Vær tapper, gjør et forsøk!

Tror du kommer langt med å oppføre deg som en helt normal person, nå kjenner ikke jeg deg, men det er du sikkert. Besserwissere som kommer inn fra 20000 fot, klar til å slå idiotkontrolløren i hodet med "boken", tror jeg ikke kommer spesielt godt ut av det. Det er jo ikke en mannjevning vi snakker om, tvert i mot skal kontrolløren faktisk sette SIN SIGNATUR på at DIN BIL er forsvarlig å bruke i trafikken, var dette min jobb ville jeg tenkt meg godt om for å si det sånn...
Hvis Møller-dokumentene forteller hva VW sier at de som fabrikant godtar, da må jo det tas hensyn til. Alt annet må vi kunne dokumentere at er tilfredsstillende sikkert. Kontrolløren er som regel mer utdannet til å godkjenne biler enn oss, vi legfolk har ikke samme forståelse av hva som er en trygg bil. At de ikke aner hva som gjør en luftkjølt VW deilig er en annen sak

Som regel tror jeg de heller vil synes det er litt kjekt å få sjekke en flott gammel folkevogn enn en råtten Hyundai...
Det sto nettopp endel om det du lurer på i en annen tråd her. Sjekk regelverket i forhold til årsmodell og ta med deg det du har. Hot-rodene er godkjent sånn fordi det var andre regler den gang de var nye... på tredvetallet. Finner du rette typen går dette helt greit, og dere diskuterer/sjekker dere gjennom de tingene som trengs. Er bilen tipp-topp ellers, tror jeg de fleste innser at det er bedre med en lett modifisert/modernisert bil enn en rusten og sliten skraphaug. Kan hende er det smart å få rettet opp alle ting som ellers ville trekke ned - ujevne bremser, slarkete styring, slitte foringer osv.
Du blir nok verken skutt, prylt eller avlivet på bestialske måter - det værste som kan skje er at de ler deg rått og åndsvaksfullt opp i ansiktet, og du må bestille ny time... I så fall er det bare å bite i seg, det finnes andre trafikkstasjoner i landet. Ønsker deg lykke til - forstår at du er spent, men det går nok bra, skal du se!