Corky Racing
Medlem
  
Innlegg: 170
Bosted:
|
 |
« på: februar 26, 2009, 22:08:09 pm » |
|
Har vært å sett på en 1600 motor idag som viste seg å være en AD motor, hvor mye kan man trimme med AD blokka? Har sett litt på 2180ccm 2270ccm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #1 på: februar 26, 2009, 22:13:41 pm » |
|
Med nok penger kan du i utgangspunktet lage hva du ønsker ut av en ad motor..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Paddington
Medlem
  
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand
|
 |
« Svar #2 på: februar 26, 2009, 22:18:07 pm » |
|
det er visst myye arbeid når du skal bygge langslag da, kan hende det er billigst/best å kjøpe en som er ferdig
|
|
|
Loggført
|
61" t1 1200 deluxe
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #3 på: februar 26, 2009, 22:39:55 pm » |
|
Hvis "hvor mye man kan trimme" betyr hvor stort volum man kan få, så er i allefall 2387 innen rekkevidde.. (kansje større og?)
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
|
Corky Racing
Medlem
  
Innlegg: 170
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: februar 26, 2009, 23:25:30 pm » |
|
AD blokka er et godt utgangs punkt med andre ord, men hva må gjøres med blokka ved langslag? Kunne tenkt meg å bygd en motor som yter rundt 150-170hk
Har sett litt på balansert veiv med motvekter og råder, 320grader kam og 48IDA gassere
Noen som har tips vis man går utifra 2275ccm hva som må gjøres med blokka? For grensa for langslag går vel ved 1915ccm?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #6 på: februar 26, 2009, 23:32:36 pm » |
|
Du finner litt info om modifisering av blokk for langslag på denne tråden: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26.0.html 
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
Corky Racing
Medlem
  
Innlegg: 170
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: februar 26, 2009, 23:33:31 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Corky Racing
Medlem
  
Innlegg: 170
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: februar 26, 2009, 23:35:11 pm » |
|
Hva slags girkasse sitter det på 1303S er det en 1300S kasse? Har kommet over motor med gir fra en 1303S og skulle hatt en annen girkasse i min 1300 da det vil bli ubehagelig og bråkete å kjøre med original kasse med trimmet motor
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #9 på: februar 26, 2009, 23:36:59 pm » |
|
Hva slags girkasse sitter det på 1303S er det en 1300S kasse? Har kommet over motor med gir fra en 1303S og skulle hatt en annen girkasse i min 1300 da det vil bli ubehagelig og bråkete å kjøre med original kasse med trimmet motor
I en 1303s sitter det en IRS kasse. 1300S kassen sitter i, ja nettopp, 1300S - og det er en svingakselkasse.
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
Corky Racing
Medlem
  
Innlegg: 170
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: februar 26, 2009, 23:46:59 pm » |
|
det burde jeg jo ha tenkt..... får skylde på at det er seint på kvelden 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Corky Racing
Medlem
  
Innlegg: 170
Bosted:
|
 |
« Svar #11 på: februar 26, 2009, 23:49:20 pm » |
|
Men da får jeg reise å demontere motor og diverse andre deler:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #12 på: februar 27, 2009, 00:01:42 am » |
|
Det viktigste er å avdekke om denne motoren er søppel eller kan brukes til å bygge din drømmemotor av... må kontrollmåles og inspiseres for sprekker og slitasje.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #13 på: februar 27, 2009, 00:49:01 am » |
|
Lag en prosjekttråd med bilder  Kan ikke få nok av de. Men tell pengene først... Lykke til med mange interessante timer i verkstedet 
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Corky Racing
Medlem
  
Innlegg: 170
Bosted:
|
 |
« Svar #14 på: februar 27, 2009, 00:53:49 am » |
|
Lag en prosjekttråd med bilder  Kan ikke få nok av de. Men tell pengene først... Lykke til med mange interessante timer i verkstedet  Her er linken til prosjekt tråden av selve Bobla http://www.vwnorge.no/index.php/topic,11447.0.html
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #15 på: februar 27, 2009, 02:07:44 am » |
|
Det viktigste er å avdekke om denne motoren er søppel eller kan brukes til å bygge din drømmemotor av... må kontrollmåles og inspiseres for sprekker og slitasje.
Og dette er noe du gjerne overlater til noen som har gjort det før.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Corky Racing
Medlem
  
Innlegg: 170
Bosted:
|
 |
« Svar #16 på: februar 27, 2009, 10:28:07 am » |
|
Det viktigste er å avdekke om denne motoren er søppel eller kan brukes til å bygge din drømmemotor av... må kontrollmåles og inspiseres for sprekker og slitasje.
Og dette er noe du gjerne overlater til noen som har gjort det før. Akkurat det overlater jeg til noen andre ja.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|