Lid
Supermedlem

|
 |
« på: februar 12, 2009, 15:21:12 pm » |
|
Noen som vet hvor mye dette senker? Jeg må senke ca 5 tommer på bilen min, Csp fjærene tar ca 2 " men hvor mye tar Golf Fjærbein og kan jeg bruke Csp fjærer på disse. Noen som har peil?. Finnes jo langt dyrere løsninger også, men lurer på å teste dette først.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem

Min Cornerstone
|
 |
« Svar #1 på: februar 12, 2009, 19:48:08 pm » |
|
Golf beina tar ca 10 cm pluss eventuell justering på disse... Keep in mind at du antagelig ikke kan bruke orginale golf bein da fjærskåla antagelig tar borti felgen, se på ett orgianlt 03 bein og sjekk hvordan fjærskåla nesten tar borti felgen orginalt.
Mitt tips justerbare: golf bein... sikkert flere brukte å få tak i og billige er dem nye også... om dem er litt billig kvalitet så er vel dette neppe ett problem da golfen jo er en del tyngre foran.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem

Min Cornerstone
|
 |
« Svar #2 på: februar 25, 2009, 09:08:48 am » |
|
Har du fått prøvd ut noe Lid?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lid
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: februar 25, 2009, 09:36:12 am » |
|
hehe nei går litt smått som vanlig hos meg. Først er det EU kontroll så fort snøen går. Og det kan bli en stund til jeg får opp garasjeporten. Så jeg for nok ikke begynt å senke og slikt før i Mai. Men som det fremgår av bildet, holder det ikke med CSP fjærer på denne. Og det er litt synd for det den er godkjent med det i vognkortet. Men Jeg skal ha på 7" ATS med spacer så det er mulig det går med golfbein?. Skal ha 4cm cupleppe på yttersiden. Men det er bare å diskutere teori her.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lid
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: februar 25, 2009, 09:39:07 am » |
|
her ser man at man nesten kan bosette en hel familie inn under skjermen, den er skyhøy. Nå kan det skyldes nye fjærer og støtdempere kanskje. På den andre 03en min passet Cspfjærene fint nemlig. Hadde håpet at det gikk bedre med csp og rød koni. Ligger flere bilder her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10215.0.html
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem

Min Cornerstone
|
 |
« Svar #5 på: februar 26, 2009, 10:55:36 am » |
|
Rune hadde 03 73 mod med senkefjærer... den var ikke spes lav den heller og dem skulle vel senke 40-50mm... bare tull iforhold til gamle slitte orginal... hehe. Jeg har alltid tenkt at golfbein er best, spesielt justerbare, da har man fortsatt igjen godt med fjæringsvei og fornuftig god senk. Markfrigang er jo sjelden ett problem på 03... bare JEE som har hatt problemer med det.. hmm hva brukte Erik for å få ned sin tro? JEEEEEE!?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lid
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: februar 26, 2009, 12:44:20 pm » |
|
Ja det høres ikke dumt ut å prøve noen Golf bein. For her må det ned masse. Dekkene som står på også er jo endel høyere enn de som skal på.
Jeg vet at fler her vet mer om temaet. Holmen, Jærva?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #7 på: februar 26, 2009, 19:49:49 pm » |
|
Golf fjærbein senker ikke all verden med origianlfjærer. Skal du ha golf fjærbein. så må du jo oxo ha 74 mod eller nyere. Men Kerscher selger jo 8 cm fjærer med TÜV. Går jo ann å kjøpe fjærbein med justerbar fjærtallerken oxo, mener å huske at Hotshop har disse. Det står at disse ikke kan kombineres med senkefjærer, men det kan dem hvis du har kortere dempere. Har du 74 mod. og nyere så senker ikke coiloverdempere foran så mye som på 73 mod.
En annen ting du kan gjøre er jo å skjære den nedre fjærskåla og sveise den på 2-3 cm lenger ned. Gjør du dette sammen med 080 Kerscher-fjærer , så blir jo vogna +/- 10 cm lavere, og da begynner det jo å hjelpe.. Har selv hatt boble med 2-3 cm senka fjærskåler sammen med 8 cm fjærer fra Kerscher, og det funka fint det. Selv da bil var oppjekket var det litt spenn igjen i fjærene da Kerscher sine er progresive. Mange muligheter. Skal du ha fjærein fra Golf Mk1 , så må du passe på å få fra en som er eldre enn 79 mod, da de nyere enn 79 ikke passer uten mod. Samme gjelder her på coilovers til Golf Mk1.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Lid
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: februar 26, 2009, 21:51:06 pm » |
|
hmm er litt tenking her altså. Har jo helt klart en plan om noen justerbare kerscher greier med tüv på sikt. Akkurat nå er det om å gjøre å få ting en trafikksikker løsning som funker. Spørs om fjærskål og CSP fjærer kan være en løsning. Men det må jo gjøres skikkelig. Har liksom hengt meg opp litt i de csp fjærene siden det står i vognkortet. http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=p&ka=102 regner med at det var sånne du tenkte på Jærva. Men funker Rød Koni sammen med noen sånne feks, eller må man ha noe kortere dempere?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #9 på: februar 26, 2009, 22:45:34 pm » |
|
Var de jeg tenkte på ja, men kjenner du noen som kan å sveise, så går det helt fint å senke skålene for så å putte senkefjærer i, men du bør ikke senke skålene noe særlig mer en 2-3 cm. Hvordan det funker sammen med csp-fjærene vet jeg ikke da Kerscher sine 080-fjærer var "veldig progresive", dvs. hadde runder øverst som ble lett presset sammen, som igjen gjorde at fjærene hold seg på plass selv med litt senka fjærskåler.. Når det gjelder dempere, så er det helt klart en fordel med kortere dempere, men dette kan oxo gjøres i dreiebenk + å gjenge litt lenger nedover på demperstang. (Som en cheap´o-løsning)
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
|