at jeg vil senke bilen før jeg kjøper felger, rett og slett for å få looken raskest mulig.  har ikke råd til alt på en gang.. hehe. det kan også være at jeg lar den beholde originalfelgene en liten stund, tiden vil vise.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #246 på: februar 18, 2009, 23:21:00 pm » |
|
tingen er at jeg vil senke bilen før jeg kjøper felger, rett og slett for å få looken raskest mulig.  har ikke råd til alt på en gang.. hehe. det kan også være at jeg lar den beholde originalfelgene en liten stund, tiden vil vise. Da er det bedre å spare og vente. Og heller bruke tiden du sparer penger til å finne ut hvordan du egentlig vil ha bilen. Og da først og fremst felgvalg. Da det har størst innvirkning på hvilke deler du må ha for å få ønsket utseende. Min bil er i verson 3 nå... Så jeg kan fortelle av erfaring at det koster å endre ting underveis..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #247 på: februar 18, 2009, 23:36:53 pm » |
|
hvis jeg skal ha andre felger, så blir det fuchs. hvilken dim og et anbefaler dere da? har ikke helt funnet noen side som forteller hvilken et de leveres med.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #248 på: februar 18, 2009, 23:42:15 pm » |
|
4.5x15 foran og 6x15 bak er mye brukt. Jeg har tenkt og bruke 4.5x15 foran og 8x16 bak - bare for å være litt annerledes! 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #249 på: februar 19, 2009, 13:14:13 pm » |
|
4.5x15 foran og 6x15 bak er mye brukt. Jeg har tenkt og bruke 4.5x15 foran og 8x16 bak - bare for å være litt annerledes!  synes ikke helt boble kler særlig breie felger, rett og slett fordi hjula får så mye camber ved senking bak.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #250 på: februar 19, 2009, 13:21:14 pm » |
|
Sant nok, men jeg kommer ikke til å kjøre med noe mer enn 195/65x15 på dem - selv om det er smalt i forhold til felgen!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #251 på: februar 19, 2009, 13:31:07 pm » |
|
Sant nok, men jeg kommer ikke til å kjøre med noe mer enn 195/65x15 på dem - selv om det er smalt i forhold til felgen!
dekkstrekk er alltid kult!  hehe har 175/50 på 8x13 på en '69 kadett jeg pusser opp.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #252 på: februar 19, 2009, 13:33:10 pm » |
|
Kom også over noen 165/35(?)x17 dekk på nettet, det kunne vært heftg på en oval! Kan ev poste bilde senere, sitter ikke på egen pc nå...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #253 på: februar 20, 2009, 14:47:44 pm » |
|
dette er da altså ca målet mitt ang bobla  
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #254 på: februar 20, 2009, 16:04:40 pm » |
|
Sweet minus takgrind og caps(smaken er som...)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #255 på: februar 20, 2009, 16:06:23 pm » |
|
Sweet minus takgrind og caps(smaken er som...)
fant desverre ikke øyelokk på den siden, ellers hadde det vært det også på den! 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #256 på: februar 20, 2009, 17:20:35 pm » |
|
Sweet minus takgrind og caps(smaken er som...)
x2, synes og at du burde hatt krom lykteringer foran .... men,, din bil,, så du som bestemmer... uansett flott vogn 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #257 på: februar 20, 2009, 19:12:05 pm » |
|
Sweet minus takgrind og caps(smaken er som...)
x2, synes og at du burde hatt krom lykteringer foran .... men,, din bil,, så du som bestemmer... uansett flott vogn  har jo krom lykteringer jeg da..  men kunne ikke velge det på den siden som jeg laget bildet på.  og jepp, jeg bestemmer 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #258 på: februar 20, 2009, 22:58:56 pm » |
|
Sweet minus takgrind og caps(smaken er som...)
x2, synes og at du burde hatt krom lykteringer foran .... men,, din bil,, så du som bestemmer... uansett flott vogn  har jo krom lykteringer jeg da..  men kunne ikke velge det på den siden som jeg laget bildet på.  og jepp, jeg bestemmer  Litt sånn Opel stuk...? 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #259 på: februar 21, 2009, 00:00:29 am » |
|
Litt sånn Opel stuk...?  hehe tja kanskje det? 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #260 på: februar 21, 2009, 00:02:23 am » |
|
Kunne ikke dy meg, siden Arnstein istemte i stilen! Men liker'n jeg også....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #261 på: februar 21, 2009, 11:22:46 am » |
|
finnes det gangstercap som ikke krever borring?? har sett noen som det står "drilling required" og det er ikke helt aktuelt synes jeg!
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
frodeah
Medlem
  
Innlegg: 158
Bosted: Krokstadelva, Buskerud
|
 |
« Svar #262 på: februar 21, 2009, 12:07:04 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: februar 21, 2009, 12:11:04 pm av frodeah »
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #263 på: februar 21, 2009, 13:38:35 pm » |
|
den så bra ut! takk! 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #264 på: februar 21, 2009, 14:39:06 pm » |
|
ska du ha skiholdere bak da? 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #265 på: februar 22, 2009, 01:16:46 am » |
|
ska du ha skiholdere bak da?  nei, det er jo ingen vinterbil så det passer seg ikke helt synes jeg.  hehe
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #266 på: februar 22, 2009, 01:39:18 am » |
|
|
|
« Siste redigering: februar 23, 2009, 19:18:25 pm av kammiz »
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #267 på: februar 22, 2009, 01:46:19 am » |
|
Den ser utrolig flott ut da! Nydelig  Får en stor klump i magen når jeg ser for meg denne med øyelokk og en ny repro caps  Men bilen er din 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #268 på: februar 22, 2009, 01:54:30 am » |
|
Herregud kor deilig denne bilen er 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #269 på: februar 22, 2009, 02:07:18 am » |
|
det har ikke helt gått opp for meg hvor bra denne bilen er enda! *lykkelig*
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
|