SplitMan
Moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« på: februar 10, 2009, 14:21:51 pm » |
|
Er det noen som kjenner en god kilde til gummipakninger / overhalingssett til 4-boltede originale Split boble hjulsylindre? Jeg trenger og det haster.... Takk.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #1 på: februar 10, 2009, 14:48:12 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Eldiablo
Seniormedlem
   
Innlegg: 286
Bosted: Hamar
Torgrim tlf. 970 71 771
|
 |
« Svar #2 på: februar 10, 2009, 14:49:01 pm » |
|
Prat med Isak (91769936) han har akkurat gjort en bremserunde på sin 50 mod. Mulig han har noe, eller vet hvor..
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) | o \/ o | (o)=|=(o) [o\|_|_|/o]
tWolf - Part of the AirWolfs crew
|
|
|
SplitMan
Moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #3 på: februar 10, 2009, 14:51:55 pm » |
|
Takk. Her har de til 19mm ser jeg. Men er det ikke ulik diameter fram og bak på Split Bobla? Ø
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #4 på: februar 10, 2009, 14:56:34 pm » |
|
Er det noen som kjenner en god kilde til gummipakninger / overhalingssett til 4-boltede originale Split boble hjulsylindre? Jeg trenger og det haster.... Takk.
Skal du på vinterferie med splitt  Mener jeg ringte Christoffersen & Bekken (Mekonomen) i Oslo i sin tid. Tror de kunne skaffe deler og evt. overhale. Bak er det 17(?)mm pumper og de lages ikke repro meg bekjent... Gratis var det ikke, men skal det være originalt er det ofte ikke det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #5 på: februar 10, 2009, 15:08:34 pm » |
|
Jeg har pratet med de om det samme. Da gjaldt det hovedsylinderen til splitt. Man kunne da kjøpe en ny og fin en et annet sted, og i tillegg spandere middag ute på familien for den prisen firmaet skulle ha. Men skarre værrra orrrginalt så.....
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #6 på: februar 10, 2009, 16:06:30 pm » |
|
Det selges fra tid til annen overhalte sylindere til splitt på feks thesamba, utført av noen som er lønnet etter andre tariffer enn de norske. Kan være litt å spare hvis du skal ha alle 4. I mitt hodet tror jeg at tallet 10 000 NOK har brent seg fast, og det var for å overhale 4 hjulsylindre og sko om OG bremsesko til alle 4 hjula hos C&B. Kan ha vært inkludert overhaling av master også. Bare for å gi deg et tall  Men skal du alikevel ikke ha de originale, kan du kjøpe repro 19 mm fra Stoddard. Skal du bare ha rep deler mener jeg at C&B kunne skaffe dette.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
Moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #7 på: februar 10, 2009, 16:24:49 pm » |
|
Jeg har kjempefine originale sylindre, jeg vil bare bytte gummien på dem. Og jeg gjør detgjerne selv.
Så - for å oppsummere: 19mm overhalingssett kan jegkjøpe fra Stoddard. 17mm sett finnes ikke??
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Mr.Bubblehead
|
 |
« Svar #8 på: februar 10, 2009, 19:08:49 pm » |
|
Skulle visst dette før da jeg har en haug med forskjellige typer gummi i mange forskjellige dim. Men de er på verkstedet. Har vel noen få her i byen, men trenger da dim..
Kent
|
|
|
Loggført
|
Member of The Split Cruisers.
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #9 på: februar 10, 2009, 20:16:02 pm » |
|
Hvis du har ALT bortsett fra gummien, så kan Mekonomen (Chr. og Bekken) hjelpe deg  Jeg kjøpte korrekt ATE 19 mm (1950-1953) hovedpumpe der til ågerpris i sommer og spurte om dette da. De har all gummi på hylla. Den ser ikke identisk ut det originale, men passer og er av bra kvalitet - påstår de. Fjærer, plast og stempler må skaffe selv. Fireboltspumpene får du repro i 19mm, men ikke 17mm. Jeg har kjempefine originale sylindre, jeg vil bare bytte gummien på dem. Og jeg gjør detgjerne selv.
Så - for å oppsummere: 19mm overhalingssett kan jegkjøpe fra Stoddard. 17mm sett finnes ikke??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #10 på: februar 12, 2009, 18:35:26 pm » |
|
Ring Hamar Bremseservice 625 25215... De har utført mirakler før de 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Morten
VSN
Medlem
    
Innlegg: 139
Bosted: Lierskogen
|
 |
« Svar #11 på: februar 12, 2009, 23:51:58 pm » |
|
Hei Øystein Jeg kjøpte både 17 og 19 mm gummi hos Mekonomen/Cluch og brems (gml. Chr. & Bekken) for noen år siden, de har nok fortsatt. Skulle det knipe har jeg fortsatt liggende de jeg kjøpte. Morten
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rune
Seniormedlem
   
Innlegg: 463
Bosted: Hamar
Tlf: 97753310
|
 |
« Svar #12 på: februar 12, 2009, 23:55:50 pm » |
|
Ring Hamar Bremseservice 625 25215... De har utført mirakler før de  Men det er lenge siden..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Isak
Medlem
  
Innlegg: 104
Bosted: Ottestad
|
 |
« Svar #13 på: februar 13, 2009, 00:17:52 am » |
|
Dette er standard størrelser. Jeg overhalte mine 4bolt hjulsylindre hos Hamar Bremseservice og han sier at det er uproblematisk å skaffe pakninger.
Så vidt jeg vet er Hamar Bremseservice nå nedlagt, men han har kjøpt deler fra Christoffersen og Bekken. Snakk med Ole Bekken, så hjelper han deg sikkert.
Men: Er ikke sylinderne bak 16 mm eller riktigere 5/8 tommer? (Tyskerne er jo ikke så glad i tommer, men dette er faktisk og så vidt jeg vet 5/8" eller altså 15,875 mm, selv om sylinderne er stemplet 16 mm)
Korriger om jeg tar feil!
Mvh ISAK
|
|
« Siste redigering: februar 13, 2009, 00:21:11 am av Isak »
|
Loggført
|
Type 1 1950 Type 1 1968 Type 2 1966 ambulanse
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #14 på: februar 13, 2009, 00:34:33 am » |
|
Du har helt rett! Det er jeg som husker riv ruskende galt. 17,5 kom først med zwitteren. For å gjøre det hele enda mer innviklet skjedde følgende skille: Ved chassis nr 167 890 i 1950: Sylinderne bak ble endret fra 19,5 til 15,9. Master ble mindre også - fra 22,2mm til 19,5mm. Sånn går det når man har skrudd på 53 og 51 med få års mellomrom... Er visst blitt helt surrete på mine gamledager...  Dette er standard størrelser. Jeg overhalte mine 4bolt hjulsylindre hos Hamar Bremseservice og han sier at det er uproblematisk å skaffe pakninger.
Så vidt jeg vet er Hamar Bremseservice nå nedlagt, men han har kjøpt deler fra Christoffersen og Bekken. Snakk med Ole Bekken, så hjelper han deg sikkert.
Men: Er ikke sylinderne bak 16 mm eller riktigere 5/8 tommer? (Tyskerne er jo ikke så glad i tommer, men dette er faktisk og så vidt jeg vet 5/8" eller altså 15,875 mm, selv om sylinderne er stemplet 16 mm)
Korriger om jeg tar feil!
Mvh ISAK
|
|
« Siste redigering: februar 13, 2009, 00:40:26 am av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #15 på: februar 18, 2009, 11:08:34 am » |
|
Så vidt jeg vet er Hamar Bremseservice nå nedlagt, men han har kjøpt deler fra Christoffersen og Bekken.
Korriger om jeg tar feil!
Mvh ISAK
Hamar Bremseservice lever, i nye lokaler ved Hamar Flyplass. Innkjøring Vognvegen ved Gjennvinningsstasjon.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Rune
Seniormedlem
   
Innlegg: 463
Bosted: Hamar
Tlf: 97753310
|
 |
« Svar #16 på: februar 18, 2009, 11:49:30 am » |
|
Så vidt jeg vet er Hamar Bremseservice nå nedlagt, men han har kjøpt deler fra Christoffersen og Bekken.
Korriger om jeg tar feil!
Mvh ISAK
Hamar Bremseservice lever, i nye lokaler ved Hamar Flyplass. Innkjøring Vognvegen ved Gjennvinningsstasjon. Samme fyren? Begynner ikke han å bli litt opp i åra?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lundby
Supermedlem
    
Innlegg: 2098
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #17 på: februar 18, 2009, 11:55:33 am » |
|
Han kan nok slutte og jobbe hvis han vil,greia er vel at det er han som har pappirene og godkjenninger.
|
|
|
Loggført
|
bergrenner TLF 90910383
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #18 på: april 12, 2010, 12:41:42 pm » |
|
Regner med at det er 19 foran og 17 bak på pumpene på de sylindrene med 2 festebolter og?
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #19 på: april 12, 2010, 16:11:02 pm » |
|
sjekk denne http://bvk.lmk.no/annonser.htmeller hør og med cltch & brems i drammen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jehoey
Juniormedlem
 
Innlegg: 55
Bosted: Otta
|
 |
« Svar #20 på: april 12, 2010, 20:00:25 pm » |
|
Om du ikke finner andre steder!
Finn ut hva du har . Jeg mener at du har 16,00 mm bak - 19,05 mm foran
Repsett til disse ligger som originaldel Wolfsburg på Classic Parts Center.
Alternativ er 15,87 bak - Om det haster kan jeg ringe og få klarert, og sendt de kjapt .
|
|
« Siste redigering: april 12, 2010, 20:07:05 pm av jehoey »
|
Loggført
|
|
|
|
nime
Supermedlem
    
Innlegg: 1115
Bosted:
|
 |
« Svar #21 på: april 02, 2012, 22:58:17 pm » |
|
Jeg skal snart igang med renovering av bremser på Zwitter'n (mars 1953). Bilen har ikke vært i bruk siden 1972, så den bør ha unngått saltet vei. Jeg er så heldig at jeg har 4-boltede hjulsylindre rund baut og håpet er at de fortsatt er brukbare, men det vet jeg jo ikke før jeg får demontert.
- Er det noen som selger nye hjulsylindre og/eller rep.sett? - Er det forskjell på dim. foran og bak, eller er det identisk? - Hvilken masterpumpe bør jeg velge for å gå over til 2-krets?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nime
Supermedlem
    
Innlegg: 1115
Bosted:
|
 |
« Svar #22 på: april 26, 2013, 00:08:46 am » |
|
Jeg skal snart igang med renovering av bremser på Zwitter'n (mars 1953). Bilen har ikke vært i bruk siden 1972, så den bør ha unngått saltet vei. Jeg er så heldig at jeg har 4-boltede hjulsylindre rund baut og håpet er at de fortsatt er brukbare, men det vet jeg jo ikke før jeg får demontert.
- Er det noen som selger nye hjulsylindre og/eller rep.sett? - Er det forskjell på dim. foran og bak, eller er det identisk? - Hvilken masterpumpe bør jeg velge for å gå over til 2-krets?
TTT - ting tar tid  Har nå fått løsnet hjulsylindre og innmaten i disse, ser ikke så verst ut, og satser på at en honing gjør susen her. Det er forresten ikke vanskelig å få tak i rep.sett fra USA for en billig penge, om du ikke MÅ ha ATE.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #23 på: april 26, 2013, 08:03:17 am » |
|
Kom i farten på at det er svenske som gjør bra overhalingsjobb. Husker ikke hva han het, men mener prisene og kvaliteten var god. Spør evt Morten på forumet her, han husker det nok.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|